Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ër prn (23817 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
oder læzet ein ander werk, sô geschihet im ein schade: er brichet ein bein, einen arm oder verliuset $t ein ouge, | |
ein bein, einen arm oder verliuset $t ein ouge, oder er wirt siech. Wil er danne alles gedenken: hætest dû einen | |
oder verliuset $t ein ouge, oder er wirt siech. Wil er danne alles gedenken: hætest dû einen andern wec gevarn oder | |
werk getân, sô enwære dir daz niht beschehen, sô blîbet er ungetrœstet und wirt von nôt leidic. Und dar umbe sol | |
ungetrœstet und wirt von nôt leidic. Und dar umbe sol er gedenken: wærest dû einen andern wec gevarn oder hætest dû | |
ein vil grœzer schade und leit beschehen; und sô würde er billîche getrœstet. Noch setze ich aber ein anderz: dû hâst | |
sol der mensche wîslîche gedenken und gote danken. $t Sô er des schaden gewar wirt und des ungemaches, daz er nû | |
Sô er des schaden gewar wirt und des ungemaches, daz er nû hât, sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches | |
und des ungemaches, daz er nû hât, sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches er vor hâte, und sol gote | |
nû hât, sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches er vor hâte, und sol gote danken des gemaches, des er | |
er vor hâte, und sol gote danken des gemaches, des er sô manic jâr sich hât genietet und nie rehte bekante, | |
manic jâr sich hât genietet und nie rehte bekante, daz im sô wol was, und enzürne niht. Er sol gedenken, daz | |
rehte bekante, daz im sô wol was, und enzürne niht. Er sol gedenken, daz der mensche nâch natiurlîcher wârheit niht von | |
sol gedenken, daz der mensche nâch natiurlîcher wârheit niht von im selben enhât dan bôsheit und gebresten. Allez, daz guot ist | |
und gebresten. Allez, daz guot ist und güete, daz hât im got gelihen und niht gegeben. Wan, swer bekennet wârheit, der | |
geiste gibet allez, daz guot ist; aber der crêatûre engibet er kein guot, sunder er verlîhet ez ir ze borge. Diu | |
guot ist; aber der crêatûre engibet er kein guot, sunder er verlîhet ez ir ze borge. Diu sunne gibet dem lufte | |
Diu sunne gibet dem lufte hitze, aber lieht gibet si im ze borge; und dar umbe, alzehant sô diu sunne undergât, | |
sô verliuset der luft daz lieht, aber diu hitze blîbet im, wan diu ist dem lufte gegeben alsam ze eigene. Und | |
daz got was êwiclîche vater; aber mit der zît, dô er geschuof die crêatûren, sô ist er herre. Nû spriche ich: | |
mit der zît, dô er geschuof die crêatûren, sô ist er herre. Nû spriche ich: sît dem mâle dem menschen allez | |
menschen allez daz, daz guot oder trœstlich oder zîtlich ist, im ze borge gelihen ist, waz hât er danne ze klagenne, | |
oder zîtlich ist, im ze borge gelihen ist, waz hât er danne ze klagenne, $t sô, der ez im gelihen hât, | |
waz hât er danne ze klagenne, $t sô, der ez im gelihen hât, ez wider nemen wil? Er sol gote danken, | |
sô, der ez im gelihen hât, ez wider nemen wil? Er sol gote danken, der ez im verlihen hât sô lange. | |
ez wider nemen wil? Er sol gote danken, der ez im verlihen hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz | |
danken, der ez im verlihen hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz er im ez alzemâle $t niht wider | |
der ez im verlihen hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, | |
verlihen hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im | |
hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im hât | |
daz er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im hât verlihen; und wære ouch billich, daz got allez | |
er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im hât verlihen; und wære ouch billich, daz got allez daz, | |
verlihen; und wære ouch billich, daz got allez daz, daz er im gelihen hât, wider næme, sô der mensche zürnet umbe | |
und wære ouch billich, daz got allez daz, daz er im gelihen hât, wider næme, sô der mensche zürnet umbe daz, | |
hât, wider næme, sô der mensche zürnet umbe daz, daz er im des ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart | |
wider næme, sô der mensche zürnet umbe daz, daz er im des ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart und | |
daz, daz er im des ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart und des er nie herre enwart. Und dar | |
ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart und des er nie herre enwart. Und dar umbe sprichet gar wol Jeremias, | |
Und dar umbe sprichet gar wol Jeremias, der wîssage, dô er was in grôzem lîdenne und klagenne: manicvaltic sint gotes barmherzicheit, | |
den rok und die kürsen in dem vroste, ich solte im vil billîche danken und vrô sîn. Und sol man daz | |
gote glîch ist, den noch zît noch stat besliuzet - er ist allenthalben und alle zît glîche gegenwertic - und |
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ane ouch glîch gote, von dem schrîbet Dâvît: allez, daz er wolte, daz hât er iezent getân und geworht. Dirre lêre | |
von dem schrîbet Dâvît: allez, daz er wolte, daz hât er iezent getân und geworht. Dirre lêre hân wir ein offenbâre | |
offenbâre bewîsunge an dem steine: des ûzer werk ist, daz er nider valle und lige ûf der erde. Daz werk mac | |
ûf der erde. Daz werk mac gehindert werden, und envellet er niht alle zît noch âne underlâz. Ein ander werk ist | |
inniger dem steine, daz ist neigunge niderwert, und daz ist im anegeborn; daz enkan im noch got noch crêatûre benemen noch | |
ist neigunge niderwert, und daz ist im anegeborn; daz enkan im noch got noch crêatûre benemen noch nieman. Daz werk würket | |
würket $t der stein âne underlâz tac und naht. Daz er tûsent jâr dâ obenân læge, er enneigete weder minner noch | |
tac und naht. Daz er tûsent jâr dâ obenân læge, er enneigete weder minner noch mê dan in dem êrsten tage. | |
gar merklîche: ’sælic sint, die dâ lîdent durch die gerehticheit’. Er ensprichet niht: ’die geliten hânt’. Ein solich mensche hazzet geliten-hân, | |
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