Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vėnje F. (72 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 255 die manicualdin arbeit/ der herre da durch got leit/ in uenien vn̄ in uasten,/ in uroste vn̄ in wache,/ andirs in
Ägidius 294 eine gewoneheit her habete/ daz her alle tage sůchte/ sine uenie also ofte/ biz ime der sweiz abe ran./ da mite
Ägidius 998 mit eren,/ vn̄ durch sine hulde/ sich kestigen solden/ in uenien vn̄ in uaste,/ in wachene vn̄ in uroste/ vn̄ in
Ägidius 1112 der heilige man/ in daz munstir quam/ vn̄ her sine uenie hete geleist/ do was der unreine geist/ an eine winkele
BdN 217, 16 die sluogen sich mit gaiseln alsō nakent und vielen ir venie auf ir prust und nāmen ir hundert oder zwaihundert oder
BuchdKg 40, 15 die im der künic gap. //Moyses viel des nahtes ofte venige an sīniu knie ze himel gegen got. Got erhōrte in
Eracl 4534 kriuze dā genigen/ und sumelīche des geruochten,/ daz sie ir venje suochten:/ sō was der künec selbe dā./ des wānden die
Gen 1557 $s unt gieng er dā fure./ / /Er tete siben venje $s ź er sīneme bruodere chōme ingegine./ Sīn bruoder in
GvJudenb 1210 ūbet./ do gie du sa zeder dritten stunt/ mit gestrackter venie. uns tūt chunt/ diu schrift daz du an der stet/
Kchr 776 niemen kan iu gesagen,/ welh wunder diu frouwe tet/ mit venje unde mit gebet,/ mit herzen jouh mit munde./ si sprach:
Kchr 2012 dā wāren sehse unt drīzec man./ $sSancte Pźter viel drīe venje/ mit ander der menige,/ bī daz er sīn gebet vol
Kchr 6037 gedāhte, ob er iemer erlōset solte werden,/ er viel sīne venie./ duo kom von himele/ der gotes engel erscein im dō,/
KLD:GvN 40: 2, 2 er mir hinne.’/ //‘Waz hilfet iuwer metti gān und iuwer venjen suochen,/ daz ir des armen pilgerīns/ hie inne niht went
Konr 9,21 der werlte gelebet hete, ſo viel ſi nider an #;eir venie vnd ſůchte vnſer fr#;vowen ſante Marien hilfe, diu half #;eir
KvHeimUrst 1587 si aller meiste mahten./ genuoge sich nider strahten/ mit maniger venje für sie./ die andern stuonden ūf ir chnie/ mit armen
Lucid 113, 6 iunger: Waʒ betśtet, daʒ wir ʒů iegelicheme gebete důnt die venie ane fśr die iuden? Der meiſter ſprach: Da bi gedenke
Lucid 113, 8 wir ir vntruwen, daʒ ſi vnſerſ herren ſpotetent mit irre venia, do er hienc an dem crśce. //Do ſprach der iunger:
Mechth 3: 17, 23 Do sprach er: «Der mir ein jar alle tage hundert venien und zw#;eolf disciplinen und vil trehnen mit rświgem herzen us
Mechth 6: 1, 5 das h#;eohste bekort. So solt du mit grosser dem#;eutekeit dine venie machen und gan denne zehant an din gebet und lassen
Mechth 6: 2, 30 einem male sol das sin gebette sin an siner langen venie alsus: «Herre, ewiger vatter, got von himmelriche, ich unwirdiger mensche,
Parz 435,25 Sigūne doschesse/ hōrte selten messe:/ ir leben was doch ein venje gar./ ir dicker munt heiz rōt gevar/ was dō erblichen
Parz 437,21 dar./ diu juncfrouwe bleich gevar/ mit zuht ūf von ir venje stuont./ dennoch was im hart unkuont/ wer si węre od
Parz 480,10 der wunden sīn:/ diu gewan der arzet beidiu wider./ mīne venje viel ich nider:/ dā lobet ich der gotes kraft,/ daz
Parz 483,19 edel hōch geslehte/ kom uns dā für niht rehte./ ___unser venje viel wir für den grāl./ dar_an gesāh wir zeinem māl/
Parz 644,24 greif er zuo./ diu künegīn zer kappeln was,/ an ir venje si den salter las./ der knappe für si kniete,/ er
