Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

binden stV. (641 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Mechth 3: 15, 45 nu sint si in disem grunde alleine mit den túvelen gebunden.» Do betr#;eubete sich des menschen sele vil sere und leite
Mechth 3: 21, 17 stat. Lucifer sitzet in dem nidersten abgrúnde mit siner schult gebunden, und im flússet ane underlas von sinem fúrigen herzen us
Mechth 3: 21, 47 sint unkúsche gewesen, die m#;eussent vor Lutzifer in solicher ahte gebunden ligen; kumt er aber alleine dar, so ist der túfel
Mechth 4: 12, 102 wonen.» Eya selige gottes vr#;eomdunge, wie minnenklich bin ich mit dir gebunden! $t Du stetigest minen willen in der pine und liebest
Mechth 4: 15, 6 sele und libes, das vierde stetú einunge mit grosser hůte gebunden. Hie zů kan #;voch nieman komen, er t#;euge ein gantze
Mechth 4: 18, 62 und sin zunge ist von allen schedelichen worten gezogen und gebunden. Er hat #;voch kein bissende zene, er tr#;eostet die betr#;eubten
Mechth 4: 19, 3 ist noch, das du got und des menschen sele zesamene bindest; das sol din ambacht sunder ende sin. Gegr#;eusset siestu, vr#;vowe
Mechth 4: 19, 7 kúnegin. Du hast mich in gotte verleitet, das ich seleklich gebunden bin. O minne, vr#;vowe, hilf du mir, das ich an
Mechth 4: 27, 158 oppfernt got einen lip, so scheiden wir úns nit.» So bindet man den mannen ir f#;eusse und hende und wirfet si
Mechth 5: 4, 54 sere wirt die arme minnenrich sele mit der diem#;eutigen minne gebunden, das si sich nit v#;eorhtet noch sch#;eamet denne alleine in
Mechth 5: 23, 58 da si únsern herren under hatte getragen. Das ander teil bant si wider umb iren lichamen zesamne. In disú tůch want
Mechth 5: 30, 7 trost#.]. O minnebant, din s#;eussú hant hat den gewalt, si bindet beide jung und alt. O minne, du machest (97#’r) grosse
Mechth 6: 5, 9 und dine sinne erlúhtet hat und dine sele also wunnenklich gebunden hat, das dise manigvaltige s#;eussekeit irdenischer dingen dich nit von
Mechth 6: 15, 36 wirt allererst gemarteret und er wirt an ein hohe crúze gebunden und genegelt dur sin hende. Das tůnt si dur den
Mechth 6: 15, 70 gewalt und giessent im bech siedende in sinen munt und bindent im sere sinen hals, so swiget zehant min vient. M#;eohte
Mechth 6: 16, 36 verbunden sint; das ist ir vinstrú menscheit, da mit si gebunden sint. Gedenke, edler gottes sun, wie jemerliche ich in ertrich was
Mechth 7: 2, 5 wie si stůnden in dem flammen und brunnen als ein gebunden str#;vo. Do stůnt ein bi mir, der was glich einem
Mechth 7: 17, 17 siner gnaden wol.» Die bekentnisse: «Vr#;vo gewissende, ir sint sere gebunden mit der werelte súnden, und geistlicher lúten unvollekomenheit tut úch
Mechth 7: 18, 38 die dich mit trúwen meinent. Amen. Ze vesper zit O gebundens minnevliessen, o getrúwes herzegiessen, o herer licham, der da durch
Mechth 7: 21, 36 Dis bettes dekki ist min gerunge, da mitte ich bin gebunden. Wiltu mich, herre, nu stillen, so tů minen willen und
Mechth 7: 27, 32 rot blůt, swarz varwen, mit geiselen zersclagen, zů der súle gebunden. Do enpfieng er dur dine liebin manige scharpfen wunden. Dis
Mechth 7: 35, 17 vorclage mit also heliger hoffunge, das min munt werde nit gebunden von allen minen súnden und das ich luter werde vunden,
Mechth 7: 48, 68 me gesunt. Fr#;vo hoffunge, ich bitte úch, das ir zesamen bindent alle min herzen wunden, die mir die minne hat geslagen,
Mechth 7: 53, 11 Ich wart gevangen in giriger abgunst mit in. Ich wart gebunden in der gehorsami mit in. Ich wart verspottet in grosser
Mechth 7: 60, 3 das kint gesehen in armen t#;euchern bewunden und mit sn#;euren gebunden. Das kint lag alleine uf dem herten str#;vowe vor zwein
Mechth 7: 65, 19 wendest.» Die sele: «Eya min allerliebste gevengnisse, da ich inne gebunden bin, ich danken dir alles, des du hast gevolget mir;
Mechth 7: 65, 25 s#;eusse hoffunge han.» Die gehorsami ist ein helig bant; si bindet die sele ze gotte und den lichamen zů Jhesu und
Mechth 7: 65, 26 fúnf sinne zů dem heligen geiste. (166#’r) Ie langer si bindet, ie me die sele minnet; ie sn#;eoder sich der licham
MF:Reinm 42: 3, 6 von ie kein leit bekan,/ der weiz wol, wie ich gebunden bin./ ich geloube ime #s+wol#s-, als er mir #s+sol#s-,/ von
Mügeln 12,12 irem stricke./ vor großen slegen hin und dar/ er weich gebunden zu der süle phoste./ der blinde ritter traf den ar,/
Mügeln 14,5 von bruche nicht nach siner e, / got, falles sache bant in Achirontis we;/ mit roube groß sach man den künig
Mügeln 20,3 uß pinsel lobes farbe stricht:/ unrecht, gewalt sin fride hat gebunden./ sins louwen mut ist glich hern Jonatas/ und Judas Machabeus,
Mügeln 21,10 er in des todes faß/ in sinem sal gestricket und gebunden./ darnach der keiser Claudius/ echte, des erge nieman mag volsagen./
Mügeln 52,1 vol. $s das Rases uns bestetet./ Wenn alle ußer sinne bint des slafes bant, / so malt in das gehirne und
Mügeln 60,15 dich uf ^+des wolfes ort^+ gesetzet.’/ wer uf die sense bindet dich $s und tar nicht selber jagen/ und dich in
Mügeln 72,12 des kalbes guß schuf leide./ das buch in vierzig capitel bint./ Nicht uß der lere trit: / Leviticus, das ist das
Mügeln 87,8 alle zit der salden frucht/ die wisheit uf sin este bant;/ wie das man sal nach gotes forchte stegen,/ nach sitikeit
Mügeln 113,11 der vernunst in dines spiegels runden:/ der tumm, der arm, gebunden,/ der fri, der ho, der sinnes rich./ Sint in dins
Mügeln 143,8 dinem kranze trüge ein:/ der zoch in an sich unde bant./ des wart der mensche los uß jamers ise,/ da gotes
Mügeln 149,10 leides schacht./ o reine meit, zu diner tugende reben/ uns bint, laß sünden schur uns widerstreben,/ e das wir uns ergeben/
Mügeln 153,2 an dich ungeheilet sint./ Was zu dem figenstamm / man bint, das macht sin tugent zam. / sin saf verlescht der
Mügeln 153,6 und junget, wer sich damit smirt./ got, allem sinen wilt,/ gebunden an dins herzen schilt/ sich zemen ließ in menschen bild./
Mügeln 153,12 phaffe./ den selben, meit, uns schaffe/ und zu genaden aste bint./ Art hat der winstock rein: / sin saf ufspelt den
Mügeln 161,6 – die alle ding verslint,/ die schult in iren tigel bint –,/ er fürbaß nicht genaden fint,/ wen da verschart der
Mügeln 174,2 und des jamers flut./ Sint barmung iren mast / ie bant zu dines herzen ast / und du genaden segel hast/
Mügeln 229,11 hoffen zu dem himel):/ gefug ist ires falschen rates schimel./ bint in des fluches ^+fimel,/ Pluto, in hell und sie verstoß./
Mügeln 319,15 heren karte./ sus blüt Aronis gerte/ gein der naturen wise./ gebunden ir geferte/ wart in des geistes rise./ gris vor aller
Mügeln 337,4 $s slunde/ todes Lazarus/ und vergab, doch was er noch gebunden./ Cristus sprach: ‘bint uf.’/ ab got linde $s grinde/ bruches
Mügeln 337,5 Lazarus/ und vergab, doch was er noch gebunden./ Cristus sprach: ‘bint uf.’/ ab got linde $s grinde/ bruches unde ruf/ und
Mügeln 362,15 sterbt sam ein rint,/ das doch nicht sach dem tode bint,/ der wirt dort in des fluches lint/ gestricket und nicht

Ergebnis-Seite: << 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>
Seite drucken