Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

anegenge stN. (145 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

MNat 4, 10 en ist och niht ein zit. eʒ ist nuwen ein angenge der zite, als ein punctel einer linien anegenge ist, unde
MNat 4, 11 nuwen ein angenge der zite, als ein punctel einer linien anegenge ist, unde ist doch niht ein linige. also ist eʒ
MNat 8, 14 vehtent wider die nature. die selben zwei die sint ein anegenge deʒ todeʒ. den soltu widerstan. als ich geseit habe, so
MNat 13, 12 sin wir. der ahte tac vor dem octobri ist ein anegange dirre fiunfzehin iare unde ein ende. Nu wil ich dir
MNat 16, 15 der mande ist ein ende deʒ furgevarnen iares unde ein anegenge $t deʒ kunftigen iares. er mac och heiʒen nach dem
MNat 19, 11 dem dritten tage hin in Decembri, der sunnentac ist ein anegenge deʒ adventus, daʒ uns kunftic ist der tac an dem
PrMd_(J) 351, 32 heiligin prophźten eine burh, die er bigonde zū wirkine von anegenge dirre werlde. hie wirkit man die steine, dā ce himele
PrMd_(J) 352, 20 tūt unsir herre: manigin schōnin stein hāt er gesaminit von anegenge dirre werlde. der źrste stein was der gūte Ābel; der
PrOberalt 4, 37 be zaichent $t die vorchte des alm#;eachtigen gotes, diu ist ein angenge des wistumes. also daz chr#;eutze von der erde auf gerihtet
PrOberalt 6, 39 Jesus Jerosolimis et venisset. Also unser herre, der almęhtigot, vor angeng diser werlte im selben ein hereu magt erwelt von der
PrOberalt 9, 32 dem menschen, also merchet ez umb diu werlt an dem angenge. do waz diu werlt an alle widerwęrtticheit, do lebten die
PrOberalt 17, 20 ze dem zins. unser herre, der almahtigot, alz er von angeng der werlt im selb ein hiligiu mait erwelt het, unser
PrOberalt 27, 25 do unser herre, unser heilant, der nach siner g#;eotlichen natůr anegenge noch ende hat, do er nach menschlicher $t natur zwelf
PrOberalt 31, 9 wazzer f#;eullen und wandelot die ze wein. daz waz daz angeng siner zaichen. mit den drein urch#;eunden offent sich unser herre
PrOberalt 33, 4 ze weihennachten, wan ze disen hochziten hat diu hilig tauffe angenge da die menschen ander stunt geborn werdent ze dem ewigen
PrOberalt 33, 23 maniger herscheft ist diser tach gehiliget. diser tach ist ein angeng unsers hailes, aller der die von der haidenscheft ze der
PrOberalt 33, 25 hiligen christenheit ch#;eomen sint. an den drin ch#;eunigen die daz angeng und die ersten warn so hat uns unser herre ze
PrOberalt 35, 19 der sein tůn wolt und daz er geordent het von anegeng ze tůn. iz waz aver an den verworchten, an den
PrOberalt 36, 31 geweltich ze machen den wein von nichte; der an dem angeng der werlt elliu dinch von nicht geschuf, dez wolt er
PrOberalt 47, 24 christenheit, $t der selb weingart ist gepflantzet und erbawen von angeng diser werlt. die rehten und die heiligen menschen die von
PrOberalt 47, 25 diser werlt. die rehten und die heiligen menschen die von angeng reht gelebt habent und got gedient habent, die sint die
PrOberalt 55, 14 sint und alle die got gedient habent, des liehtes daz angeng noch ende hat, daz ist got selber. do der blint
PrOberalt 70, 40 sinen l#;euten den gab er leręr ze allen ziten, von angeng ze aller erst die hiligen patriarche, dar nach gab er
PrOberalt 99, 12 die s#;eunt der ungelęubigen. der hilig gelaub der ist ein angenge aller tugende, aver der ungelaub der ist ein angeng aller
PrOberalt 99, 13 ein angenge aller tugende, aver der ungelaub der ist ein angeng aller s#;eunden, aller bosheit. der nicht gelaubet an den almęchtigen
PrOberalt 110, 1 mir urch#;eunde. uch gebet ir mir urch#;eunde, wan ir von angenge mit mir seit gewesen. dis rede han ich mit eu
PrOberalt 110, 27 sun und der heilig geist, ein warer got ist an angeng und immer an ende. der heilig vater der ist von
PrOberalt 111, 2 testimonium perhibebitis, ir gebet mir auch urch#;eunde, wan ir von angeng miner lere und miner predige mit mir sit gewesen’. nu
PrOberalt 115, 35 da bei sch#;euln wir merchen: der ewig vater der enhat angeng noch ent, der ist weiz, der ist minnesam; der vater
PrOberalt 128, 1 daz ezzen da enist nicht senft umb zerteilen. an dem anegenge der christenheit do waren s#;eumlich $t die des vleisches nicht
PrOberalt 136, 7 die g#;eut dez almęchtigen gotes, daz er die menschen von angeng in siner hut behalten hat in der alten e vor
Rol 5762 dem trone/ da in got mit wolte gelten,/ dem uon angenge der werlte/ den heiligen martereren gehaizen was./ si haizent diu
Rol 7980 umbe welles tůn!/ hi wirt daz hertiste uolcwic/ d#4+a#4-z uon angenges zit/ in dirre werlt īe gefrumt wart./ si rite(n)t uf
Rol 8356 ich dem tode.’/ Do starckete sich daz uolcwic,/ sam uon angenges zķt/ daz sich div werlt erhůp/ unt můter ir kint
Rol 8481 wizen:/ ‘min erbe wolt ich gerne besitzķn/ daz mķr uon angenge gegarwet ist,/ dar mich der heilige Christ/ mit sinem tiuren
RvEBarl 4 des gewaltes kraft gebōt/ leben ān urhap, dīn kunst/ ān anegenges begunst/ was ie, dīn gotlīchiu kraft/ lebende in werder meisterschaft./
RvEBarl 9 hōhiu kunst, dīn wīser rāt/ beslozzen und bestricket hāt/ daz angenge und daz ende;/ sunder missewende/ bist dū der urhap genant,/
RvEBarl 23 vater mensche unde kint,/ gewaltes ungescheiden sint,/ als ie ān anegenge was/ dīn einic drīvalt unitas./ dir sich biegent älliu knie/
RvEBarl 118 tet erkant/ in dīnem namen, süezer Krist./ sīt dū daz anegenge bist/ und daz ende hāst erkant,/ sō biut mir dīner
RvEBarl 1986 drīe sint/ ein got, eine ān endes tac,/ der āne anegenge ie phlac/ alles, des dū maht gesehen,/ und des ouch
RvEBarl 3657 mīn!/ daz rīche iu sol bereitet sīn,/ daz iu an anegenges vrist/ geordent und benennet ist./ ir ladetet mich, dō ich
RvEBarl 6182 man ie gehōrte sagen/ und den ie vernunstlīch leben/ von anegenge wart gegeben,/ der möhte vollesprechen niht/ die witze, der man
RvEBarl 7409 got, herre Krist,/ sīt dū der herzen schouwer bist,/ ān anegenge und āne drum/ in secula seculorum."/ "āmen!" wart gesprochen dā./
RvEBarl 9424 kraft hāt angelān,/ der sīnes namen urhap/ von źrst mit anegenge gap./ der himel ist kosmos genant:/ der name ist dā
RvEBarl 9429 daz ez genant sī ein geschaft/ von eines schephęres kraft./ anegenge und ende er hāt,/ nāch sīnem rehte er umbe gāt,/
RvEBarl 13100 kreften sprichet sus/ Dāvīt, psalmīgraphus:/ "herre, dū stiftest werde/ von anegenge die erde./ die himele sint dīn hantgetāt,/ der beider kraft
RvEBarl 13484 er in güetlīche./ er lźrte sie daz gotes wort/ von anegenge unz an daz ort,/ wie got geschuof mit sīner kraft/
RvEBarl 14042 an einen rāt/ und seit im des gelouben wort/ von anegenge unz an daz ort./ im wart von im vorgeseit/ diu
RvEBarl 16027 geben/ ze vorbilde den liuten,/ mit der schrift bediuten/ von anegenge, als ez geschach,/ als erz hōrte und als erz sach./
RvEBarl 16047 wan als der heilige munt/ tet sante Jōsaphātes kunt/ von anegenge unz an daz zil./ nū lebet der liute niht ze

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