Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

abgot stN. (91 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

RvEBarl 423 die kristen wâren worden./ nâch heidenlîchem orden/ êrte er sîniu abgot./ daz was des tiuvels gebot./ disiu vorhte wîte erschal;/ die
RvEBarl 514 den übel tæte,/ die Krist ze gote nanden/ und diu abgot niht erkanden./ sie kêrten alle enwiderstrît/ an disen guoten man
RvEBarl 2238 monte Sînâî/ Moysî der ê gebot,/ doch machten sie diu apgot/ unde sprâchen den ir gebet,/ swaz in got ie gnâden
RvEBarl 2826 daz sie dô durch des tiuvels spot/ betten an diu abgot:/ sît siez dort niht mohten lân,/ dô muostez hie alsam
RvEBarl 3994 //"Nû tuon ich gerne dîn gebot/ und wil diu touben apgot/ mit hazze gar versmâhen/ und Kristes touf enpfâhen,/ vil gerne
RvEBarl 5509 einen im doch gebrast:/ er was des gelouben gast,/ diu apgot er betet an./ nû was bî im ein guoter man,/
RvEBarl 5515 gotes wîsheit./ dem was herzeclîche leit,/ daz der künec diu apgot/ êrte durch des tiuvels spot./ so ers in gestrâfet wolte
RvEBarl 7962 kunst/ und was nâch des tiuvels spote/ ein êwart der abgote,/ durch der willen er dâ leit/ manegerhande arbeit./ sîner zouberliste
RvEBarl 8520 rechen/ durch sîner liebe gebot/ an im, daz er diu abgot/ versmâhte alsô sêre./ noch muot in vürbaz mêre,/ daz er
RvEBarl 10700 sie hâten sîn gebot vür spot/ und machten ouch ir apgot./ sît dô wurden sie gesant/ in daz geheizen gotes lant./
RvEBarl 10711 blint,/ daz sie betten an ein rint,/ an manic ander apgot./ doch durch ir lêrer gebot,/ die got minten in den
RvEBarl 10830 lêre zeichen vil begie./ des vater lêre er lêrte,/ diu apgot er verkêrte./ mit kunst in der gnâden tagen/ ervulte er
RvEBarl 12947 phligt,/ des kraft vür alle krefte wigt:/ oder einem touben apgote,/ daz got mit sinnelôsem spote/ verteilet mit dem tiuvel hât,/
RvEBarl 13135 was gên in blûc./ der êrste was genant Serûc,/ der apgote gedâhte./ den site er ûzbrâhte/ und gap von êrst den
RvEBarl 13152 vremediu lant,/ swâ danne mit des tiuvels kraft/ wâren diu apgot behaft,/ zehant, sô der bote kam,/ des tiuvels kraft ein
RvEBarl 13526 belîben liez:/ diu bilde wurden gar verbrant./ swâ im ein apgot wart erkant,/ den gotes zorn er an im rach:/ ir
RvEBarl 13626 man niderbrechen sach/ durch der kristenheit gebot/ diu betehûs der apgot,/ sô hôrten junge und alte dâ/ die tiuvel lûte schrîen
RvEBarl 14172 algelîche/ durch des hœhsten gotes gebot./ sie brâchen alle ir apgot/ und wîhten münster, kirchen gote/ nâch der kristenheit gebote./ swaz
RvEBarl 15372 daz lantliut wart gelêret/ den glouben und die kristenheit./ diu apgot sint hin geleit;/ getoufet hât sich gar diu diet."/ do
Spec 7, 25 werlt chôme. Si %apgot anpettin. Si warn ſo ertôrt, daz der gůte wiſſâge ſanctus
Spec 38, 21 gâb, den hêtin ſi uerlazzin $t unde bettin an ir abgot. Dar umbe liez ſi got unde uerhancte uber ſi grozziſ
Spec 108, 26 geborn wolde werden, $t dvrc ire ſunde, daz ſi div abgot anebetten, geuangen wrden ze Ieruſalem unde geu#;vort wrden in die
Spec 129, 24 ſiner phafheit unde uertreip daruz den tieuel unde elliv div abgot, div darinne waren, unde wîhte daz ſelbe ſal, alſe hiute
Spec 143, 9 er. Die chriſtenliche ê uihtet er ane unde #;vobet div abgot unde wirt ſo betrogen, daz er ſprichet, er ſiz der
StrKD 37, 8 si ir gemute/ dannoch von sinem gebot/ und wrden einem apgot/ mit ir gebet under tan/ und wolden von dem han/
TrSilv 319 der wart ce schafe./ romere die můsten lazen/ al ir abgot,/ alse der kuninc selbe gebot./ ze rome wart sanc vnde
TrSilv 349 gotis sun./ mercurius wart uirschupfet,/ die cristenheit uůre gezivckit./ der abgote sie nicht mer nephlegeten,/ an einen got sie betten,/ die
TrSilv 379 here/ her richte ouch mere./ her gebot, daz man der abgote hûs lieze stan,/ die dir weren so lussam,/ daz sie
TrSilv 433 uwirme schepfere/ vnde lazit iû wesen unmere/ die uil bosen abgot,/ die unse uatere hant gemachot./ swer sie in daz fur
TrSilv 477 gn#;ovc,/ vnde loben des den ewigen got,/ daz d#;ov der abgote has uirloukinot./ wen ein dinc han ich k#;ovme ertragen,/ daz
TrSilv 490 kuninge, die uor dir waren,/ die betten zware/ an die abgote al gemeine,/ wen d#;ov altirseine./ wande dv des abe bis gegan,/
TrSilv 794 dar ubir guzzit ir die getroc/ vnde bettet an die abgot/ gelich eineme stiere/ vnde uirgazit mines trechtines schiere./ alle die
TrSilv 798 in der werlde do lebeten,/ iuden vnde heiden, an die abgote sie betten./ do irbalc sich got uil sere,/ ie vnze
VMos 26, 24 rachel uirſtolen. $t daʒ was ſi alle uerholen. ir uater abgot. ni ne weſſez iacob. Laban was eine hereuart. iacob kerte
VMos 27, 10 bringen. ſi wurden des ze rate. ob iacob $t dev apgot hete. daz man in uinge. unde ime daz gůt allez
VMos 27, 12 gůt allez name. Do was rachel in ſorgen. wi dev apgot wurden uirborgen. ſi parch ſi under ein ſtro. dar uf
VMos 27, 15 ſi ſich do. [d]es anderen $t tages uil frů. dev apgot ſůhten ſi do. ſi ſuhten ſi mit trivwen. under den
VMos 27, 22 hende. daz gezelt $t an ein ende. do er di apgote nine uant. do kerter in ſin lant. er nam uile
VMos 33, 14 alſo ſchone. uon golde $t eine crone. da was ein apgot ane gegraben. moyſes ſolte ſi tragen. do ſazte man daz
VMos 33, 19 bot ime uil ſhone. di guldinen chron%;;e. do er daz apgot geſach. di chrone er alle zebrach. do ſprach der chunic
VMos 33, 26 er wirt uil tumblichen $t balt. er zeſtoret dir dinev apgot. nu heiz ime garewen den tot. Do ſprah der chunic

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