Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

dār Adv. (6761 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:12, 1 verre noch lanc ensī, sō vüege dich ze gote, wan sint tūsent jār als der tac hiute. Alsō spriche ich:
Eckh 5:13, 16 verhenget hāt, daz der schade dem menschen ist geschehen, der wolte und wānde gereht sīn und in doch sō kleiniu
Eckh 5:20, 6 ich ein anderz. Ein guot mensche enmac niht gesīn, der niht enwil, daz got sunderlīche wil, wan unmügelich ist, daz
Eckh 5:21, 1 trœsten oder etwaz bezzers dā von und dar ūz machen, gotes źre breiter und grœzlīcher ane lęge. Doch, swie daz
Eckh 5:21, 17 sie bekennent in dem einen bilde, daz got ist und sich selben und alliu dinc got weiz und minnet und
Eckh 5:21, 18 wil. Und daz lźret uns beten und begern got selber, wir sprechen: ’vater unser’, ’geheiliget werde dīn name’, daz ist:
Eckh 5:24, 1 daz leit niht līden enwölte. Und daz meinet vil līhte, unser herre sprach: ’ez ist bezzer, daz dū komest in
Eckh 5:25, 7 ist in der wārheit, und dar umbe muoz man sīn gewar werden und anders niergen. Doch sol man wizzen, daz
Eckh 5:28, 10 Die meister sprechent: hęte daz ouge dekeine varwe in im, ez bekennet, ez enbekente weder die varwe, die ez hęte,
Eckh 5:30, 2 daz got niht enist, sō enhāst dū weder hie noch . Trœstet dich aber crźatūre niht und ensmacket dir niht,
Eckh 5:30, 4 und ensmacket dir niht, sō vindest dū beidiu hie und trōst. Möhte und künde der mensche einen becher zemāle ītel
Eckh 5:32, 16 im selben und von allem dem, daz jenez niht enist, ez zuo jaget, und ie unglīcher im selben
Eckh 5:33, 3 einen, dar umbe engestillet noch engenüeget niht noch dem, daz ziuhet, noch dem, daz dā gezogen wirt, biz daz sie
Eckh 5:33, 4 engenüeget niht noch dem, daz dā ziuhet, noch dem, daz gezogen wirt, biz daz sie in ein vereinet werdent. Dar umbe
Eckh 5:34, 1 Und dar umbe, ź diz her zuo kome, sō ist iemer ein rouch, ein widerkriec, ein prasteln, ein arbeit und
Eckh 5:38, 12 und hœhers sīn und ungeschaffen, āne māze und āne wīse, sich der himelsche vater ganze īnbilden und īngiezen und bewīsen
Eckh 5:38, 20 üebunge. Diz werk ist got minnen, guot und güete wellen, allez daz, daz der mensche wil und wölte tuon mit
Eckh 5:39, 6 stein āne underlāz tac und naht. Daz er tūsent jār obenān lęge, er enneigete weder minner noch mź dan in
Eckh 5:39, 19 dar umbe sprichet unser herre gar merklīche: ’sęlic sint, die līdent durch die gerehticheit’. Er ensprichet niht: ’die geliten hānt’.
Eckh 5:41, 11 und in im alle, die gotes kint sint, geborn süne. ist ūzvluz und ursprunc des heiligen geistes, von dem aleine,
Eckh 5:42, 5 daz unser herre, gotes sun in der gotheit, sprichet: swer trinket von dem wazzer, daz ich gibe, in dem entspringet
Eckh 5:42, 6 ich gibe, in dem entspringet ein brunne des wazzers, daz springet in daz źwige leben, und sprichet sant Johannes, daz
Eckh 5:44, 19 sīn sęlicheit, wan alsō sprichet unser herre: ’sęlic sint, die līdent durch die gerehticheit’. Noch spriche ich vürbaz ze dem
Eckh 5:44, 23 allez, daz er minnet und würket, durch got, den er minnet und durch den er würket, sunder er minnet und
Eckh 5:44, 25 sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, der minnet; wan, daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn, der dā
Eckh 5:44, 26 dā minnet; wan, daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn, der minnet, ist got-sun-geborn. Nū ist der vater in dem sune
Eckh 5:45, 2 schōze und herzen, daz suoche nāch dem ende dis buoches, ich schrībe ’von dem edeln menschen, der ūz vuor in
Eckh 5:46, 5 Dar umbe sprichet aber unser herre wol: ’sęlic sint, die līdent durch die gerehticheit’. Ouch, daz unser herre, der sun,
Eckh 5:46, 10 der mir volget, der ze mir kumet, daz der sī, ich bin. Nieman enkumet eigenlīche ze dem sune, als er
Eckh 5:46, 12 er sun ist, dan der sun wirt, und nieman enist, der sun ist, der in des vaters schōze und herzen
Eckh 5:46, 14 sprichet der vater, ’sol sie leiten in ein einœde und sprechen ze irm herzen’. Herze ze herzen, ein in einem
Eckh 5:47, 1 sprichet der sun: in der gotheit sune in dem vater, ich bin, dā sol wesen, der mir dienet, der mir
Eckh 5:47, 1 in der gotheit sune in dem vater, dā ich bin, sol wesen, der mir dienet, der mir volget, der ze
Eckh 5:47, 13 und mensche verderbe. Węger ist ein schade dan zwźne, sunderlīche, der eine unglīche grœzer węre dan der ander. Ouch sol
Eckh 5:51, 7 līdet nāch sīner wīse ź und unglīche mź dan der līdet, der durch in līdet. Nū spriche ich: wil danne
Eckh 5:51, 21 sol ich gerne und gar billīche mit gote līden, der mit mir līdet und durch mich līdet von minne, die
Eckh 5:52, 7 daz, dar umbe und durch daz er ez tuot. Der būwet und houwet daz holz und bicket den stein dar
Eckh 5:52, 13 bitterkeit der zungen ūzerlīche, ź dan der wīn kome inwendic, diu sźle bekennet und urteilet den gesmak. Alsō ist, und
Eckh 5:52, 15 der mensche würket alliu sīniu werk durch got, sō ist got daz mittel und daz nęheste der sźle, und enmac
Eckh 5:54, 4 Węrlīche, als got wārheit ist und swā ich wārheit vinde, vinde ich mīnen got, die wārheit: alsō ouch, noch minner
Eckh 5:54, 5 sō ich vinde lūter līden durch got und in gote, vinde ich got mīn līden. Swer daz niht enbekennet, der
Eckh 5:54, 9 nütze ist und sęlicheit. ’Sęlic sint’, sprach unser herre, ’die līdent durch die gerehticheit’. Wie mac der güete-minnende got daz
Eckh 5:55, 20 und sęlicheit. ’Sęlic’, sprach got, diu wārheit, ’sint alle, die līdent durch die gerehticheit’. Dar umbe sprichet daz buoch der
Eckh 5:56, 2 sint in vride’, in wunne und in sęlicheit. Sant Paulus, er schrībet, wie vil der heiligen hānt geliten manigerleie grōze
Eckh 5:56, 3 schrībet, wie vil der heiligen hānt geliten manigerleie grōze pīn, sprichet er, daz diu werlt des unwirdic was, und daz
Eckh 5:109, 4 geschaffen ist in sīner natūre und wie götlich daz ist, er zuo komen mac von gnāden und ouch, wie daz
Eckh 5:111, 1 geist rętet minne gotes, vröude, vride und alle tugent. Der volget und lebet nāch dem geiste, nāch sīnem rāte, der
Eckh 5:112, 12 und in gewīset in vröude und in süezicheit und sęlicheit, im unmęre ist allez daz, daz dem unglīch ist und
Eckh 5:112, 22 kint worden ist. Vürbaz noch hœher enist enkein grāt, und ist źwigiu ruowe und sęlicheit, wan daz ende des innern
Eckh 5:113, 1 niuwen menschen ist źwic leben. Von disem innern edeln menschen, gotes sāme und gotes bilde īngedrücket $t und īngesęjet ist,

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