Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
erstân V. (200 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
nuwen e der gnade. //Do ſprach der iunger: Durch waʒ erſtůnt er in der naht? Der meiſter ſprach: Daʒ er vnſ | |
ſo ieman weiʒ, ʒe weler wile er fun deme tode erſtůnt deſ nahteſ, alſe lúʒel mac ieman wiſſen, ʒe weler wile | |
[54#’r] dem iungeſten dage. //Do ſprach der iunger: Durch waʒ erſtůnt er mit dem ertbideme? Der meiſter ſprach: Daʒ er da | |
dem iungeſten dage komen wolte. //Der iunger ſprach: Vnſer herre erſtůnt an dem ſameſtage. Durch waʒ began wir die vrſtende an | |
alle ſameſtac. Do firetent die iuden den ſibenden ſameſtac. Do erſtůnt er aber an dem erſthen ſamiſtage. Do namen wir den | |
com er geriten ʒe ieruſalem an dem balmedage. Deʒ ſunnendageſ erſtůnt er uon dem dode. Deſ ſunneſdageſ com der heilige geiſt | |
er geſcriben hat in apocalipſi. Deſ ſunnendagiſ ſuln wir #;voch erſtan mit libe vnde mit ſelen an dem iungeſten dage. //Do | |
ſich die lúna, do unſer herre gemartilet wart vnde och erſtůnt uon dem tode. Wen begengen wir die oſtern nach der | |
ſtirbet die ſele. So er denne ſine ſúnde ruwet, ſo erſtat die ſele von dem tode der hellen. //Der iunger ſprach: | |
dem tode der hellen. //Der iunger ſprach: An welheme dage erſtant ſie? Do ſprach der meiſter: An dem oſterdage an der | |
der meiſter: An dem oſterdage an der wile alſe got erſtůnt. //Der iunger ſprach: Lebit ieman denne? Do ſprach der meiſter: | |
Waʒ geſchith denne? Do ſprach der meiſter: So die gůten erſtant, ſo ʒuckent ſie die engel uf ʒe gote, vnde die | |
denne lebint, die werdint #;voch uf geʒucket. Die ſterbint vnde erſtant an einer wile. Die vbelen ſterbint von forhte vnde werdint | |
rihtet got uber lebinde vnde uber toten. //Der iunger ſprach: Erſtant #;voch die in ir můter libe ſterbent? [64#’v] Do ſprach | |
[64#’v] Do ſprach der meiſter: Die da lebendic werdint, die erſtant. //Der iunger ſprach: Jn welheme altere oder in welheme geweſſede? | |
beren ein lowe, wie mac uon den allen der menſche erſtan? Do ſprach der meiſter: Daʒ deʒ menſchen fleiʒ waʒ, daʒ | |
Do ſprach der meiſter: Daʒ deʒ menſchen fleiʒ waʒ, daʒ erſtat. Daʒ deʒ diereſ waʒ, daʒ blibet. Der eʒ geſchafin het, | |
Der eʒ geſchafin het, der can eʒ wol geſcheiden. Sie erſtant alle, daʒ in einſ hareſ niht gebriſtet. //Der iunger ſprach: | |
hant oder me oder minre, die veiʒet oder magir warint, irſtant die #;voch alſo? Do ſprach der meiſter: Die ʒwei hobitt | |
alſo? Do ſprach der meiſter: Die ʒwei hobitt hant, die erſtant ouch mit ʒweigen $t vnde iegeliche ſele hat iren lichamen | |
meiſter: Alſe vil ſo deʒ ſamen waʒ deʒ vatireſ, daʒ erſtat an dem uater. So vil eʒ waʒ der můter, daʒ | |
an dem uater. So vil eʒ waʒ der můter, daʒ erſtat an der můter. //Der iunger ſprach: Wie getanen lichamen hant | |
von den ſelben, daʒ ſi an der iungeſten vrſtende niht erſtant, alſe do geſcriben ſtat: #.:Non reſurgent $t impii in iudicio#.;? | |
meiſter ſprach: Jn dem alter alſe got waʒ, do er erſtůnt. Jedoch wen daʒ frolicher iſt, daʒ beide, kint vnde alte | |
alſe vnſerſ herren grap den lichamen nith moht enthaben. Er erſtůnt vnde gienc durch beſloʒſen túre, alſo iſt ouch ir lichamen. | |
haben |
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wende. |
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únser losunge #.[geoffenbaret wart also sere#.], das Jhesus_Christus also gewalteklich erstůnt und also erlich rumete sin grap, das die juden und | |
wurden gehelget mit des heligen geistes lere iemer me, do erstůnden #.[uf sibenzig man mit únserem herren#.]. Die waren gewesen gottes | |
hant. wan er wart deʒ sunnentages geborn, deʒ selbin tages erstuont er, unde sant sine gabe deʒ heiligen geistes sinen iungern | |
daz muos$’ et alsô sîn./ von ir hovereise $s im erstuont michel sêr:/ sîn vater unt sîn$’ muoter $s gesach daz | |
iemer gneſeſt in deme iungeſten urdeile. da criſtenen onde ivden erſten ſolen. daz du unſhuldik biſt. deſ dich dirrer man zihet. | |
daʒ er enphahet waren got vnd waren menſche alſ er erſtvnt von dem tode vnd alſ er ſitʒet ʒe der ʒeſwen | |
mochtet wole geloubin, daz er got wêre. von deme tôde irstûnt er, ce himele vûr er: des inwolt ir allis nicht | |
dem urtail und alle menschen die ie wurden $t die erstent auz den grewern und choment f#;eur in. alle menschen die | |
suntær von der gab des almæchtigen gotes von sinen s#;eunten erstet und daz recht minnent wirt und im die s#;eunt leiden | |
sele tot. der hie in disem libe von den s#;eunden erstet, der ist ledich des andern todes, daz ist diu ewig | |
ewigen tode erledigt wart und unser heilant von dem tode erstunde, unt#;eotlicher und unverwertlicher, und den t#;eotlichen menschen mit siner heren | |
dem recht. also unser herre, unser heilant, von dem tode erstanden ist, also schullen auch wir ersten von den s#;eunten die | |
heilant, von dem tode erstanden ist, also schullen auch wir ersten von den s#;eunten die der sele tot sint zů dem | |
erst urstende daz er in disem libe von sinen s#;eunden erstet. ze der andern urstende an dem jungisten tag so erstet | |
erstet. ze der andern urstende an dem jungisten tag so erstet er vil vr#;eolich, so im mein træchtin lonet mit den | |
w#;eurden. do er nach siner marter an dem dritten tag erstunde, do straft er si umb ir ungelauben, er gestillet $t | |
alle die #;eubel und gůt die an dem jungistem tag ersten můzzen und ir lon enpfahen m#;euzzen nach ir werchen, also | |
si in an daz chr#;eutze. an dem dritten tag do erstund er: an dem fritage hiengen si in, an dem samtztage | |
dem samtztage lag er in dem grab, an dem suntage erstund er. daz seit unser herre vor alles sinen jungern ê | |
er gechr#;eutzet m#;eoht werden, daz er ersterben m#;eoht, daz er ersten m#;eoht, do ward alles menschlich ch#;eunne gesehent, und daz liht | |
hiligiu sel ze helle f#;eur, daz er von dem grab erstunde, daz er wider ze himel fůr, daz alles ist sein | |
wunder begie, do er gemartert wart und von dem tode erstunt und ze himel fur, do wart er chunt der menige, | |
daz er gemartert w#;eurde, daz er an dem dritten tag erstund von dem tode, daz er ze himel fur, daz er | |
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