Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mittel stN. (137 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Seuse 157,19 menschen schaidet von got. Sol nu ein gerehter mensch kein mitel, daz ist kein súnd miden noh schúhen? Daz ist luter
Seuse 158,1 in siner gebresthaftigen geschafenheit, da er wol bedarf ellú schedlichú mitel ze miden. W#;eolti ich nu in miner vernúnftekeit ze nihtú
Seuse 162,5 vor andren menschen, daz sú sich gerichtklicher kunnen von dem mitel entschlahen, wan in der selben klag entspringet ein nagendú gelassenheit,
Seuse 168,23 mit ime entsinkend im ellú ding. __Waz ist daz minst mitel? Daz ist ein gedank. Waz izt daz maist mitel? Daz
Seuse 168,24 minst mitel? Daz ist ein gedank. Waz izt daz maist mitel? Daz ist, da dú sele in ire namhafti ires eigens
Seuse 170,6 der ze vil ist, hier zů m#;eohti ein [71#’v] verborgen mitel werden. __Ein gelassenr mensch s#;eolte alle siner sel krefte also
Seuse 171,1 sinnen. Er sprach: «ja, wan du ordenlich dur dú rehten mitel bist gezogen, so ist nu wol erlobet diner geistenrichen vernúnftekeit,
Seuse 174,2 daz veterlich herz in geischlicher wise neiswi unsaglich ane alles mitel an sin herz zartlich geneiget were, und daz sin herz
Seuse 181,27 zů dem nehsten welle komen, dem sie got ein schedliches mitel; er můss entg#;eotet werden, er můsse och entgeistet sin und
Seuse 187,19 selbs unwússentheit eigenlichen hie wonhaft wirt, so verlúret er ellú mitel und alle sin eigenschaft, als sant #s+Bernhart#s- sprichet. Und daz
Seuse 194,6 bin dez ersten beginnes eins anvahenden menschen, und der ordenlicher mitel midens und lidens und #;eubens eins zůnemenden menschen, und mit
Seuse 234,25 __#s+Entwúrt der Ewigen Wisheit:#s- Daz sint dú menschen, dú alles mittel aller gen#;eotest hein ab geleit. __#s+Der diener:#s- Zarter herr, lere
Seuse 263,25 noch enkeins mitlers gegen dir; du bist doch daz mittellos mittel aller súnder. So doch ein sele ie sundiger ist, so
Seuse 278,7 dur din hende geflossen. Du bist der anvang und daz mittel, du [119#’r] solt #;voch daz ende sin. Ach, zartú reinú
Tauler 24,27 iemer creature darin kumme. Got wúrket in disem grunde mit mittele als in den ersten lúten, und sunder mittel in den
Tauler 24,28 grunde mit mittele als in den ersten lúten, und sunder mittel in den anderen edelen seligen lúten; aber waz er in
Tauler 37,28 das gerne ansehe das er durchsihet, so enhindert in das mittel nút; kert er aber sin gemercke uf das mittel und
Tauler 37,28 das mittel nút; kert er aber sin gemercke uf das mittel und sihet das an, wie kleine das ist und wie
Tauler 44,32 wege die leitent in der worheit alleine reht an alle mittel in Got. Und etteliche enmugent nút messen ein grundelos vernúten
Tauler 46,7 grosse súnde getete, do sú Got mitte erzurnde. Kinder, waz mittels sol denne erschinen an den die Got dicke erzúrnent und
Tauler 64,6 ensúllent annemen noch innewendig noch ussewendig; wanne er kummet mit mittel oder sunder mittel, lo es dem des es ist und
Tauler 69,13 Dise einunge geschiht in zweierlei wise, innewendig und ussewendig, mit mittel und sunder mittel, in geiste und in naturen. Diz wurt
Tauler 69,13 in zweierlei wise, innewendig und ussewendig, mit mittel und sunder mittel, in geiste und in naturen. Diz wurt dicke valschlichen verstanden,
Tauler 73,31 Gotte nút enlasse; kummet unser herre mit einer manungen, an mittel oder mit mittel, do setzet er sine wise fúr und
Tauler 73,31 kummet unser herre mit einer manungen, an mittel oder mit mittel, do setzet er sine wise fúr und kert sich daran
Tauler 82,28 das alles lit, und ein flissig und getrúwelich anhangen sunder mittel. – Kinder, die stat do der minnecliche Cristus uffůr, die
Tauler 84,9 du můst sterben, sol der minnecliche Got din leben one mittel werden und din wesen werden. Eya, und also Cristus sprach:
Tauler 91,30 enpfenglicheit des minneclichen heiligen geistes, und die do rechte one mittel inbringent den heiligen geist in einer hohen wisen, daz ist
Tauler 106,18 Do flúhet alles, wan die nature enwil nút in dem mittele nu bliben also wilde. Antweder du můst dich Gotte zůmole
Tauler 109,14 der zit, noch in ziehent, so sint sú sunder alle mittele in dem ewigen leben, es ist ietzent mit in angefangen
Tauler 139,10 weg er in ziehen oder f#;euren wil, es sie durch mittel oder ane mittel, das er dem gerne volgen welle lideklichen
Tauler 139,10 ziehen oder f#;euren wil, es sie durch mittel oder ane mittel, das er dem gerne volgen welle lideklichen und abgescheidenlichen, wie
Tauler 206,27 wunden súllen wir fúnf lectien leren, die uns ane alles mittel in leitent. Das sol sin: miden, liden, swigen, verachten und
Tauler 267,9 weg der bringet dem menschen Got steklichen in ane alles mittel; wan war Got kumet mit siner barmherzikeit, dar kumet er
Tauler 304,30 wise als ob der Rin sin schutz hette und das mittel und hindernisse ab were; wie er denne mit vollem flusse
Tauler 333,12 in, und dis liecht ensihest du nút denne durch das mittel des hornes. ___Ach, kinder, der disen sin wol markte und
WhvÖst 11996 als ich ez las,/ stet ez in dem wazzer./ daz mittel, daz daz nazzer/ ist, daz wirt ain cristalle;/ ob ez

Ergebnis-Seite: << 1 2 3
Seite drucken