Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

geist stM. (1201 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

MarlbRh 92, 12 so sch#;eire bit so groʒer macht/ in si zwei godes geist hat bracht?/ //W#;ei möchts du kalt in disem v#;iure sin,/
MarlbRh 94, 10 zů allen dügden wers du gereit,/ n#;ei din vleisch widern geist $’n gestreit,/ din geist had al zit üverhant,/ wand Adames
MarlbRh 94, 11 du gereit,/ n#;ei din vleisch widern geist $’n gestreit,/ din geist had al zit üverhant,/ wand Adames sünd dich n#;eit enbant,/
MarlbRh 99, 27 wisheit havent van naturen,/ ich mein d#;ei selen bit den geisten,/ d#;ei allerbesten ind d#;ei meisten,/ d#;ei geist, d#;ei al zit
MarlbRh 99, 29 selen bit den geisten,/ d#;ei allerbesten ind d#;ei meisten,/ d#;ei geist, d#;ei al zit vür gode stent/ ind sin gebot n#;eimer
MarlbRh 100, 2 creaturen./ //D#;ei klarheit sint d#;ei dügd algemeine,/ si machent d#;ei geiste klar ind reine/ beid der engel ind der l#;iude,/ godes
MarlbRh 105, 40 //Dat lerd de heilich engel mich,/ dů he sprach: #.,Gods geist sal kumen in dich,/ ind dich sal beschedwen godes kracht,/
MarlbRh 111, 11 schöne, vr#;iundin mine,/ du bis schön van zweiveldgem schine:/ din geist is schöne, schön is din lif,/ aller schöner schönste wif!#.’/
MarlbRh 113, 28 so wertlich ümbeveit,/ wan aller dügde manichveldicheit,/ d#;ei din reinste geist ane deit?/ //D#;ei dügde sint der seln gewant,/ swe des
MarlbRh 115, 16 schrift beweret;/ wand dů du ir quemes bi,/ der heilich geist ervülde si,/ si wart entfenget, si wart vro,/ si r#;eif
MarlbRh 115, 36 dunken,/ als Ezechiel van $’n v#;eir d#;eiren sprach,/ d#;ei sin geist ümb godes thron sach./ //Glich dem v#;iure was ir antlitze,/
MarlbRh 122, 2 martilje ind d#;ei meiste/ is beid am live ind am geiste,/ dat is: als des menschen herze/ begeret der martiljen smerze/
MarlbRh 131, 4 allernest g#;iuʒt ind allermeist/ in dinen lif ind in din geist./ //Darümb bis du so üverschone,/ wand dit antlitz sich dir
MarldA 38 wahsen ein bluome,/ an der bluomen sal geruon der heilige geist;/ her sal sie gesterken bit allen sinen crefden./ van ime sal
MarldA 210 sin?/ daz saltu, Jesus, herre min./ gif mir, herre, dinen geist,/ wantu selbe wale weist/ alle mine crancheit/ und alle min
MarldA 308 Maria, gratia plena,/ du bis vol aller gnaden,/ des heiligen geistes ercornez vaz,/ daz er ce disen eren sunderliche erlas/ uz
MarseqM 13 ich den vatir und den sun/ und den vil herin geist lobin muoze./ //Iemir magit an ende,/ muotir ane missewende,/ frouwe,
Mechth Vorbericht 35 swester, was ein helig maget beide an lip und an geiste. Si dienete gotte andehtekliche in dem#;eutiger einvaltekeit, in ellender armůt,
Mechth 1: 1, 17 das wil ich úch in einer stunde mit dem heiligen geiste nach allem úwerm willen in ertrich gelten.» «Fr#;vowe minne, ir
Mechth 1: 7, 4 din licham m#;eusse bliben, dine m#;eonschliche sinne m#;eussin vergan, din geist m#;eusse vor der heligen drivaltekeit stan! VIII. Der minste lobet
Mechth 1: 10, 5 tůt ir das fleisch einen wank, da von wirt der geist nút krank; tůt ir der túvel einen bik, des ahtet
Mechth 1: 22, 48 sun zů einer můter und do enpfieng mich der helig geist ze einer trútinne. Do was ich alleine brut der heligen
Mechth 1: 25, 10 schinent, gottes kint pingent am libe und marterent an dem geiste, wan er wil si sinem lieben sune gelichen, der an
Mechth 1: 41, 3 miner gotheit, gehert mit miner menscheit, gezieret mit minem heligen geiste, sage mir, wie heisset din klein#;eoter?» XLII. Das clein#;eoter heisset
Mechth 1: 43, 3 (12#’v) brust. Da alleine wirst du getr#;eost und mit minem geiste gekustXLIV. Von der minne weg an siben dingen, von
Mechth 1: 44, 4 wilt du wissen, wielich din weg si?» «Ja lieber heliger geist, lere #.[es mich#.].» «Also du kumest úber die not der
Mechth 1: 44, 68 und von sinem menschlichen munde von dem rate des heligen geistes. Wie machtu da beliben joch eine stunde?» «Der visch mag
Mechth 1: 46, 17 gekleidet mit túrem gesteine und ist gecr#;eonet mit dem heligen geiste. Der bischof hat zwene ritter. Der eine ist die starchekeit,
Mechth 2: 2, 32 Eya grosser herre, bedenke min not!»/ Do sprach der helig geist zů der sele: «Eya edelú juncfr#;vowe, bereitent úch, úwer lieber
Mechth 2: 3, 17 die minnende m#;eonscheit gr#;eusset si mit br#;euderlicher geselleschaft, der helig geist r#;euret si mit der durchfliessunge der wunderlichen sch#;eoppfunge der ewigen
Mechth 2: 3, 24 und wie dú gotheit clinget, dú m#;eonscheit singet, der helig geist die liren des himelriches vingeret, das alle die seiten m#;eussent
Mechth 2: 4, 88 der gewihet wart in siner můter libe mit dem heligen geiste. Do er die wissen ovelaten nam in sine hende, do
Mechth 2: 8, 6 súnde an in waren. Do wart also kreftgrimmig des menschen geist, das er das vegfúr zemale in sin arme begreif. Do
Mechth 2: 8, 9 nút we! Es ist dir alze swere.» Do sprach der geist j#;eamerlich: «Eya vil lieber, nu l#;eose doch etliche!» Do sprach
Mechth 2: 8, 10 Do sprach únser herre: «Wie vil wilt du ir?» Der geist sprach: «Herre, als vil, als ich mit diner g#;euti mag
Mechth 2: 8, 14 fúrig, phůlig, brinnendig, blůtig, stinkende. Do sprach aber des menschen geist: «Eya lieber herre min, was sol disen armen nu geschehen?
Mechth 2: 8, 20 der minne, klar als dú sunne. Do enpfieng des menschen geist unzelliche wunne und sprach: «Gelobet $t siest du, vil lieber,
Mechth 2: 18, 4 diner edeln erwelunge, min munt ist gerihtet mit dinem heligen geiste, min #;vogen sint gekl#;earet in dinem fúrigen liehte, min h#;vobet
Mechth 2: 22, 15 und ein swester des sunes und ein vrúndinne des heligen geistes und werliche ein brut der heligen drivaltekeit. Swenne das spil
Mechth 2: 23, 18 rehte trúwe leisten, so soltu in siner liebin volgen sinem geiste.» «Ich růwen in der welte mines lichamen.» «Des maht du
Mechth 2: 24, 20 ist der seligen schenke und Jhesus der kopf, der helig geist (28#’r) der luter win, und wie dú ganze drivaltekeit ist
Mechth 2: 24, 72 ir sele bleip ungewunt. Salomon und David enpfiengen den heligen geist in iren mensclichen sinnen; do sich aber die sinne wandolton,
Mechth 2: 25, 121 saffigen menscheit/ und so beschirmet dich der schatte mines heligen geistes/ vor aller irdenscher trurekeit;/ so kanstu nit gedenken an din
Mechth 2: 26, 15 minem g#;eotlichen munde. Dú stimme der worten bezeichenet minen lebendigen geist und vollebringet mit im selben die rehten warheit. Nu sich
Mechth 2: 26, 29 enpfan die offenbarunge miner gnaden, wan die vlůt mines heligen geistes vlússet von nature ze tal. Man vindet manigen wisen meister
Mechth 2: 26, 33 das der ungelerte munt die gelerte zungen von minem heligen geiste leret.» «Eya herre, ich súfzen und gere und bitte fúr
Mechth 3: Reg. 10 Marie súnden mohte und wie nút, das leret der helig geist V. Wie dú sele klaget, das si enkeine messe noch
Mechth 3: Reg. 39 tusent t#;eode XXIV. Zweier hande geistlichen lúten wirt gebotten zweierleie geiste von gotte und von dem túfel. Von siben hande minne
Mechth 3: 1, 70 der gotheit, das bilde der menscheit, das lieht des heligen geistes und bekennet, wie die drie ein got sint und wie
Mechth 3: 1, 98 wan er selber ein predier was, und danken dem heligen geiste umb sine gnade, wan er ein meister ist aller gaben.

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