Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gehëlfen stV. (114 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Spec 129, 3 îv ole.’ An der ſtete mac niemen dem anderen niht gehelfen, da m#;voz ein iegelich menneſſce uur ſich ſelben antwrten. Min
StRAugsb 90, 18 mit gulte, so mag er furbaz kainez man sines rehten gehaelfen. Waer aber, daz der clager clagte, unde iener niht zegagen
TannhBu 5 vnd ich gebuoze myne groze sculde!/ Wente er mir wol gehelfen mac,/ also daz ich die sele myn behalte,/ daz ich
Tauler 14,21 Got ie geschůf, die m#;eogent dich nit hinuzgelossen noch dir gehelffen denne Got alleine. Nu louffe, nu sůche, nu jage alle
Tauler 77,14 man also besessen ist mit der naturen, wer mag do gehelffen? sicher nút wol ieman denne Got. Es schinet so vil
Tr 7777 niht wizzen, waz ez ist,/ wan mir enmac kein arzâtlist/ gehelfen noch gevrumen hie zuo:/ nun weiz ich mêre, waz getuo,/
Tr 14411 enweiz nu weder rât noch list,/ dâ mite ich iu gehelfen müge:/ ine kan niht vinden, daz iu tüge./ ich weiz
Tr 15717 mir sâhet an dem arme,/ der wallære der arme:/ sô gehelfe mir mîn trehtîn/ und al die heilegen, die der sîn,/
Tr 15941 sprach Tristan/ ’ob ich iuch des benemen kan/ und iu gehilfe in kurzer zît,/ daz ir des zinses ledic sît,/ die
Tr 16030 der ungehiure rise erschrei/ und rief Tristanden lachend an:/ ’sô gehelfe iu got, hêr Tristan!/ engâhet niht ze rîtene/ geruochet mîn
UvZLanz 7490 der künec und alliu sîn diet,/ wan si trûten in gehelfen niet./ eʒ was ein angestlîchiu nôt./ swaʒ man Malducke bôt/
WhvÖst 4365 bin Můtwille./ ich dunk iuch niender so stille/ ich kan gehelfen ie dem man,/ swie er daz leben vahet an,/ daz
WhvÖst 11473 des amerates swester:/ wizze daz, und wester/ wie er ir gehelfen m#;eoht,/ swaz im ze tůnn t#;eoht,/ daz litt er durch
Wig 2498 ouch wolde ichz gerne wizzen baz.’ / ‘waz möhte mich gehelfen daz?’ / sprach diu maget wol getân / ‘irn möht

Ergebnis-Seite: << 1 2 3
Seite drucken