Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

drî num (1362 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Macer 64, 9 vergift. Vor di terciane sal man nemen dri wurzel unde dri bleter unde side di mit wine, unde alz iz in
Macer 84, 9 mit warmin wasser trinket nuchtern. Zu dem tranke suln sin drie pfennic gewichte unde nicht mer. // Costum daz ist zweiehande:
Macer 88, 12 grunime koliz saffe unde der aller ebindelich nach eczine genumen, dri oder zwei, iz sere nutze, wen iz an dez magen
MarlbRh 38, 33 der selger spisen/ in der kribben #;eit sül berisen./ //D#;ei dri küning si ilden so verre,/ als si leid de n#;iue
MarlbRh 95, 40 dir ze můde si,/ als du s#;eis dis vind al dri!/ //Si kument bit groʒen helperen,/ d#;ei n#;eiman mach ümb gekeren./
MarlbRh 106, 39 můsten irs hungers an im vergeʒʒen./ //W#;ei sal man d#;ei dri kinder loven,/ d#;ei de küninc warp in sinen oven,/ so
MarlbRh 119, 17 han si al davür genant./ //Der l#;iude orden der sint dri,/ ich sagen kurtlich, w#;ei dat si:/ ////De erste orden sint
MarlbRh 120, 34 ich ouch dat sagen ze d#;iude,/ w#;ei d#;ei ambt der drier hande l#;iude/ in diner kronen werdcheit sin./ danaf me schint
MarlbRh 121, 31 gekront bis eweliche/ vür allen heilgen, süverliche!/ ////Nochdan dregs du drier hande krone,/ d#;ei drier hand l#;iuden wirt zů lone./ ////D#;ei
MarlbRh 121, 32 allen heilgen, süverliche!/ ////Nochdan dregs du drier hande krone,/ d#;ei drier hand l#;iuden wirt zů lone./ ////D#;ei ersten sint d#;ei rode
MarlbRh 121, 37 gůt he si ind w#;ei reine./ //Wan d#;ei martilj is drier künne./ got gef, dat ich si geschriven künne!/ hilp mir
MarlbRh 124, 17 so si bit $’m herzen darzů n#;eit $’n gen./ //Dis dri martiljen, d#;ei man sus mach liden,/ si sint bezeichent an
MarlbRh 124, 18 martiljen, d#;ei man sus mach liden,/ si sint bezeichent an drien hogeziden,/ d#;ei zů middewinter d#;ei kristenheit/ na $’m kristdag allernest
MarseqM 63 sehe an meniscliche not./ //Unde daz er dur die namin drie/ sinir cristenlichir hantgitat/ gnadich in den sundin si./ //Hilf mir,
Mechth 1: 2, 9 sú einen ganzen got in drin personen und bekennet die drie personen in einem gotte ungeteilet. So gr#;eusset er si mit
Mechth 1: 2, 13 si nút beriht wirt, dis ist dú erste sache von drien personen. So zúhet er si fúrbas an ein heimliche stat.
Mechth 1: 27, 2 siest wirdig dis weges und in behaltest und vollekomen siest Drú ding machent einen menschen des weges wirdig, das er in
Mechth 2: 4, 31 der brahte ein gebunt gegerwedes, da mit gerweten sich die drie herren. Do kam ein grossú schar, das was das kreftige
Mechth 2: 19, 2 zesamne und wie si sprichet, das si drivaltig si. Von drien himmelen Die bekantnisse sprichet allererst: «O minnendú sele, ich sach
Mechth 2: 20, 8 der kú(25#’r)nig geholet hat ze huse. Si het umbe sich drie mentel und treit uf irem h#;vobet siben cronen und sunderlichen
Mechth 3: Reg. 33 die dis bůch erlúhten XXI. Von der helle; wie si drú teil hat und wie Lucifer und sehtzehen hande lúte me
Mechth 3: 1, 59 Lucifer und sin nehsten von verstossen sint. Lucifer begieng zemale drie h#;vobetsúnde: $t has, hofart und gitekeit. Die sclůgen den kor
Mechth 3: 1, 70 menscheit, das lieht des heligen geistes und bekennet, wie die drie ein got sint und wie si sich f#;eugent in ein.
