Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hôch Adj. (1983 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 2: 3, 8 wunder und das sundertrúten mit underscheide, die gen#;eugekeit uf das h#;eohste und die grossen zuht in der bekantnisse, die gebruchunge mit
Mechth 2: 3, 36 úber alle creature volkomen si. Wan so sere wundert die hohen fúrsten, die ertzengel sin, des, das andere fúrsten der menschen
Mechth 2: 4, 45 sach hin in, wa únser liebú fr#;vowe stůnt in der h#;eohsten stat und Sant Katharina, Cecilia, bischove, marterere, engele und megde
Mechth 2: 12, 3 ungeeret, gerne ungev#;eorhtet, gerne alleine,/ gerne stille, gerne nider, gerne hoch, gerne gemeine./ XIII. Zwúschen got und der sele sol die
Mechth 2: 19, 37 sin sunder alleine mir.» «Vr#;vowe sele, úwer wundersch#;vowen und úwer hohú wort, ir in gotte hant gesehen und geh#;eort, wenne
Mechth 2: 22, 6 ir hant das wol gesehen, das die engel von Seraphin hohe fúrsten sint und das si ein minne und ein fúr
Mechth 2: 23, 40 in dem bette der minne. So kumt si in das h#;eohste wol und in das minnenklicheste we, wirt si sin rehte
Mechth 2: 23, 44 Nu sage ich dir, wer er si: Er ist der allerh#;eohste hohe und der selbe hohste hohe hat sich geneiget in
Mechth 2: 23, 44 sage ich dir, wer er si: Er ist der allerh#;eohste hohe und der selbe hohste hohe hat sich geneiget in das
Mechth 2: 23, 44 er si: Er ist der allerh#;eohste hohe und der selbe hohste hohe hat sich geneiget in das allerniderste tal und dis
Mechth 2: 23, 44 si: Er ist der allerh#;eohste hohe und der selbe hohste hohe hat sich geneiget in das allerniderste tal und dis allerniderste
Mechth 2: 23, 45 tal und dis allerniderste tal hat sich gesetzet in den allerh#;eohsten $t hohen. Stumpfú sele, sich dich umb und umbe und
Mechth 2: 23, 47 und tů uf din blinden #;vogen.» «Ist er von der h#;eohsten h#;eohin dur mine liebi nider getretten und hat sich gentzlich
Mechth 2: 24, 81 Mag denne der licham vedersclagen, so enmag dú sele das h#;eohste, das menschen geschehen mag, niemer ervaren. In diser gebundenen minne
Mechth 2: 25, 60 m#;eohtin nit einer minnenden sele ire ger vollewern./ Darumbe ie hoher minne, ie heliger marterer.»/ «O herre, du schonest alze sere
Mechth 2: 25, 119 wenig heimlich hast erz#;eoget,/ und da neige ich dir den h#;eohsten b#;vom miner heligen drivaltekeit./ So brichestu denne die gr#;eunen, wissen,
Mechth 2: 26, 25 von verwarl#;eosi in einem grossen herwege, da er mitte ze hoher schůle m#;eohte varen; das můs ieman vinden. Ich habe von
Mechth 2: 26, 28 ich ie zů die nidersten, minsten, heimlichosten stat; die irdenschen hohsten berge m#;eogent nit enpfan die offenbarunge miner gnaden, wan die
Mechth 2: 26, 41 gezierde wesen geschriben, wan dú vrie minne můs ie das h#;eohste an den menschen wesen.» Die wile das mir únser herre
Mechth 2: 26, 49 m#;eussent sich mit der smacheit verdruken lan, wellent si die h#;eohsten ere mit Jhesu enpfan. Ein helige vare m#;eussen wir uf
Mechth 3: 1, 19 sinkent, ie me ir verbergent úwer s#;eusses himmelbliken, und ie h#;eoher ich stige, ie klarer ich schine.» Do namen si die
Mechth 3: 1, 33 gekússet#.]? In dem kusse wart si do ufgeruket in die h#;eohste h#;eohi úber aller engel k#;eore. Dú minste warheit, die ich
Mechth 3: 1, 35 han gesehen und geh#;eoret und bekant, der gelichet nit dú h#;eohste wisheit, dú in disem ertrich ie wart genant. $t Ich
Mechth 3: 1, 53 (34#’r) und kint von sehs jaren fúllent den bruch nit h#;eoher denne in den sehsten kor. Da nach untz in Seraphin
Mechth 3: 1, 81 #;voch in dem throne ein fúrste. Die engele wonent nit hoher denne in Seraphin, da obe m#;eussent si alle menschen sin.
