Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

dritte num (514 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Mechth 4: 3, 84 turst und lange smacheit und dar zů ewig herzeleit. Die dritte wisheit ist von gnaden und dú verrihtet sich an allen
Mechth 4: 6, 9 das ander, das ich im mine gnade han gegeben; das dritte, das ich nie wolte gestatten, das ungetrúwe lúte ie einig
Mechth 4: 15, 4 ist dú wahsende gerunge, das ander die vliessende qwelunge, das dritte die brinnende bevindunge sele und libes, das vierde stetú einunge
Mechth 4: 20, 10 und das die alten nit erlegen in dem wege. Das dritte, das er inen mit heliger wisheit das bilde gap, das
Mechth 5: 1, 11 bekorunge. Disú rúwe l#;eoset den súnder von allem vegfúr. Das dritte ist minnerúwe, wan si ist got alleine getrúwe. Ir ist
Mechth 5: 2, 24 herze bebet, das gottes geist in im #.[besclossen treit#.]. Das dritte: die edelkeit der pine machet úns wirdig, die gnade gottes
Mechth 5: 4, 45 zů allen dingen. Hie von wahset dú helige gottes minne. Die dritte dem#;eutekeit lit an den sinnen, also das der mensche si
Mechth 5: 8, 27 so můs dú můter vil getrúwe und erbarmherzig wesen. Min dritte kint das sint unvollekomen geistliche lúte. Wenne ich allú minú
Mechth 5: 22, 15 glicher n#;eote zesamen, ich sol in beiden glich helfen. Das dritte ist: getrúwe in der geselleschaft. Glosa: ich sol minen gesellen
Mechth 5: 24, 17 allen únsern himelschen schatz da us jageten und sclůgen. Der dritte sun das waren die k#;eune marterer, die die himmelstrasse mit
Mechth 5: 24, 70 das ander getrúwú helfe an der notdurft von nihte, das dritte die heligoste wisheit us der gotlichen warheit, das vierde der
Mechth 5: 34, 50 vatter blůt, das Christus us sinem unschuldigen herzen gos. Das dritte blůt, das man vor dem jungesten tage giessen sol in
Mechth 6: 9, 14 si: «Der erste heisset kraft, der ander heisset gerunge, der dritte heisset gůt wille, der vierde heisset stetekeit; wand mit disen
Mechth 6: 23, 18 die neiget sich mit manger wollust zů irdenischen dingen. Die dritte stat, da got mit der sele sprichet, das ist in
Mechth 6: 30, 5 wir von gotte #.[an lip und an sele haben#.]. Das dritte: das wir luterliche leben in gůten sitten ane alle súnde.
Mechth 7: 1, 14 erste boge waren die patriarhen, der ander die propheten, der dritte dú helige cristanheit. Dú crone wirt gebildet und geblůmet $t
Mechth 7: 1, 29 aller geistlicher gewalt und wirt gebl#;eumet mit cristanlicher lere. Der dritte boge der crone wirt gebildet allerschonost mit der edelen menscheit
Mechth 7: 1, 67 und mit der heissen gerunge und prophetien aller propheten.» Der dritte kor: «Wir loben dich, herre, mit der wisheit und vrommekeit
Mechth 7: 33, 11 die machet die gedult s#;eusse und alle únser arbeit. Die dritte wurze das ist: in pine lange beiten únsers ewigen lebennes
Mechth 7: 45, 9 wis du bútest mit einem heligen ende zů mir. Das dritte: die fúrige gerunge, die ich habe na dir. Das vierde:
MNat 1, 5 sint in oriente, die sehint des manen gebresten umbe die dritten stunde der naht. daʒ ist darumbe. wan eʒ ist in
MNat 1, 11 geteilit: [Zeichnung] Daʒ minste heiʒit Europa, Daʒ ander affrica, Daʒ dritte asya. Von dem ertriche sprichet $t ein phylosophus, alfraganus "Den
MNat 2, 1 unde guotmuotic. Nu hestu daʒ ander element, daʒ wasser. //Ddritte element daʒ ist der luft. der besluʒit in sich die
MNat 2, 5 sin, veiʒt, unde wis sint siu gerne. Nu hestu daʒ dritte element. daʒ ist der luft. Daʒ vierde ist daʒ fiur,
MNat 5, 21 an der anderen stunden richʒent ie die anderen. an der dritten richʒent die dritten, die ie darnach gant. als an dem
MNat 5, 22 stunden richʒent ie die anderen. an der dritten richʒent die dritten, die ie darnach gant. als an dem samʒtage. der ersten
MNat 5, 23 ersten stunden richʒet Saturnus, an der andern Jupiter, an der dritten Mars, an der vierden sol, an der fiunften venus, an
MNat 6, 35 badenne unde zuo allem deme, daʒ den lip reinet. Daʒ dritte //teil heiʒit der sumer. der vahet an an sant urbans
MNat 8, 28 ist die mittewoche nah dem schurtage in der vasten. die dritte ist diu mittewoche nah deʒ heiligen geistes dage, daʒ ist
MNat 9, 14 dervor unde drie dernach, unde sint warm unde fiuhte. daʒ dritte teil ist der mittetac. darzuo horint drie stunden der vor
MNat 10, 1 bisa oder ni//der $t wint, unde weget von oriente. der dritte heiʒit Auster, waʒʒirwint, $t von dem mittem tage. der vierde
MNat 13, 16 der sunnen manden, die andern sint deʒ manen manden, die dritten der gewonheite manden. E danne ich da von iht sage,
MNat 15, 18 so der mane enzundet wart, so schreip er zwei. Deʒ dritten iares driu, unde also biz an daʒ niunzehende iar. do
MNat 16, 1 deʒ ertriches unde der //boume pori. Do nante er den dritten Mæien, nach dem worte Maiores. wan die merren mahtent danne
MNat 19, 10 nach dem fiunften tage vor dem Decembri unde vor dem dritten tage hin in Decembri, der sunnentac ist ein anegenge deʒ
Mügeln 63,8 durch minen adel,/ das ander gibet mir min kraft,/ das dritte teil han ich nach rechtes lere:/ von mir ir wurdet
Mügeln 242,9 was her Jupiter genant./ Neptunus hieß der ander und der dritte/ Pluto, sus spricht der alden meister site./ bis dem gelouben
Mügeln 246,4 da nicht anbeten wolden Bel/ her Ananias, Mizahel –/ der dritte Azarias hieß –,/ in glündes ovens klamm/ der künig sie
Mügeln 269,8 gibet vil vernunst/ und im doch formet keine kunst./ der dritte vil unsalden hat,/ der rechtes wirken lert zu allen stunden/
Mügeln 272,9 me glouben wil,/ der folget ouch der tummen ban./ der dritte, der da drout zu allen stunden/ und doch sin drouw
Mühlh 97, 15 imin mit ſicheinir unrechtin gewalt^. daz he brengi mochti ſelbi dirti die uri truwe undi iri eiri bihaldin hettin^. ſo giengi=z
Mühlh 105, 20 ſien, die uri truwe undi uri eri bihaldin habin, ſelbi dirti^. ſo geit iz umi an ſienin hals^. In=mac abir he
Mühlh 107, 18 vrieſchin tait, undi mac iz dan die vrowi brengi ſelbi dirti mit urin ſcreignozin, uz ſie wiep edir man, die uri
Mühlh 109, 20 nicht, undi wurdin ſu iz ubirzugit von dir vroiwi ſelbi dirti, iz werin mannis$/ namin edir wiebis$/ namin, di uri truwi
Mühlh 110, 20 ſo ſal ſu da=zu neimi guiti luiti, daz ſu ſelbi dirti ſie^. undi ſal un dan bieti, daz he ſogitani dinc
Mühlh 112, 20 die ſelbin luiti die uf un giclagit han^. An demi dirtin tagi ſo ſulin ſu un brengi vor den richteri undi
Mühlh 114, 5 eriſt guzugi habi, daz he givrat ſi, daz he ſelbi dirti ſie mit wizzintaftin unſin burgerin^. Is he dan ungibundin, ſo
Mühlh 125, 9 ſo ſal he ſine naciburi da=zu nemi, daz he ſelbi dirti ſi, ab he iz umi loikini wolli^. daz he=iz guzugi
Mühlh 126, 26 guzuic habi an ſinen geiſtin edir an ſinin nachiburin ſelbi dirti, ſuedir he gihabi mac. Wirt iz abir ubirnechtic, ſo muz
Mühlh 127, 16 mac an ſinin geiſtin edir ſinin nachiburin, daz he ſelbi dirti ſi^. ſo in=mac he da=vuri nicht giſueri^. Alſi he daz

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