Mechth 3: 1, 107 in die grossen ere sint hie komen. Sust gat diser drier seligen schar us spilende fúr die heligen drivaltekeit in einem
Mechth 3: 9, 6 und din unzellichú wunne nieman was gemeine. Do lúhteten die drie personen $t also schone in ein, das ir ieglicher dur
Mechth 3: 17, 4 dem hatte ich bi sinem leben gůten wan. Ich bat drie manode fúr sine sele mit herzeklicher sere, das mir das
Mechth 3: 21, 1 si mir manige pine. XXI. Von der helle; wie si drú teil hat; wie Lucifer und sehzehen hande lúte sint gepinet;
Mechth 3: 21, 8 allererste únser vatter Adam dar. Zorn, valscheit und manslaht, die drie steine hat Caym mit im dar braht. Lúgi, verratenisse, verzwivelen
Mechth 3: 21, 71 sitzen noch gan unde was aller miner fúnf sinnen ungewaltig drie tage als ein mensche, den der tunre het gesclagen. Min
Mechth 4: Reg. 6 túfel. Mit zw#;eolf tugenden stritet si wider das fleisch III. Drie súndere enpfallent got. Von drin gaben der wisheit; von dem
Mechth 4: 3, 1 mensclichen sinnen nit genomen. III. Die súndere enpfallent gotte; von drien gaben der wisheit; von dem steine; von der jungfr#;vowen lob,
Mechth 4: 3, 78 niemer mensche also heilig, das er sich k#;eonne vor den drien volle h#;euten; also arg ist ir gem#;eute, das si verkerent
Mechth 4: 14, 3 Jhesu_Christi und von des menschen edelkeit Ich sach und sihe drie personen in der ewigen h#;eohi, e gottes sun enpfangen wart
Mechth 4: 14, 5 an ir gantzheit und an irem namen und wie die drie ein got waren. Swie clar ir #;vogen waren, si sahen
Mechth 4: 21, 8 vr#;eolichú minne.» Aber sprach únser herre: «Si erent #;voch mine drie namen mit siben dingen uswendig: an lobelichem sange, mit warer
Mechth 4: 22, 34 herre sas in siner almehtekeit und kr#;eonte disen brůder mit drier hande wirdekeit, das was: einvaltigú gehorsami, willigú armůt, stetú unahtiberkeit.
Mechth 4: 24, 16 sendet, dem wirt anders kein wirdekeit ze lone. Got kr#;eonet drier hande lúte mit sinen vetterlichen $t henden: megde, wittewan und
Mechth 5: 1, 3 von dem wege der engelen und der túfelen Es ist drier hande rúwe, da mit sich der súnder v#;euget wider in
Mechth 5: 1, 5 zerbrochen haben. Das erste ist rúwe der schulde, dú hat drú ding an ir: bitterkeit in dem herzen, da dú súnde
Mechth 5: 1, 9 hellepine. Das ander ist rúwe der bůsse, dú hat #;voch drú ding an ir: vlissig arbeit und stetú sicherheit und lutern
Mechth 5: 8, 1 der túfeln, du bist ein spiegel der inwendigen anschowunge! VIII. Drú kint sol der gůte mensche haben, fúr die er bitten
Mechth 5: 8, 3 sůche helfe, wan mir ist leider alze we. Ich habe drú kint, da ich grossen jamer an sihe. Das erste kint
Mechth 5: 23, 83 erschein, do kam Sathanas ouch zů Bethleem und volgete den drien kúngen vil geswinde nach und er sach das kint vil
Mechth 5: 23, 101 an dem verb#;eoseten $t man: has, homůt, gitikeit. In dise drie wege gieng der grosse túfel in sin grosses herze und
Mechth 5: 23, 152 notdurft gewan. Maria die nate und span, das si in drien cleider gewan. Do si vluhen in Egyptenlant, do hatte si
Mechth 5: 25, 21 drivaltekeit $t und da alsolich wunder tůt, das es mine drie personen al durchgat und r#;euret und reitzet und machet minnenlustig
Mechth 5: 27, 11 dingen ane #.[ende und ane beginne#.]; din sele ist únser drier personen allernehstú brut.» O wie wunnenklichen Christi sele in der
Mechth 5: 34, 45 ich in den jungesten ziten anderwarbe $t #.[wil giessen#.].» Von drier hande blůte seite mir únser herre alsust: Das erste blůt,
Mechth 6: Reg. 35 der getat mag bringen XX. Dis bůch ist komen von drier hande gabe. Die minne vlússet, si ist rich und girig,
Mechth 6: 15, 41 wirt siner pinen niemer lut. Er tr#;eo(114#’v)stet die heligen cristanheit drie tage und drie naht untz im die sele usgat. Ich

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