Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vier num (822 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 6: Reg. 53 pine; wie got gelich ist einem clote [gel#;eote] XXXII. Wie vier gelich m#;eogen werden gotte, Sante Marien, den engeln und heligen
Mechth 6: 6, 6 solt haben minne und gerunge, rúwe und vorhte, wan disú vier ding waren ein beginne dines lebendes, darumbe m#;eussent si #;voch
Mechth 6: 9, 12 si m#;eogen enpfan, so wil ich in ze statten stan.» Vier grosse ertzengel die vorten si zwúschen inen, und der lútzeligen
Mechth 6: 9, 13 vil úber menschen zal. Do vragete ich si, wie die vier vúrsten hiessin. Do sprach si: «Der erste heisset kraft, der
Mechth 6: 9, 15 heisset gůt wille, der vierde heisset stetekeit; wand mit disen vier tugenden han ich úberwunden alles min herzeleit. Darumbe hat got
Mechth 6: 24, 2 gelusten můs. XXIV. Wie in wetagen offenbaret Christus sine wunden. Vier ding kloppfent vor der himmelporte In minen grossen wetagen offenbarte
Mechth 6: 30, 1 das es got manigvalteklich minnet. XXX. Die luter minne hat vier ding Die luter gottes minne hat disú ding an ir: #.[das
Mechth 7: Reg. 64 hant gottes LIII. Von dem gevengnisse geistlicher lúten LIV. Von vier dingen des gl#;voben LV. Also schribet ein vrúnt sinem vrúnde
Mechth 7: 1, 81 da Christus sinen tot het an gelitten. Das crúze hat vier ende. Das niderste ende ist gezieret mit wunne, claror denne
Mechth 7: 36, 21 gem#;eute; damit meret got des menschen g#;eute. Das capittel sol vier ding in im haben, das ist die offenbarunge der heilikeit,
Mechth 7: 54, 1 m#;eusse noch der ware got an ime vollebringen. LIV. Von vier (158#’v) dingen des gel#;voben Das man cristanliche gel#;vobet an got
Mechth 7: 54, 4 des menschen ende: des gel#;vob ich, das man in disen vier dingen das ewige leben vinde. Wir gel#;voben cristanliche, nit alse
MF:Reinm 34a: 3, 3 mînen lîp,/ daz ich dekeine swaere hân./ wan âne sî, vier tûsent wîp/ dien hetens alle niht getân./ Ir güete wendet
MNat 1, 1 //Deʒ menschin lip ist gemachet uʒ vier elementen. da von so wil ich dir sagen welhes siu
MNat 2, 9 gebinde unde geturstic, ruh, cranc, durre, unde bleicher varwen. Dise vier element gent dem libe fuorunge. daʒ sint die erde, waʒʒir,
MNat 2, 24 umbe gant, daʒ siu soltent mit in umbe ciehin die vier elementen, also gehes, daʒ nihtes niht en solte noch en
MNat 5, 3 naht geborn, der gat ze mitter naht uʒ. der het vier unde zwenzic stunden. die liute teilent in in ein naht
MNat 6, 13 unde in den sumer. abir die meister teilent eʒ in vier teil. In den winter. der vat an sant clementen tac
MNat 8, 23 schedelich. $t Nu weistu wol wie man daʒ iar in vier teile teilet. Nu wissist $t daʒ wir da mitte vier
MNat 8, 24 vier teile teilet. Nu wissist $t daʒ wir da mitte vier frone vasten hant, wonde daʒ mensche uʒer vier elementen gemachet
MNat 8, 25 da mitte vier frone vasten hant, wonde daʒ mensche uʒer vier elementen gemachet ist, daʒ eʒ allen sinen lip verzehene $t
MNat 9, 8 erren, unde och sant Markes tac. als daʒ iar in vier zit geteilet $t ist, also teilent och die arzate den
MNat 9, 9 ist, also teilent och die arzate den naturlichen tac, der vier unde zwenzic stunden het, in vier teil, unde iegliches het
MNat 9, 10 den naturlichen tac, der vier unde zwenzic stunden het, in vier teil, unde iegliches het sehʒ stunde. daʒ erste daʒ ist
MNat 9, 23 naturlichen tac an. also teilit man deʒ menschen lebtage in vier. daʒ erste ist die kintheit, iugent, manheit $t unde daʒ
MNat 9, 24 kintheit, iugent, manheit $t unde daʒ alter. also sint och vier winde, unde het ieglicher zwene anhenge oder zwene knechte. der
MNat 15, 10 er von der sunnen wider zuo der sunnen alle tac vier puncten. unde ie ein puncte ist ein zehinde teil eines
Mügeln 8,17 dri vierteil jars Mercurius. $s des manden schuß/ in wochen viern sich umbereift $s nach sines geistes triben./ In der naturen
Mügeln 75,12 künig von Basan, hör ich sagen,/ tot Moises getragen./ dem vier und drißig capitel rat./ Gar sunder rumes fle / ich
Mügeln 76,12 den Israhelen scharte,/ wie in der tot nicht sparte./ dem vier und zweinzig capitel lat./ Zu miner lere kum, / ab
Mügeln 78,8 gebar nach rechtes saß/ Obeth. dem selben buche laß/ capitel vier in siner zal./ uß Boas sam und Ruth Cristus der
Mügeln 79,1 nach und e ein maget was./ Der künige buch ist vier, / ab nach der kunde stet din gir. / der
Mügeln 101,12 da nicht verserte;/ damit er buße lerte/ die werlt, und vier capitel hat./ Wie das Samaria / dem land verwüsten were
Mügeln 145,6 speren rundel sach./ fisch, vogel, mensche, tier,/ gesacht uß elementen vier,/ die han zu dinem schaten gir,/ wann du bist der
Mügeln 283,8 sechzig sint;/ den worten sechs und drißig ufbint,/ die sinne vier und zweinzig han,/ mit den eins waren meisters ticht sich
Mügeln 284,6 ganz der meisterschaft, / wie zwei uß einem gan,/ wie viere fort ir steigen han/ und wie zutal sich wider lan/
Mügeln 297,9 rechter wunn/ dri vierteil jars nach rechter mer./ in wochen viern der mande, als ich reite,/ sich umbereift nach sines geistes
Mügeln 302,4 das wißt. / in dem die sunne sunder ^+rist / vier wochen loufet, sunder spar. / welch tier sich darin birt,/
Mügeln 302,11 fürige art das zeichen gibt dem tiere. –/ drifaldikeit sint viere,/ ein drifalt machen zeichen dri./ Das ander zeichen heißt /
Mügeln 339,18 dort se nach mir jagen?/ freislich gespannen stet sin bogen,/ vier stral sin seite treit./ Doch wil ich von der frien
Mügeln 361,1 barmig, wil er miden fal/ hie und dort werndes leit./ Vier finster Silla töten / in grimm der Romer ließ /
Mühlh 107, 12 undi mit weniningin oigin undi mit buſtrubitemi hairi^. Mit den vier ſachin ſal alliz diz giſcreigi miti volgi biz an den
Mühlh 113, 8 ſimi guti^. dis richis undi der burgeri^. undi ſulin dan vieri banphennigi geibi mi richteri^. undi daz ſulin die luiti tu,
Mühlh 149, 5 din mannin biſcribin is^. an diſeme buchi. Hi vindit min vir eapht not^. Eapht noit^. daz is ſogitan ſuchi, ab min
Mühlh 149, 9 daz is ſogitan ſuchi, ab min enimi man^. diz bettiſtro vier endin inprenti, daz he dar uz nicht gige in=mochti, min
Mühlh 151, 11 dir burgeri rati ſezzi zueni vlurſcuzzin^. He ſal och ſizzi vir mali mit din burgerin unde mit den vlurſcuzzin^. Di heimburgi
Mühlh 151, 16 min eini glockin zu luiti^. undi der mali ſal he vieri ſizzi bin deme halbin iari, ein zu ſente Walpurgi tagi^.
Mühlh 159, 2 d=ummi ani=ſprechi^. Sprichit dan die man: "Ich offini iu mine vier wende, d=inni zu ſuchini, ſuaz die diep heri=bracht heit^. da
Mühlh 160, 5 hi woli virſuchi ein nuwi unde ein wedil^. daz ſien vier wochin^. Wil he dan langir h=inni ſizzi, daz he nicht
Mühlh 163, 20 ſal he dan mi ſculteizin ſini banphennigi gebi^. dir ſin vieri, ab her un nicht irlazi in=wil^. Ab ein burgere liet

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