Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gehëlfen stV. (114 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 80 vn̄ uůr sente Egidien truge./ si sprachen ane zwiuil,/ her gehulfe ime des libis;/ her were so durhcnechtic,/ her getetin wole
Barth 146, 28 fliehen. //Beginnent diu ôren gellen, nemugestû dem menschen anders niht gehelfen, sô muost dû im daz houbet beschern unde mül danne
Brun 169 wibe minne in betwang,/ daz im alle sine wisheit nicht/ gehelfin mochte so man spricht./ im libeten ie di werdin wip/
BuchdKg 12, 10 sô mit lîbe sô mit guote. Sô uns got denne gehilfet unde wir komen in unser gemach und in unser êre,
BuchdKg 32, 8 sint alsô starc als ir got, si mugen uns wol gehelfen, daz wir durch daz mere varn als si.#.’ Er fuor
DvAPatern 206 an svnde, daz wir dir gedienen m#;evgen vnd der sel gehelfen. Aber wan wir dar vmb niht svln verre f#;evr sorigen,
Eracl 4684 gebôt daz mit banne,/ swer ze urliuge töhte/ unde im gehelfen möhte,/ daz er die hervart swüere/ und mit sînem sune
EvBerl 109,6 hatte en brocht dynen jungeren unde sy mochten ym nicht gehelfen.’ (16) Do sprach Jhesus: ‘o ir ungeloubegen unde vorkarten geslechte,
Hochz 400 tach./ //Sit uns so minnet der tach,/ der uns wol gehelfen mach,/ engegen dem schulin wir ouf stan,/ ze gotes dienste
HvFreibTr 1727 swie vil im helfer hielden neben,/ sie entorsten im nicht gehelfen doch./ pflêge man des selben siten noch,/ man vunde in
HvFreibTr 5096 macht, ob dû wilt volgen mir,/ des trûwe ich wol gehelfen dir.»/ er jach: «vil liebez kindelîn,/ sage an, waz ist
Konr 2 W1,185 ſine marter f%/vr alle %>iwer ſ%/vnde, daz er %>i des gehelfe daz ir ſo lange leben m#;evzet in dirre welte, daz
Konr 8,31 heiʒʒet diu volle genade, wande ſi vns wol genaden vnd gehelfen mach. Von div manet ſi hiute #;eir genade, das ſi
Konr 14,41 ſin got, der was enſlaffen, der ne moht im niht gehelfen. Do ſprach ſant Vitus: #.,Was hat d#;eir din got geholfen?
Konr 14,46 dines hercʒen vnd erchenne dinen ſchepher, der eine mach dir gehelfen. Widerſage dinen goten $t vnd gel#;vobe an den waren got,
Kreuzf 2965 ebenhô,/ die sich dar abe entzunten sô,/ daz nieman mohte gehelfen in./ waz uf den werken drin/ in den obersten gadmen
Kreuzf 5842 zu gâch;/ strîtes man wîslich warten sol!/ got mac û gehelfen wol,/ Georius, von sîner almehticheit;/ kumt ir dar einer, ez
KvHeimHinv 939 dînem rîche/ mit vreuden êwiclîche,/ daz si uns ze dir gehelfen mege/ und mit ir güete hin lege/ swaz iemen wider
KvHeimUrst 487 an uns behalten hân/ und unsern êren bî gestân./ dir engehelfe des dîn Christ/ dem dû sô bî gestanden bist,/ ob
KvHeimUrst 1009 gelegen./ wir wellen iuwer anders phlegen./ seht, ob er iu gehelfen müge/ und waz er iu ze herren tüge/ durch den
KvHeimUrst 1771 muoz her./ waz möhte mir geschaden der/ im selben niht gehelfen chan?/ man leit in manigiu laster an;/ im tete diu
Lanc 5, 2 der konig Artus abegeet, wer mag uch dann ymmer me gehelffen?’ //‘Frauwe’, sprach er, ‘duncket uch dann dirre ratt gut, so
Lanc 39, 16 fro und sprach das er die wind gern wolt nemen. ‘Gehulff mir gott’, sprach er, ‘das ich noch dar keme da
Lanc 49, 25 mynselbs ritter hinder mir sprachen das mir des nymant mocht gehelffen, ich must enterbt werden. Han ich ycht herane mißthan, das
Lanc 157, 25 ‘da ich wol weiß das ir auch uch selb nicht gehelffen mögent.’ Er ergreiff des ritters glene da er mit gestritten
Lanc 183, 7 ich sol so sere werden geslagen das ich uch nit gehelffen mag.’ Er reyt synen rechten weg, und Key der truchses
Lanc 189, 1 sprach myn herre Gawan, ‘sagent mym herren @@s@wie er uch gehelffen möge, er thůt es.’ ‘Ich enkan nit erloßt werden’, sprach
Lanc 223, 34 der konig sere unfro und fraget obs im ymant kunde gehelffen. ‘Werlich’, sprach er, ‘herre, wir han ein ding dawiedder funden,
Lanc 237, 31 an eyner stat so viel getet, da enkunde es nit gehelffen, sie wurden hinder sich getriben biß off den furt da
Lanc 247, 22 traum betúten die sagten mir das mir des nymands mocht gehelffen, ich muß myn lant verliesen und myn ere, es dete
Lanc 249, 5 sie der lúte suchte bekennent und yn kunnent geraten und gehelffen mit den krutern, den er so groß krafft gitt und
Lanc 262, 9 allen groß hercze; große tete enmochten $t yn nit wol gehelffen, der da manige wart getan, wann Galahot hett ummer dry
Lanc 271, 27 $t und ducht sie alle wie yn vil volckes nit gehelffen mochte. Manige under yn kerten den rúcke und flohen lasterlichen
Lanc 279, 13 und daten vil guter dethe. Das enkunde aber doch nit gehelffen, wann sie waren zu sere uberladen mit luten. Des konig
Lanc 315, 32 sollen uch volgen, so wir allerbaldest mögen und uns got gehilfet, das yglicher $t ein roß gewinnet.’ Min herre Gawan bevalh
Lanc 330, 26 alweg großen priß gehabt $t hett. Das enkunde yn alles gehelffen nicht, myn herre Gawan der trieb yn so lang mit
Lanc 341, 8 nymer heller daran, so helff mir gott! Und des tages gehelff mir got nymer, so er ummer urlob von mir gewinne,
Lanc 345, 2 gesprach; sie respeten sie darumb allsament, und des enkund alles gehellffen nicht, sie wolt ie mit im. Die kónigin und die
Lanc 386, 2 schalckeit darczu wurden keren; so kunde ich uch nit licht gehelffen, wann er vil me volckes hatt dann wir. Wolt ir
Lanc 389, 19 synen lip als schentlich verlúre da er were und im gehelffen $t möcht; und ee er Margenor uß gehalffe, da was
Lanc 398, 30 ußermaßen sere leit, wann er wonde das er im icht gehelffen enmöcht. ‘Ach lieber herre’, sprach er zu Hestor, ‘was thút
Lanc 410, 24 ander ir cleynot. Da sprach der ritter wer ir des gehelffen möcht. "Ein besser ritter", sprach sie, "dann ir sint, und
Lanc 433, 12 sy. Ir und Segremors mußent mich befrieden, wann mir nyman gehelffen mocht; und blieb ich da, myn herre der konig tet
Lanc 497, 11 uch thun das ich nie mit frauwen me getet, des gehúlffen uch alle die ritter nit die uch herre hant bracht,
Lanc 527, 27 bitten? Nein’, sprach er, ‘also ist es noch nit. Nymer gehelff mir got, ob ich noch hut ein konigriche darfúr neme,
Lanc 530, 33 das ich darzu thu?’ sprach der konig, ‘ich kan im gehelffen nit; nochdann verliese ich den ritter nöde, ich verlúre mir
Lanc 539, 18 ‘Ich bin siech, herre’, sprach sie, ‘das mir kein arczat gehelffen mag. Nu hant mir ettlich gesagt das ich wetlich genesen
Lanc 546, 10 Gawan wert sich was er úmmer mocht; das kůnde aber gehelffen nit, er furt yne hinweg. Sin dri gesellen lieffen so
Lanc 596, 28 der in der werlt irgent lebte. Das kunde yn alles gehelffen nit das er ie fro kund werden, er hett dann
Lanc 597, 24 was im aber so ubel worden das im kein arczat gehelffen kunde, und der lip begunde im sere dorren und abegan,

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken