Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
mittel stN. (137 Belege) Lexer BMZ Findeb.
menschen schaidet von got. Sol nu ein gerehter mensch kein mitel, daz ist kein súnd miden noh schúhen? Daz ist luter | |
in siner gebresthaftigen geschafenheit, da er wol bedarf ellú schedlichú mitel ze miden. W#;eolti ich nu in miner vernúnftekeit ze nihtú | |
vor andren menschen, daz sú sich gerichtklicher kunnen von dem mitel entschlahen, wan in der selben klag entspringet ein nagendú gelassenheit, | |
mit ime entsinkend im ellú ding. __Waz ist daz minst mitel? Daz ist ein gedank. Waz izt daz maist mitel? Daz | |
minst mitel? Daz ist ein gedank. Waz izt daz maist mitel? Daz ist, da dú sele in ire namhafti ires eigens | |
der ze vil ist, hier zů m#;eohti ein [71#’v] verborgen mitel werden. __Ein gelassenr mensch s#;eolte alle siner sel krefte also | |
sinnen. Er sprach: «ja, wan du ordenlich dur dú rehten mitel bist gezogen, so ist nu wol erlobet diner geistenrichen vernúnftekeit, | |
daz veterlich herz in geischlicher wise neiswi unsaglich ane alles mitel an sin herz zartlich geneiget were, und daz sin herz | |
zů dem nehsten welle komen, dem sie got ein schedliches mitel; er můss entg#;eotet werden, er můsse och entgeistet sin und | |
selbs unwússentheit eigenlichen hie wonhaft wirt, so verlúret er ellú mitel und alle sin eigenschaft, als sant #s+Bernhart#s- sprichet. Und daz | |
bin dez ersten beginnes eins anvahenden menschen, und der ordenlicher mitel midens und lidens und #;eubens eins zůnemenden menschen, und mit | |
__#s+Entwúrt der Ewigen Wisheit:#s- Daz sint dú menschen, dú alles mittel aller gen#;eotest hein ab geleit. __#s+Der diener:#s- Zarter herr, lere | |
noch enkeins mitlers gegen dir; du bist doch daz mittellos mittel aller súnder. So doch ein sele ie sundiger ist, so | |
dur din hende geflossen. Du bist der anvang und daz mittel, du [119#’r] solt #;voch daz ende sin. Ach, zartú reinú | |
iemer creature darin kumme. Got wúrket in disem grunde mit mittele als in den ersten lúten, und sunder mittel in den | |
grunde mit mittele als in den ersten lúten, und sunder mittel in den anderen edelen seligen lúten; aber waz er in | |
das gerne ansehe das er durchsihet, so enhindert in das mittel nút; kert er aber sin gemercke uf das mittel und | |
das mittel nút; kert er aber sin gemercke uf das mittel und sihet das an, wie kleine das ist und wie | |
wege die leitent in der worheit alleine reht an alle mittel in Got. Und etteliche enmugent nút messen ein grundelos vernúten | |
grosse súnde getete, do sú Got mitte erzurnde. Kinder, waz mittels sol denne erschinen an den die Got dicke erzúrnent und | |
ensúllent annemen noch innewendig noch ussewendig; wanne er kummet mit mittel oder sunder mittel, lo es dem des es ist und | |
Dise einunge geschiht in zweierlei wise, innewendig und ussewendig, mit mittel und sunder mittel, in geiste und in naturen. Diz wurt | |
in zweierlei wise, innewendig und ussewendig, mit mittel und sunder mittel, in geiste und in naturen. Diz wurt dicke valschlichen verstanden, | |
Gotte nút enlasse; kummet unser herre mit einer manungen, an mittel oder mit mittel, do setzet er sine wise fúr und | |
kummet unser herre mit einer manungen, an mittel oder mit mittel, do setzet er sine wise fúr und kert sich daran | |
das alles lit, und ein flissig und getrúwelich anhangen sunder mittel. – Kinder, die stat do der minnecliche Cristus uffůr, die | |
du můst sterben, sol der minnecliche Got din leben one mittel werden und din wesen werden. Eya, und also Cristus sprach: | |
enpfenglicheit des minneclichen heiligen geistes, und die do rechte one mittel inbringent den heiligen geist in einer hohen wisen, daz ist | |
Do flúhet alles, wan die nature enwil nút in dem mittele nu bliben also wilde. Antweder du můst dich Gotte zůmole | |
der zit, noch in ziehent, so sint sú sunder alle mittele in dem ewigen leben, es ist ietzent mit in angefangen | |
weg er in ziehen oder f#;euren wil, es sie durch mittel oder ane mittel, das er dem gerne volgen welle lideklichen | |
ziehen oder f#;euren wil, es sie durch mittel oder ane mittel, das er dem gerne volgen welle lideklichen und abgescheidenlichen, wie | |
wunden súllen wir fúnf lectien leren, die uns ane alles mittel in leitent. Das sol sin: miden, liden, swigen, verachten und | |
weg der bringet dem menschen Got steklichen in ane alles mittel; wan war Got kumet mit siner barmherzikeit, dar kumet er | |
wise als ob der Rin sin schutz hette und das mittel und hindernisse ab were; wie er denne mit vollem flusse | |
in, und dis liecht ensihest du nút denne durch das mittel des hornes. ___Ach, kinder, der disen sin wol markte und | |
als ich ez las,/ stet ez in dem wazzer./ daz mittel, daz daz nazzer/ ist, daz wirt ain cristalle;/ ob ez | |
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