Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

bar Adj. (105 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Gen 1138 $s unde heiz in sich allen dechen,/ daz er iener bar wâre, $s ube iz ze diu gescâhe/ daz er in
Herb 5332 vnuerzaget./ Er quam mit sine1n geiaget./ Sin swert furte er albare/ Vnd durch|reit ir schare:/ Drizzic er zv tode sluc./ Sin
Herb 5812 im bename1n./ Hector reit durch die schare/ Mit sime swerte albare./ Mit im reit auch da/ Der kvnic von persia/ Mit
Herb 6700 wart vber|manicfalt./ Da rante schar gegen schare;/ Speres ort, swert bare/ Wurde1n da gevrbort,/ Daz in beide ecke vnd ort,/ Swa
Herb 7608 itzvnt kome1n was./ Daz er|hup Eneas./ Anfimacus vf eneam/ Mit baren swerte gerite1n quam;/ Vn2de als er den slac dare bot,/
Herb 11557 richer gebort./ Der reit vor vnd vort/ Mit sime swerte albare./ Priamis son nam sin ware,/ Der deiphebus hiez./ Sime rosse
Herb 12419 mer oder sant/ Oder ros oder gewant./ Schilt oder swert bare,/ Daz wart allez ein|vare./ Dem rote1n blute glich/ Wart der
Hochz 18 ist nie so here noch so riche,/ si treit an barer liche/ die bouge joch daz vingerlin./ wie mag iz ir
HvNstAp 528 do./ Man namm sein herlichen war./ Schyr ward er harnasch par./ Man schüff in guten gemach,/ Untz das er den tag
HvNstAp 3282 hant/ Der Appolonius was genant./ Man machte sy von harnasch par./ Er under$~wand sich ir gar,/ Deß weines und der lewtte./
HvNstAp 6552 ellender knab/ Hin komen oder war?/ Ich pin aller freuden par./ Ich muß des warlichen jehen:/ Mir was michel paß geschehen/
HvNstGZ 2279 du gar gůtlich,/ Jhesus, guter Friderich!/ Din gedultikeit die waz bar,/ Du Engelrich! du Engelmar!/ Ir bosheit und ir uberm#;eut/ Kempfte
Iw 1028 swerten/ zehouwen schiere alsô gar/ daz si ir bêde wurden bar./ //Ich machte des strîtes harte vil/ mit worten, wan daz
Iw 7142 knie/ deheiner slege tæten war,/ dâ si der schilte wâren bar./ si entlihen kreftiger slege/ mê dan ich gesagen mege,/ âne
Iw 7223 done heten sî dehein ander pfant/ niuwan daz îsen alsô bar:/ daz verpfanten sî dar./ ouch enwart der lîp des niht
Kchr 12627 hant,/ nû dich mîn trähtîn her habe gesant,/ an mîne barn hût,/ ich sage dir mîne bîhte uber lût./ ruorest dû
Kchr 14363 durch gebet komen dar,/ des enirret in nehain unmuoze./ mit paren sînen vuozen/ besuocht er die chirchen./ er flêgte got inneclîche,/
KLD:GvN 1: 3, 5 wîp: des ist mîn herze frô./ nûst diu guote valsches bar:/ dâ von muoz mir leiden/ der vil valschen wîbe lîp./
KLD:GvN 5: 2, 8 mîn sus underwunden/ daz ich sender siecher bin noch fröiden bar! //Bant $s diu Minne mich der süezen und lât die
KLD:GvN 8: 1, 1 waz ich ir habe getân./ //Nu stêt diu liebe heide bar der wunnenclîchen bluomen und der liehten rôsen rôt. der walt
KLD:GvN 15: 4, 3 êrste an sach, dar nâch dô wart mîn herze sorgen bar./ dô hete ich den gedingen daz sie mich wolte dringen/
KLD:GvN 16: 5, 6 mir sendez trûren swachen./ machen $s möhte sie mich sorgen bar. owê, süezer rôter munt!/ wunt $s bin ich an hôchgemüete./
KLD:GvN 18: 1, 3 dir, daz du sîst verteilet!/ heide und ouwe ist bluomen bar. swaz mit fröiden stuont noch hiure,/ daz hâst dû vil
KLD:GvN 32: 3, 9 kus erwerben und den triutelehten lîp, sô wirde ich fröiden bar./ //Râtet wie ich daz $s ervar. var $s ich umbe
KLD:Kzl 16: 6, 4 man seit ir künnet künste vil:/ waz tuot iuch guotes bar?’/ des antwürt ich im, ob ich kan,/ dur waz ich
KLD:Kzl 18: 0,13 als wir vergeben unsern schuldigæren/ und mache uns alles hazzes bar/ daz wir die minne an in vil gar bewæren/ und
KLD:UvL 1: 1, 4 mîn herzeblüete $s mangen tac/ si machet mich gar sorgen bar,/ swenn ich si sihe gekleidet stân/ und alsô schœne vor
KvHeimUrst 1950 swaz iemen sieches bringet dar,/ diu stat ist aller sühte bar./ narde, balsame und mirt,/ swaz edelen smac von arte birt/
KvWHvK 557 wer,/ daz er geriten quam dort her,/ gewæfens îtel unde bar./ ein tougenlîchiu harmschar/ was im ze lâge dâ geleit,/ dar
KvWLd 1,241 schœnen/ sunder zil gesungen./ tuo von swachen $s sachen $s bar/ uns vil armen ûf der erden,/ lâz von dînen hulden
KvWLd 2, 74 ob dû gewaltec bist,/ du mache daz si strîtes werden bar/ /Und lîp ûf minne setzen,/ diu vil hôchgemüetes birt;/
KvWLd 13, 6 ich wüete $s fluot $s des rîfen nû mit füezen bar./ mir tuont wê die küelen scharphen winde./ swint, $s vertânez
KvWLd 21, 11 twinget daz gevilde;/ wilde $s rôsen liehtgevar/ sint verswunden alzegar;/ bar $s wünneclicher blüete man die boume siht./ /Swer bî liebe
KvWLd 25, 51 munder,/ daz sim würde gar./ nein, er muoz ir wesen bar,/ sît er nit gebender tugende entsebt./ swer gewinnen êre/ sêre
KvWLd 25,107 vil/ daz im gelît ein laster obe,/ der ist bescheidenheite bar./ twing in ein wandels flecke,/ sô râme er zuo der
KvWLd 26, 1 den prîs daz in diu menige lobe./ / Gar $s bar $s lît $s wît $s walt,/ kalt $s snê $s
KvWSchwanr 1352 dan/ mit êren aber anderswar,/ und ouch die frouwen freuden bar/ $p e gas[t/ / einander hæten lange zît. / doch
KvWTurn 515 ûf die plâniure/ von Cleven der gehiure,/ ein grâve missewende bar,/ mit eime schilte wîzgevar,/ der was mit hermîn überspreit./ ein
KvWTurn 609 swingen. / Der fürste von Lutringen,/ ein herzog aller schanden bar,/ fuor ouch in der selben schar/ gezieret wol durch
Lanc 594, 4 den ritter solt han geslagen, fande er in siner hende albare. Da wonde er furware das ers mit den augen gesehen
Lanc 596, 35 uß in sim nydercleide und in sim hemde, sin swert albar in syner hende, und was das groß wunder das er
Lucid 108, 2 deʒ dagiſ, daʒ ſi halbe iſt bedeckit vnde halbe iſt bar. Daʒ tútet, daʒ vnſer herre vor ſiner [48#’r] martel etiſwenne
MF:Wolfr 8: 4, 5 touwic rôse rôt./ diu schoene mir wol gevellet,/ sist valsches bar./ ir ougen bringent mich in nôt./ Si dringent in mîns
Mügeln 26,13 sal gein der finde norden./ der dütnis ist manch fürste bar,/ der leider nie getocht in ritters orden./ Aswerus was der
Mügeln 50,16 und in dem troume flüget,/ der mensch ist trucken, füchte bar, $s licht. sinnes klar/ das Rases uns beweret hat, $s
Mügeln 167,7 schar/ Noe in grimmer flüte mar/ ließ sweben, alles trostes bar,/ sie rette tier, mensch, vogel, rint./ ouch in Kaldea uß
Mügeln 341,16 din ere von uns zwar,/ sint das dich trug naturen bar/ nach menschen ordenunge gar./ durch uns got in dir teit./
Physiogn 348 klein bauch und dunne gar,/ Der ist auch guter krefte bar. / Die guten huffe nicht zu smal,/ Die mugent sin
RvEBarl 7820 wîs,/ nâch dem ich suochende var;/ er ist wîser sinne bar:/ Barlââm ist er genant./ er kom dâ her in ditze
RvEBarl 10332 muot gegeben./ si lebete unwîplîche gar,/ si was schamender kiusche bar,/ si nam sich solhes lebenes an,/ daz si lie deheinen

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken