Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sorgen swV. (87 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 47, 14 vil lachet der ist sänftmüetig und wolkumend allen läuten und sorgt niht vil umb kainerlai dinch. aber wer wênig lacht, der
Eracl 509 uns doch sô kurze frist/ mit unstæte verlihen ist./ wir sorgen lützel, daz ist wâr,/ ûf daz unzergenclîche jâr,/ ûf den
Eracl 1713 er ein wîp næme,/ diu im rehte kæme./ dar umbe sorget maneger noch./ ez ist ein schädelich schâchroch/ dem herzen und
Eracl 2823 was dâ verbannen/ beide wîben unde mannen./ da endorfte nieman sorgen/ den âbent und den morgen,/ daz iemen des gedæhte,/ wær
Eracl 3441 bewarn!/ ich wil wider heim varn,/ ir sult ze mâzen sorgen.’/ ‘dû kumst mir aber morgen,/ muoter.’ sprach dô Parides./ ‘deheinen
Eracl 3712 der reine:/ den soltû hân verborgen./ ich wil dar umbe sorgen,/ daz ich in gespreche und gesehe./ mit welhen listen daz
Iw 1210 der rinden,/ alsam sît ir verborgen:/ irn durfet niht mê sorgen.’/ //Alsus gap sîz im hin./ nû stuont ein bette dâ
Iw 2836 hûs lân./ etewie ernert ich den lîp,/ wan daz ich sorge um mîn wîp:/ diene weiz ich war ich tuo./ dâ
Iw 4616 dâ wâren,/ und begunde gebâren/ als ein wîp diu sêre/ sorget umb ir êre,/ unde mantes als sî kunde/ mit gebærde
Iw 4737 ist aller mîn trôst dâ hin./ enmuoz ich niht wol sorgen?/ wan nû verlius ich morgen/ alle mîn êre.’/ nû erbarmet
Iw 7273 dewederm nie gejehen:/ ezn wart nie glîcher kampf gesehen./ //Nû sorget man unde wîp/ umb ir êre und umb ir lîp:/
Iw 7413 daz ich danne aber vehten mac./ nû muoz ich aber sorgen/ ûf den tac morgen./ got enwelle michs erlân,/ sô muoz
Iw 7438 daz ir dâ minnet, daz minn ich:/ des ir dâ sorget, des sorg ich./ ez ist hiute hin ein tac/ den
Iw 7438 dâ minnet, daz minn ich:/ des ir dâ sorget, des sorg ich./ ez ist hiute hin ein tac/ den ich wol
KLD:BvH 7: 4, 1 muot/ lieber dann ein rôsenkranz, so ich bin behuot."/ //‘Wiltu sorgen, waz sol dir dîn schœner lîp?/ dû solt morgen/ sant
KLD:BvH 11: 2, 5 alt%\iu riet uns mit witze/ in die schiure nâch gemache./ sorgen wart dâ gar vergezzen,/ trûren muose fürder strîchen:/ fröide hâte
KLD:GvN 3: 5, 1 daz si dir gewaltes jehe. //Ich muoz wol von schulden sorgen wie mir von der minneclîchen,/ nâch der zaller zît ich
KLD:GvN 25: 4,12 $s ist wê ze muote./ iemer an dem morgen/ sô sorg ich nâch guote. muoz ich minne borgen,/ frouwe mîn, wie
KLD:UvL 3: 6, 7 dich diu sorge mîn sô ringe wigt,/ dâ von sô sorge ich stæteclîch./ [Ez sprichet manic man/ des in sîn herze
KLD:UvL 7: 1, 1 lære./ guot wîp, wende daz./ //Wê war umbe sul wir sorgen?/ fröide ist guot./ von den wîben sol man borgen/ hôhen
KLD:UvL 10: 4, 1 wunder $s nimt sie des niht war./ //‘Dûn darft niht sorgen $s daz ir vor verborgen/ dîn stætiu triuwe di lenge
KvHeimUrst 832 für iu gân.»/ nû heizet uns daz grap bewarn./ wir sorgen daz si her varn/ nahtes und in fürder tragen/ und
KvHeimUrst 1261 daz setzet ze phande dar,/ daz er gewerlîchen var./ er sorget lîhte daz nû stê/ wider in unser muot als ê./
KvHeimUrst 1923 was an mir herte,/ wan diz ungeverte/ daz tete mich sorgen hin für./ in dirre zwîvellichen chür/ sô lange denchende ich
Lanc 5, 34 das ich hinder mir han gelaßen!’ //‘Herre’, sprach der mörder, ‘ensorget nicht, wann ich sol uch das wol bewarn!’ $t Des
Lanc 222, 25 wil, herre’, sprach sie, ‘es sol uwer groß ere wesen, ensorgent nit darumbe!’ ‘Ich muß úmmer ettwas darumb erfarn.’ Er enbot
Lanc 288, 14 allertúrest das sie doch nit vil kostet. Ir dorffent nit sorgen das ir von mynen wegen ummer schaden gewinnent!’ ‘Des lone
Litan 58 zeiges,/ du entnemis vnde borges,/ du gildis vnde njet ne sorgis,/ du muris vnde zeuelles,/ du zefures vnde stelles,/ du fromis
Lucid 132, 9 důnt die gůten ſelen. Die frowent ſich irre gnade. Doch ſorgent ſi vnbe ir liebin. So die verſcheident vnde ſi alle
MarlbRh 20, 37 din herz ein n#;iue wund entf#;einc./ du můstes ane underlaʒ sorgen,/ dat dir #;eitswat wer verborgen,/ dat dem l#;eiven sold gesch#;ein./
Mechth 5: 24, 66 er darumbe getan, das si umbe sich selber nit me sorgen denne alleine, das si die súnde lassen. «Mere alle ir
Mechth 6: 4, 39 Ein war helig mensche v#;eorhtet mer irdensche gelúke denne er sorge umb irdenische notdurft. Warumbe? Ir wonunge ist in dem himmelriche
MF:Mor 8: 1, 10 dem liehten morgen./ ê was si verborgen./ dô muost ich sorgen./ die wil ich nu lân./ /Ist aber ieman hinne,/ der
MF:Mor 18: 2, 1 sô diu sunne, diu des âbendes under gêt./ /Ich muoz sorgen,/ wen diu lange naht zergê/ gegen dem morgen,/ daz ichs
MF:Reinm 9: 3, 7 vür den selben tac, swaz mir geschiht./ ich mac wol sorgen umb ir leben:/ stirbet sî, sô bin ich tôt./ hât
MF:Reinm 43: 4, 4 der werlte willen tuot./ mêr umbe êre sol ein man/ sorgen denne umb ander guot/ Und des besten vlîzen sich./ vrâge
MF:Reinm 54: 2, 1 sich íem%\er getroestet der,/ dér íst verdorben ê./ /Man sol sorgen: sorge ist guot;/ âne sorge ist nieman wert./ wol mich
Mügeln 45,7 wirde groß er half im zu dem grabe./ der sun gesorgte harte sider,/ das aber icht der vater widerqueme/ als e
Mügeln 58,2 die sprach, sie wer ein meister aller kunst. / sie sorget kleine vor der suren rüben dunst, / wie das ir
Mügeln 332,10 selben prise./ nidig und großer kerge,/ zu aller stund er sorget unde trubet./ der gitikeit ein ferge/ schatz unde kunst er
NibB 67,2 in ir reise $s zen Burgonden dan./ um si begunde sorgen $s wîb unde man,/ ob si immer komen solden $s
NibB 356,1 wære Kriemhilde leit./ Ir sult mich, riter edele, $s niht sorgende biten,/ ir sult mir gebieten $s mit hêrlîchen siten./ swaz
NibB 430,3 die wâren ungefreut./ wie ez dem küneg%..e ergieng%..e, $s des sorget%..e in der muot./ si dâhten: »unser reise $s diu ist
NibB 441,4 drîe $s Prünhilde man./ Gunther der edele $s vil harte sorgen began./ Er dâhte in sînem muote: $s »waz sol diz
NibB 502,3 Albrich balde, $s da er die recken vant./ er wahte sorgende $s der Nibelunge man./ er sprach: »wol ûf, ir helde,
NibB 1098,2 gab in guot geleite $s Gîselher daz kint./ er brâhte sorgende $s ûz dem lande sint/ den künic mit sînen recken
NibB 1443,4 und sîne man,/ wand$’ ich doch der mære $s gefrâget sorgende hân.«/ Die zwêne junge künege $s die wâren ouch nu
NibB 1557,2 sprach dô Hagene./ »ich bin ein vremder recke $s unt sorge ûf degene./ nu nemet hin vriuntlîche $s hiute mînen solt,/
NibB 1569,2 sprach von Burgonden $s der herre Gêrnôt:/ »hiute muoz ich sorgen $s ûf lieber friunde tôt,/ sît wir der schifliute $s
NibB 1590,3 wurden snelle helde $s vor leide missevar,/ dô si begonden sorgen $s ûf den herten tôt/ an dirre hovereise; $s des

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken