Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ungërne Adv. (160 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 607 namen sin./ daz weiz abir min trechtin,/ her tete iz ungerne,/ mochter is obir werden/ daz her in do gesagete/ daz
Ägidius 793 z#;ov der stat/ appit wolde werden./ daz tete her uil ungerne,/ wen daz der gotis holde/ mineme trechtene niene wolde/ die ere
Ägidius 849 sie da redeten eine./ der gotis bote reine/ iz uil ungerne tete./ iedoch můste her da cestete/ intfahen den geistlichen gewalt./
Ägidius 1272 her san urlob/ z#;ov dem kivninge Karle./ her liez in vngerne/ dannoch uon ime uaren,/ mochte her in da langir behaben./
BdN 446, 33 rubîn sam ain rôteu rôs. der stain læt sich gar ungern graben und scheint dester paz wenn man im swarz varb
BdN 475, 31 alsô spricht daz puoch ze latein. aber daz spræch ich ungern, wan ez ist kaum wâr. seint nu daz golt sô
BuchdKg 31, 6 vindet er ez ane geschriben. //Der künic liez die liute ungerne von im varn, wan si wâren im nütze und dienden
BuchdKg 42, 7 wan er muoste mit dem künige varn, er gern oder ungerne. Dâ wart der künic erslagen unde Balaam bî im. Dâ
BuchdKg 43, 15 gesigest du.#.’ Balaam muoste mit im varn, er gern oder ungerne. Moyses samnete auch sîn her unde vuor gegen im unde
Eckh 5:40, 12 wolte gescheiden sîn. Ich spriche, daz ein volkomen mensche als ungerne wölte sich von gote scheiden eine stunde als tûsent jâr.
Eckh 5:57, 9 in gesunt machete. Dô sprach der mensche, daz wölte er ungerne tuon durch drî sache: ein was, wan er wölte des
Eracl 1065 marc sâ zehant,/ sie wurfens dem manne an sîn gewant;/ ungerne tâten sie daz,/ sie hiezn in strîchn der sunnen haz./
Eracl 1604 ungesunt/ ode stirbet ez, daz sî dâ mite,/ wan ich ungerne langer bite.’/ /do gebôt der keiser Fôcas/ sînem marschalk, der
Eracl 3457 für die keiserinne./ daz was in ir sinne,/ wan siz ungerne lie./ nû hœret, wie siz ane vie./ ze der zît
Eracl 4095 langer dâ,/ sie fuorten sie zem turne sâ,/ dâ sie ungerne ûf was./ dâ lac sie, unz sie wol genas./ /dô
Eracl 4297 bœser diep./ daz was der frouwen niht liep,/ wan siz ungerne sach./ nû hœret, wie der keiser sprach./ ‘junc man, gêt
Gen 2554 widerzâme sint $s die des fihes huottent./ si sehent si ungerne: $s dannen skeidet iuch fon in verre,/ daz ir iur
GrRud Fb 11 einer grunen heide,/ da die here zu samene riden./ sie heten ungerne virmiden./ sie ne liezen blasen die trummen,/ da sie nach
Herb 13507 im tun den tot."/ Daz sie bat vnd gebot,/ Vil vngerne er=z tete;/ Doch mvste er leiste1n ir bete./ Er sprach:
Herb 13509 tete;/ Doch mvste er leiste1n ir bete./ Er sprach: "wie vngerne ich ez tv,/ Doch mvz ich griffe1n dar zv,/ Ez
Herb 17679 Vn2de liez vo1n der weicheit,/ Die mich verleit hete./ Swie vngerne ich ez tete,/ Min herze herte dinc tete./ Zouber, gift
Iw 1041 dâ gewan,/ der was ein sô hövesch man,/ er hete ungerne geseit/ sô vil von sîner manheit/ dâ von ich wol
Iw 1340 vil kûme versaz/ sô sî sich roufte unde sluoc./ vil ungerne er ir daz vertruoc:/ sô wolder dar gâhen/ und ir
Iw 3539 nôt,/ unz sî mir ir hulde widerbôt:/ der was ich ungerne âne./ in allem disem wâne/ sô bin ich erwachet./ mich
Iw 3633 wan daz kan ich iu wol gesagen/ daz ich hie ungerne bin./ nû vüeret mich mit iu hin:/ sô handelt ir
