Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
lamp stN. (142 Belege) Lexer BMZ Findeb.
agnus dei" $s zuo sinen jungern zwein,/ daz er daz lamp wære, $s daz der werlte sunde næme./ Beide giengen si | |
gar gesunt, aber siechen ist ez ungesunt. Isidorus spricht, ain lamp ze latein ist gesprochen ain erkenner, wann ez erkennt sein | |
weis vor gewesen ist in andern dingen. //VON DEM KÄUSCHEN LAMP. /Agnus_castus haizt daz käusch lamp. daz ist ain paum, sam | |
andern dingen. //VON DEM KÄUSCHEN LAMP. /Agnus_castus haizt daz käusch lamp. daz ist ain paum, sam Platearius spricht, der ist an | |
vrist/ [7#’v#’a] Von edlekeit des stammis./ Sin bletre sint des lammis/ Spise, unde nicht der ku./ Er treit zitlich, nicht zu | |
in sin snyt. get seht ich sende ivch als di lember vnder di wolfe. ir sült niht tragen saeklein. noch taschen. | |
sach iohannes ihesum chomenten zv im vnd sprach. seht daz lamp gotes. seht er hebet vf di sünde der werlte. dirr | |
vnd ihesum wandelenten. do sprach er zv in. seht daz lamp gotes. vnd di zwen sin ivnger horten in redenten. vnd | |
dich minne. do sprach er zv im. so waid miniv lember. do sprach er abersa zv im. symon iohannys minnest dv | |
sach Johannes Jhesum czu ym kumen unde sprach: ‘sich gotes lamp, sich den der do treit dy sunde der werlde._(30) Her | |
$s lîden ire nôte./ /Der junger brûder $s huote der lember,/ er nechunde nieht bûwen, $s er nespulgte untriuwe./ in duhte | |
inphâhen./ /Abel was einvaltich unt semfter, $s er hielt sîniu lember:/ an nehein ubel er nedahte, $s ein lam zopphere brâhte./ | |
hielt sîniu lember:/ an nehein ubel er nedahte, $s ein lam zopphere brâhte./ / /Got inphie daz lamp $s unt wesse | |
nedahte, $s ein lam zopphere brâhte./ / /Got inphie daz lamp $s unt wesse im es michelen danch./ Kaîn der nît | |
dem geschaide,/ Daz sy dich diner waide/ Vertriben mit dem lame./ Sümliches wame/ Müss alhie ze zolle stan.’/ Verwapnett gie der | |
[64#’v#’b] Durch hande, durch die vuze sluc,/ Daz her in lammes wis vortruc,/ Swaz ungemaches im geschach,/ Daz her da wider | |
zeige dir die brut#s-/ #s+Die des lammes wib ist.#s-’/ Daz lamb Gotes daz ist Crist;/ Der heizet man der cristenheit,/ Wen | |
Bot dir einen valschen m#;eunt,/ Da det du reines Gotes lam/ Gůtlich, als dir wol gezam:/ Dez gotlichen mundes gůte./ Den | |
dir nit wol gezam,/ Nimest du den wolf fur daz lam,/ F#;eur daz golt den bosen mist:/ Wie unglich ez geteilt | |
meren./ An dez heren cr#;euces stam/ Genegelt wart daz Gotes lam,/ Und nach dem dode ein scharpfes sper/ Wart durch sin | |
Crist uber alle d#;eun!/ Got herre! und auch du Gotes lam,/ Dez vater sun in k#;eusche kam!/ Du bist heilig ein!/ | |
irloſt unſich. uon deme tiefale. uon$/ diu uolgin wir deme lambe. ſuar iz uerit. alſo ſprichit der uorſage. Ich pin gitan | |
gebe an das crûce ʒe marteren durch alle ſvntere. Das lamp, das ſi opheroten #;ovf dem heiligen altære, das beʒeichenot $t | |
Paulus, der bî niuwer zît/ von des ræzen wolfes gît/ lambes milte enphangen hât/ und als ein wârer chemphe stât/ mit | |
boc enſolte do niht me/ des tempels opher meren:/ daz lamp daz muoſte reren/ darinne ſin unſchuldec bluot;/ got duhte ein | |
rich./ ein criſten und ein jüde gelich/ ſint als ein lamp und als ein boc./ daz loup daz uns der holderſtoc/ | |
sîner wandelunge wir die siechen sêle erfrischen./ wir slahten, ôsterlichez lamp, dich ûf den frônen tischen,/ dâ ze brôte mischen/ dîn | |
dem wolfe tet er vil gelîch,/ der blicket zuo dem lambe hin,/ sô man ze schuole setzet in/ und man diu | |
vnde wissage, ewart,/ lewe, einhorne vnde lebart,/ are, calb vnde lamp,/ vnse trost vnde unsir heilant,/ unsir svnere/ vnde unsir mit teilere/ | |
alsein starkir lewe was irgremet/ den hetistu schiere sam ein lamp gezemit./ uon deme babise urbane/ wart er siner sunde ane/ | |
von egipten lant, do gebót er den iuden, daʒ ſie ein lamp ſl#;eugen vnde daʒ ir iegelicher ſine dúrſtůdel mit deʒ lambiſ | |
lamp ſl#;eugen vnde daʒ ir iegelicher ſine dúrſtůdel mit deʒ lambiſ blůte ʒeichenete. Deʒ ſelbin nahtiſ ſante vnſer herre einen engil | |
Da wurden die oſteren ʒe aller eriſt fúr beʒeichenet. Daʒ lamp beʒeichent vnſern herren iheſum criſtum. Daʒ men die durſtůdel mit | |
den dageʒiten bitúten wir vnſern herren. Der wart alſ ein lamp ſwigende erſlagin. //Do ſprach der iunger: War umbe wart unſer | |
lichamen/ bit den geiseln zeriʒʒen alsamen./ man zeriʒt dat reine lamp,/ dat durch mich quam in disen kamp!/ //Schonet, schont, unmilde | |
geslechtes./ //An wers du glich einer bedlerinnen,/ dat du ein lamp n#;eit $’n mochts gewinnen/ ze offern, als de ew gebot/ | |
in hat geschriven),/ d#;ei in dem gare wiʒem gewande/ dem lambe volgent in dem lande,/ da si singent $’n n#;iuen sanc,/ | |
daz vrone chint:/ do was diu din wambe/ ein chrippe deme lambe,/ Sancta Maria./ //Do gebære du daz gotes chint,/ der unsih | |
unde minne |
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wesendes eweklich.» |
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ein lamp, ein turteltube und ein brut Du bist min lamp an diner pine, du bist min turteltube an diner súfzunge, | |
ist die |
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der messe Johannis_Baptiste, von der wandelunge der ovelaten in das lamp, von der sch#;eoni der engelen, von vier hande lúten geheligot | |
ungerne nach dem lieben stant./ |
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der messe Johannis_Baptiste, von der wandelunge der ovelaten in das lamp, von der engel sch#;eoni, von vier hande lúte geheliget und | |
sin arm und sin bein blekoten. Der trůg ein wisses lamp vor siner brust, und zwo ampellen braht er an sinen | |
vingeren. Do gieng er zů dem altar und saste das lamp dar uf und neig do lieplich dar. Das was Johannes_Baptista, | |
ovelaten nam in sine hende, do hůp sich das selbe lamp uf, das uf dem alter stůnt, und v#;eogete sich mit | |
siner hant in die ovelaten und die ovelaten in das lamp, also das |
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