Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
jëhen stV. (1193 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
hât missetân.’/ ‘Eraclî, hâstû sie gesehen?’/ ‘war umbe soldichz anders jehen?’/ ‘welhen wîs ode wie?’/ ‘herre keiser, frâget sie.’/ ‘hât sie | |
iu geben./ ir herren, sprecht, wiez iu gevalle.’/ die fürsten jâhen alle,/ ez wære ein grôziu missetât,/ übergienger disen rât./ /mit | |
balt./ ouch hôrter sagen, ez wære ir spot,/ daz er jæhe, er wære ez got,/ und spræchen offenbære/ daz ir got | |
fürsten der priester vnd di schribere mit den altisten die iahen vnd sprachen zv im. sage vns in was gwalte tuest | |
gnâde wolten gên $s des in wâre gescehen./ ub si jâhen $s daz si sculdich wâren,/ sô wolt er verchiesen ir | |
uns wole sî gescehen, $s sô newelle wirs in bîhte jehen./ sus in ruome $s fermezze wir uns danne gnuoge./ /Sô | |
newolte in sâ nieht frâgen./ er chot ze wiu er jâhe $s daz sîn wîb sîn swester wâre?/ /Isaac tet rede | |
lâzzen, $s Israhel scolt dû heizzen,/ want dû maht wole jehen $s daz dû got habest gesehen/ mit dînem ougen an | |
$s daz er sich des iemer froute/ unte wolt des jehen $s daz er den gotes engel an ime hête gesehen./ | |
ubele!/ wie mir ist gescehen $s des muoz ich dir jehen./ /Ich unde dîn phister $s lâgen in charchâres vinster./ dâ | |
$s ich weiz er ime zuo sprach:/ ‘Ich mach wole jehen $s daz ich starche troume habe gesehen./ die newolt ich | |
/Siben jâr chômen $s al nâh einander,/ sô die altistin jâhen $s daz si nie bezzeriu gisâhen,/ in aller slahte ginuhte | |
er gebôt $s unte chlageten ire nôt./ si muosen wole jehen $s daz in rehte wâre geskehen./ si hêten an ir | |
$s unte bizeichinit dich, Christ unser hêrre./ /dû dînes vater jâhe $s unze dû hie in werlte wâre,/ dû sprâche daz | |
niene swînent./ swer dich ane sihet $s mit rehte er gihit/ daz in allere geburte $s nie scônere man newurte./ daz | |
Ysaac froude, $s mit Israhel gotes bescouwide:/ der mag wole jehan $s daz ime wole sî gescehen./ //Dô Joseph gesach $s | |
Der greve hup uf unde sprach./ siner vrowen er [do jach/ war] umme er wart so rot./ ’vrowe, harte groze not/ | |
also was ime geschen./ des wil ich an uch alle jehen:/ ein luzzel er des brotes az,/ do crouch her aber | |
die rainen mochtt gesechen ,/ Daz der ir müste wunsche jechen./ __Schirro für die tafflen gie./ [286#’r] Sin harpffen er do | |
we./ /do daz allez was geschehen,/ hin und her begunden jehen/ die juden maniger hande:/ ‘wir chunnen dise schande/ uber winden | |
nicht vernomen/ wie Vespasiano was geschehen./ nu begund er in jehen/ wie ez allez dar chomen was/ unt wie er von | |
gelobet hette/ Vm daz gerete,/ Wand er ir des apfels iach,/ Als vber dem bru1nne1n geschahc./ Do begeinte mit sime her/ | |
ir kleit/ Was vo1n sulchere zirheit,/ Daz er paris selbe iach,/ Do sie quam vn2de er sie sach,/ Daz nie wip | |
sit zv hubeis vn2de zv wis,/ Daz ir des soldet iehen,/ Daz v gewalt si geschehe1n./ Ez ist, frauwe, so nit./ | |
den sal./ Einen guldine1n boum sie ersahe1n./ Die herren do iahen,/ Sie sehen da wunders gnvc./ Obene er vil zelgen truc,/ | |
gram,/ Der in zv rosse sehe,/ Daz er anders icht iehe,/ Wen daz er were/ Beide an der gebere/ Vn2de an | |
wir noch en=wizze1n niet."/ Als calcas diz gesprach,/ Agome1nnon des iach,/ Er hette wol geraten./ Die crichen alle bate1n,/ Daz ez | |
leides was geschen./ "Ez mac wol sin; ich wil es iehe1n/ Bi dine1n hulden;/ Doch macht du baz schulde1n/ Den got, | |
vor,/ Im solte leide geschen./ Er en=torste es idoch niet iehen/ Vor sime sone offenbar;/ Doch wart ez leider alzv=war./ Andromacha, | |
nie man so wis,/ Swer ez gesehe,/ Der wande vnd iehe,/ Daz ez ein paradise/ In aller hande wise,/ Daz ie | |
Spreche1n, hore1n vnd sehe1n),/ Daz ist verlorn, des mvz ich iehe1n./ Daz min mv1nt nie gesprach/ Noch min ouge nie gesach/ | |
berg./ Ez en wart nie schoner werg./ Die vo1n troyge iahen,/ Als sie ez gesahe1n,/ Ez were daz beste,/ Daz ieman | |
merkete theanus,/ Daz er betroge1n was alsus./ Er en=torste niht iehen,/ Wie im zv dem bilde was geschen./ Als der tac | |
Vn2de ez hant mi1n ouge1n gesehe1n,/ Des min mv1nt wil iehe1n./ Wir kvme1n alle/ Vo1n uwerme rate zv schalle/ Vn2de zv | |
slac vber slac./ Alda er tot lac./ Die lute des iahen,/ Die diz vo1n ime sahe1n,/ Daz im daz liep was,/ | |
geschach,/ Als manige1n waz geschen./ Ich wil ir ouch des iehen:/ Ez en=wart nie suzzer wip geborn./ Sie hete ouch mich | |
got noch man,/ Hete ein svnderen gescheffede an./ Vlixes selbe iach,/ Des nachtes do er=z gesach,/ Daz in daz duchte,/ Daz | |
uns al des zu gater/ Daz wir eine ime lobes gigen/ Und nimmer des geswigen;/ Und sprach alsus der selbe Johan:/ | |
Des ich nu m#;eus hoffen;/ Wes ich an dem gelouben je,/ Swenne ich an der gesicht daz se,/ So werde ich | |
nach Israhele./ Die waren bewilen sende,/ Do sie Gotes waren jende/ Mit irme rechten gelouben;/ Do ware wir die touben/ Und | |
in geboten daz sie swigen/ Und an Jhesum Crist nicht gigen,/ Und sie den munt uf taten/ Und vor die lute | |
sin sunde werde vorswigen/ Unz daz her ir dar muze jen/ Dort dar iz die drie werlt sen:/ Wir mittelsten, die | |
daz/ In zu gnaden ist geschen,/ Daz sie daz niemande jen/ Zu lobe wen Got almechtigen),/ Und als sich die alden | |
gesprochen hie:/ Sie zwene, mit in allen die/ Die da jent an Cristes namen,/ Die martert her allentsamen/ Mit sinen undertanen,/ | |
hie/ Des hosten, als der engel sprach/ Unde Paulus drabe jach,/ Der son si wisheit und tugent/ Sines vater an siner | |
zwene./ so schone nist niht ze sehene,/ den luten ze jehene/ al des in der werelt ist./ ja habet der waltunte | |
trat/ und ougelweide wolde spehen,/ der muoste in sînem herzen jehen/ daz er sêhe in alle wîs/ hin in der vröuden | |
ritter, von dem ich_ê sprach/ und im mit rede lobes jach./ Dalkors unde Tristant/ einander wâren unbekant,/ die ûz erwelten helde | |
unndertanen güt.’ Aber die Perses habennt dar wider gesprochen und iehent das der künig zenichtt nütz sei der nichtt im selber | |
so nütz wär das er chainer mer pedörfft. Der Kriech jahe, wer alle tag vasstent nüsse warmes wasser mit vollem munde, | |
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