Parz 744,13 helme brast,/ sō daz der küene rīche gast/ mit strūche venje suochte./ got des niht langer ruochte,/ daz Parzivāl daz rź
Parz 795,24 an mir gesige,/ des wirt wol innen disiu schar."/ sīn venje er viel des endes dar/ drīstunt zźrn der Trinitāt:/ er
Parz 804,23 für sich drāte/ und funden sābents spāte/ Sigūnen an ir venje tōt./ dā sach diu künegīn jāmers nōt./ si brāchen zuo
PrOberalt 139, 22 vasten, si gent ze chirchen, si betent, si vallent manich venige ze der lęut gesicht, daz si heilich dunchen, daz si
Rol 1070 so were ich an zwiuil/ daz min got růchte.’/ sine uenige er sůchte/ zů des keiseris uůzen./ ‘ich wil gerne’, sprach
Rol 1269 dar zů wole erwelt han./ ir habet lůccele gerastet/ mit uenie ioch mit uaste,/ mit anderen gůten werchen./ da můze uch
Rol 3026 waren/ di enphal er zu den gotes gnaden./ uon den uenien begonde er můden,/ do wolt er gerne r#;vowen;/ der slaf
Rol 3399 si fiengen,/ den gotes lichename(n) si enphiengen./ si uielen ir uenie,/ si riefen hin ze$/ himele:/ ze uil manigen stunden/ manten
Rol 5791 uf ir hente./ in allen uir ente/ uielen si ir uenie./ sich erfroute elliu himelische menige,/ daz so manc heiliger marterare/
Rol 7903 er im den gewalt hete uerlazen./ der kaiser uiel sine uenie/ mit aller menige/ in allen uier ende der werlte./ uf
Rol 7969 gerne den tot,/ sine furchtent nicheine not./ si suche(n)t ir uenie,/ do uiel ouch ich dar ingegene:/ da mit uerhal ich
Rol 8881 uon Karlingen/ fluren allen ir gedingen./ der kaiser uiel sine uenie;/ er bat alle di menige,/ daz si got fleten/ daz
RvEBarl 14705 was er komen an eine stat,/ dā er ūf sīner venje lac/ und sprach sīnen mitten tac,/ daz wir heizen sexte
SpitEich 5, 10 man voren in daz capitel vnd svlen vallen an ir venig. So sol der maister sprechen: Waz svchet ir? So sol
SpitEich 28, 12 daz geschent ist, so svlen die brvder vallen an ir venig vnd beten. Vnd so sie aso ligent, so sol der
StatDtOrd 35,28 wispelne $t oder mit stimme unde ouch mit ungeordenten $t venien den anderen betrūbe, unde sulen ir vlīz legen darane, daz
StatDtOrd 50,25 sō mugen sī an dem Gotes dieneste unde an den venien sich gewert haben der, zu den sī kument, $t unde
StatDtOrd 62, 2 /(f) Ein igelich brūder sprichet siben pater noster an sīner venie zu begerunge der gābe des heiligen geistes, unde sō daz
StatDtOrd 120, 1 vesper biz an den māntac ze mettin.] Diz sint die venien der brūdere sente Marīen des Dūschen hūs von Jerusalem. /1.
StatDtOrd 120,10 der octaven des obersten tages niht envenie āne etteliche sunderliche venie, als hernāch underscheiden $t ist. Zu allen mālen, sō man
StatDtOrd 120,18 unde vor den gecīten, sō sal man sīn an der venien, biz er sprichet: Domine labia mea oder Deus in adiutorium
StatDtOrd 121,13 wege, sō die gecīt ūz sint, sō sal man eine venie sūchen, biz ein pater noster unde ein āve Maria ist
StatDtOrd 121,15 āve Maria ist gesprochen, unde sō man placebo anhebet, eine venie, unde nāch magnificat, biz man daz pater noster unde den
StatDtOrd 121,18 unde die collecten gesprochen hat, sal man sīn an der venien. Zu vigilien, sō man sī anehebet, unde zu dem miserźre
StatDtOrd 121,28 dem kyrieleyson unde die collecte sal man sīn an der venie. /5. Zu complźten zu dem pater noster unde confiteor sal

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