Mechth 3: 1, 132 in s#;eusser anschowunge $t lassen si sich begn#;eugen uf das h#;eohste, so si das m#;eussent ansehen, wie sich das lamp zů
Mechth 3: 1, 142 fůsse getragen. In dem ersten kore ist die lustlicheit, das h#;eohste, das si habent in allen gaben, in dem anderen kore
Mechth 3: 1, 147 minnebrennen, in dem s#;eussen ellende ist dú luter helikeit. Das h#;eohste in dem throne ist dú gewaltigú ere und dú kreftigú
Mechth 3: 1, 148 throne ist dú gewaltigú ere und dú kreftigú herschaft. Das h#;eohste úber al, das ie wart in dem himmele, ist die
Mechth 3: 1, 148 das ie wart in dem himmele, ist die wunderunge. Das h#;eohste das ist, das si m#;eogent ansehen, das nu (36#’r) ist
Mechth 3: 1, 158 sine g#;euti gegeben, das si in grossem gemache leben. Das h#;eohste, das si habent, das ist die vollede der gnaden. Sie
Mechth 3: 1, 168 gnaden, die da lit an der rehten gottes gabe. Doch ie h#;eoher die sele ist gestigen, ie man dem lichamen mit worten
Mechth 3: 3, 21 vr#;eowent in dem pfůle denne si iren schatz in der hohen winzelle vertůn. Du můst #;voch das liden, das dich die
Mechth 3: 5, 25 únser herre: «Min tieffú reichunge, min breitú wandelunge, $t min hohú gerunge, min langú beitunge, ich můs dich aber leren: Die
Mechth 3: 9, 4 in diner ganzen drivaltekeit han geh#;eort (40#’r) und gesehen den hohen rat, der vor unser zit ist geschehen, do du, herre,
Mechth 3: 9, 67 also ist #;voch din zorn.» Do hůp sich aber ein hoher rat in der heligen drivaltekeit. Do sprach der ewige vatter:
Mechth 3: 9, 69 heligen drivaltekeit $t ein also lobelich brut gegeben, das die h#;eohsten engel ir dienstman solten wesen. Ja, were #;voch Lucifer an
Mechth 3: 10, 21 got alles ires kumbers niemer me gelone io uf das h#;eohste ze sinem lobe. Si wirt verspottet mit heliger italkeit, wenne
Mechth 3: 10, 37 vliessent us irem herzen manig heilig lere. Si hanget #;voch hoch in dem s#;eussen luft des heligen geistes gegen der ewigen
Mechth 3: 10, 39 ewigen sunnen der lebendigen (42#’v) gotheit an dem crútze der hohen minne, das si vollen dúrre wirt von allen irdenschen dingen.
Mechth 3: 13, 20 noch zů einem kinde vil gerne. Dú sch#;eone minne von hoher gewalt dú jungert die sele, und der lip wirt alt.
Mechth 3: 14, 5 des heligen geistes die wirt ze jungest ein berg des hohen můtes. Der vride sunder bant des heligen geistes der wirt
Mechth 3: 14, 16 Dú vermessen tugent ane gottes gabe dú wirt mit dem hohen můte versclagen. Sch#;eonú gelúbde sunder trúwe tat das ist valscheit
Mechth 3: 15, 12 mit heligen vorhten, so můs ich dir volgen als die hohe flůt der tieffen múlen. Gast du mir aber gegen mit
Mechth 3: 20, 6 minnereden, das er dikke gegen dem ewigen gotte uf dem hohen berge tet, das sol alles ein lieht wesen, und got
Mechth 3: 21, 15 schande enpfangen. Die stat ist alse verkert, das ie die hohsten sint geordent in die nidersten und (48#’r) unedelsten stat. Lucifer
Mechth 3: 21, 59 mit fúrinen geisseln gesclagen. Der vil arme spilman, der mit hohem můte súntliche italkeit machen kan, der weinet in der helle
Mechth 3: 21, 128 gottes minne. Ich sach da aller fr#;vowen nit mere wan die hohen fúrstinnen, die hie allerleie súnden glich mit den fúrsten minnent.
Mechth 4: 2, 50 «In dem trone uf dem stůle solt du alleine die h#;eohste juncfr#;vowe sin und ich der sch#;eoneste jungeling bi dir.» Do
Mechth 4: 3, 53 cronen, dú ist gewúrchet von rotem golde; das ist der hohe rat und die heilige tat, die man von den heiligen

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