Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

esel stM. (143 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Rennew 13004 bestan,/ so kan iuch witze vliehen./ der man sol den esel ziehen,/ des er ist, bi den oren./ herre k#;eunc, ir
Rennew 22375 gůt./ ich tůn als der wise tůt/ und der den esel da tribet:/ so er in den lachen blibet,/ er nimt
Rol 823 ware gotes sun,/ fůrste aller guote,/ durch sine demůte/ ein esel er zů Iherusalem reit,/ du er di martir durch uns
Rol 1522 éé ich Sarraguz zestoere/ unde in gebundin uůre/ uf einem esele hin ze Ache./ da nim ich die rache:/ daz houbet
Rol 2047 du dich ime erweren./ er heizet dich uahen,/ uon einem esele uůren/ an sinen stul ze Ache;/ da nimt er die
RvEBarl 2636 mīn herze erschrac."/ daz bewārte alhie diz kint:/ vür den esel und vür daz rint/ bezeichenlīche wart geleit/ diu gotlīche menscheit,/
RvEBarl 9151 witzen kranc,/ der selbe geist ze wīsheit twanc,/ der Balāāmes esele dort/ gap sin und menschlīchiu wort,/ der hiez in dem
RvEBarl 12996 "sinnelōser Thźodā,/ dū bist vil līhte āne vernunst,/ ein tumber esel, āne kunst./ dīn einic rede rihtet sich/ vür sich allez
SalArz 70, 35 so netze im daz houbt mit wibe milch. $t oder mit esels milch. vnde wasche im ez mit wazzer da gerste inne
Spec 14, 14 den heiligin Chriſtum, leite in in eine chrippe, da der eſel unde der ōchſe uz azzin. Danni wiſſagte $.s$. Yſaiaſ: Cognouit
Spec 14, 17 poſſeſſorem ſuum, et aſinuſ preſepe domini ſui. ‘Wol erchantin der eſel unde daz rint daz heilige gotiſ kint.’ Wie mahte ſīn
Spec 47, 32 Deſ ſt#;ovl ob den engeln iſt, der r#;ovhte vf einem eſele erſchinen. Nv lat die werltlichen girde vnde brode, ſo ir
Spec 102, 13 minnete. Er nam ſinen ſun unde ſazte in ūf einen eſel, nam z#;vo im zwene iungelinge unde chomen, dar in der
Spec 102, 15 Abraham ze ſīnen iungelingen: $t ‘Bītet unſer hie mit dem eſele. Ich unde daz chint uaren ūf diſen berch, wellen da
Spec 103, 8 zwo ſlahte, Beniamin unde Iudaſ, beſt#;vonten mit ſineme ſune. Der eſel bezeichenot $t die tumpheit der iuden, der wite, den Yſaāc
Spec 103, 20 Er ſprach alſo z#;vo in: ‘Bītet unſer hie mit dem eſele, unze wir her wider chomen z#;vo īv.’ Do tr#;voc Yſaac
Spec 103, 29 umbe unſer ſunde lebete. Noch bītent die iuden mit dem eſele under dem berge, ſi bītent noch mit ungel#;voben, wenne Chriſt
StrKD 46,I 3 eseln, gouchen und affen,/ den ist wnderlich ere geschaffen./ affen, esel^. und gouch,/ 60also heizzet man die liut ouch./ die dri
StrKD 46,II 3 Esel, gouch^. und affen,/ den ist wnderlich ere beschaffen./ affen^., esel^. und gouch,/ also nennet man die liute ouch./ die drie
StrKD 49, 85 dem chrebzen, den wir gaz han:/ daz mohte wol ein esel sin./ daz ist an disem liute schin,/ daz uns so
StrKD 70, 1 gegeben/ und der vrowen ein geliches leben./ Ez was ein esel zeiner zit,/ der lange seke und wit/ ze allen ziten
StrKD 70, 29 und wolde in (o)uz getriben han,/ do cherte sich der esel dar/ und lie sine chraft gar/ mit grozzer stimme chlingen/
StrKD 70, 65 gewar,/ do lief er schriende dar,/ als noch ein geiler esel tut:/ sin ruwe gab im frien mut./ da si in
StrKD 81, 76 dehein guft,/ von den viern sint ouch geschaffen/ chatzen, hunde, esel und affen/ und chunder, diu noch smęher sint./ der heiligen
StrKD 107, 324 des lutzel ere./ der wissage ist guneret,/ swenne in der esel leret./ als ist der pfaffe geschant,/ des valsch den chinden
Tauler 89,15 alle ding, also Abraham tet, er lies hie nidennan den esel und den knecht do er Gotte oppfern wolte, und er
Tauler 114,26 tusent werbe me wenne des obersten seraphins verstentnisse śbertriffet eins esels verstentnisse, unsprechenlichen vil me śbertriffet dis alle verstentnisse und sinne,
Tauler 357,35 sin obersten, als Abraham: der lies den knecht und den esel do nidenan an dem berge, do er Gotte opheren solte;
Tauler 358,1 die h#;eohin des berges mit sim sune. Also las den esel, den vihelichen menschen der wol ein esel ist, und den
Tauler 358,2 Also las den esel, den vihelichen menschen der wol ein esel ist, und den knecht, das ist dine natśrliche vernunft, die
VAlex 243 joch von sīner chraft./ der munt was im als einem esele getān./ di nasen wāren ime wīte ūf geslān./ sīn ōren
VAlex 1264 die grōzen maht an ime trūch,/ daz er mit eines eseles bachen ein tūsint liutes erslūch./ a wie mahte daz ie
VMos 27, 29 uiriv. unde hete er ſelbe dev d#;eriv. er ſante ime eſele unde ſcāf. gaize unde pocche darnah. ohſen $t und chůge.
VMos 51, 6 chomen. $t daʒ was pitter unde ſtarch. daʒ intranc der eſel noch der brach. noh daz wip noh der man. es
VMos 73, 2 durch des ſcazzes minne. daz waren $t unſinne. uf ſinen eſel er do ſaz. daz ime zogete deſte baz. er ne
VMos 73, 12 an ſiner hant er truch. an den wech fur den eſel er geſtůnt. furhten begunde ime daz ſelbe uihe. der man
VMos 73, 15 uihe. der man ne mahte in geſehen. uil uaſte der eſel ſtunt in ſtete. ſin meiſter ime uil we tete. er
VMos 73, 17 tete. er hev in uaſte mit baiden ſporn. zu deme eſele was ime ſo zorn. mit der geiſelen er in uaſte
VMos 73, 23 wech werete. der bote den got dare geſendet habete. Der eſel habete $t groze not. uor ime ſach er den krimmigen
VMos 74, 10 Der unſinnige man. ſtechen zvene groze er gewan. uber den eſel er geſtunt. mit beiden handen er in ſlůch. $t uaſte
VMos 74, 16 horen wunder. an den bůchen $t iſt iz funden. der eſil begunde ſprechen ſo ſein man. ź noh ſint daz nimen
VMos 75, 13 $t was getan. do kerte do der tumbe. den ſinen eſel umbe. ez was ein laſter lichez leit. einen anderen wech er
Wh 303,25 uns den segen erstriten,/ der unvlühteclīchen kom geriten./ ūf einem esele man in komen sach/ aldar dā in sīt ein blinde

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