Iw 4995 tumber man,/ waz nemet ir iuch an/ daz ir sô ungerne lebet/ und sus nâch tem tôde strebet?/ daz ist ein
KvHeimUrst 475 niht/ und sagent iu noch die geschiht,/ die ir lîhte ungerne hœret,/ wan ez iuwern gelouben stœret.’/ ‘Tobet iemen durch dich,’/
KvWHvK 712 unde nime/ ûf alle mîne sælekeit,/ daz ich die vart ungerne reit,/ wan daz ich muoste, sam mir got,/ erfüllen gar
KvWLd 32,189 ûf si kêre sîne gunst!/ wære ich edel, ich tæte ungerne eim iegelichen tôren liep,/ der die meister als ein diep/
KvWLd 32,252 daz wilt/ ein nasewîser bracke;/ doch mestet sich mit ir ungerne sînes herzen backe./ des fliuhet er des milten lob als
KvWSchwanr 711 beherten müge./ an brieve lieze ich unde züge/ vil harte ungerne mîniu reht:/ man schrîbet an ein permint sleht/ swes man
Lanc 18, 18 im got must helffen und all heiligen, er sehe als ungern das yn leyt geschehe als im$/ selber. Da fur er
Lanc 26, 33 zu einem mal. Als man yn fragt warumb er so ungern $t mynnet, so sprach er, er solt deste lenger leben.
Lanc 66, 15 schne von dem hymmel. Meniger schoß von ferre der im ungern so by komen were das er yn mocht han erlanget
Lanc 106, 16 man als darzu höret. Darumb weiß ich wol das ir ungern dethent des ir laster hettent oder schande, darumb wil ichs
Lanc 459, 22 ‘so thun wir also; nochdann strit ich wiedder myn öheim ungern und wiedder myn selbs herren.’ ‘Ir mögent es wol thun’,
Lanc 472, 23 ir leit das er so sere herte, und erleubet ims ungerne. Er was fro da sies im gelobet, und bat zu
Lanc 482, 16 mit im. Der konig gab im urlob und dets aber ungern, die konigin must yn ser bitten ee dann ers thun
Lanc 520, 1 alsus!’ Da ging er @@s@zun barunen und saget yn alsus; ungern gaben sie die frist so lang, wann das lant mit
Lanc 521, 5 uch boten, das was darumb: sie wusten wol das irs ungern nemen soltent. Nu han ich dick horn sagen das man
Lanc 524, 15 man sie töde, da sint ettlich under yn die es ungern sehent und mochten unser urteil wieddersprechen und felschen, das were
Litan 1114 wib./ also umberderue was dir sin lib./ daz ih vil ungerne spreche,/ wene daz ih da mite nit ne breche/ di
Macer 51, 6 geswer, da vil locher in get unde siget unde heilet ungerne. Der wurzeln saf an di ougen gestrichen vertribet den schimen
Mechth 2: 2, 16 von herzen na./ Das mag den tumben lichte entgan,/ die ungerne nach dem lieben stant./ «O edeler arn, o s#;eusses lamp,
Mechth 3: 1, 92 O ir predier, wie regent ir úwer zungen nu so ungerne und neigent úweri oren so n#;eote vor des súnders munt!
MF:Reinm 12: 1, 9 boeser rede gedagen./ vrâge ouch nieman lange des,/ daz er ungerne hoere sagen./ /Si jehent, daz staete sî ein tugent,/ der
MF:Reinm 36a: 5, 4 geschiht ein wunder lîhte an ir,/ daz man sî danne ungerne siht./ Sô mac sî von schulden klagen,/ daz si éime
MF:Wolfr 3: 3, 3 noch minre sch%/aden habent m%/în diu wîp./ ir haz ich ungerne ûf mich lade./ diu nû den schuldehaften lîp/ Gegen mir
MF:Wolfr 5: 3, 2 wache, süezer gast!"/ /Er muos eht dannen,/ der si klagen ungerne hôrte./ dô sprach sîn munt:/ ^"allen mannen/ trûren nie sô
NibB 407,4 tragen hinnen, $s daz ist wol getân.«/ des volgete vil ungerne $s Hagen, Guntheres man./ Man hiez den gesten schenken $s

Ergebnis-Seite: 1 2 3 4 >>
Seite drucken