Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

neiʒ(–) Präfixoid, (98 Belege)  

Seuse 111,19 mit grossem andaht, und dez selben morgens frů, won er neiswannen komen waz und m#;eud waz, dez wolt er im selb
Seuse 112,13 daz du daz himelsch gesang mugist h#;eoren.» Und fůrt in neiswa hin einen krumben weg in ein loch under der erde,
Seuse 113,24 ende. Si screib es alles an heinlich und sante es neiswa hin ze gehalten und ze verbergen in ein beschlossen lade.
Seuse 116,22 zwo stet. __Es waren hin und her in dem lande neiswi meng person, fr#;eowlich bildes, baidú weltlich und gaischlich, dú waren
Seuse 118,14 dis gesang von martrern vor an hin, und dar na neiswen, so es zit wirt, so kunt daz fr#;eolich gesang hinna:
Seuse 120,27 durschossen wirt!» __Do der arm lider in der klag waz neiswi lange und im lib und leben swein, do kom ein
Seuse 122,27 mit siner kost wol versehen an siner noturft. __Dar na neiswen do gie daz b#;eos wip, dez kindes můter, zů, und
Seuse 124,23 saste er sich in ein stilles r#;euwli und vergiengen im neiswi die wúrkliche sinne und duht in, wie er weri in
Seuse 126,9 und sprach: «#s+frúnd mine#s- etc.» __Do sich diser armer man neiswi lang also geleid vil ellendklich, do hangete er dennoch an
Seuse 128,25 der starb, und starb eins unbekanten todes; dú endrú ire neiswi vil, von den im aller wirst waz geschehen, die zukte
Seuse 130,16 vor im und fůr in die g#;eotlichen fr#;eode. __Dar na neiswen, do es got zit duchte, do ward der lider von
Seuse 135,19 waz und mit derlay geselschaft verkúnbert waz. Er braht si neiswen dar zů, daz si gůten willen gewan daz ze t#;eune,
Seuse 139,14 uf und liess in riten, und gieng er mit ime neiswi verr, unz er gerůwete. Und do sú kamen nahe zů
Seuse 139,21 liep. Do sú von im giengen, do waz sin herz neiswi erhizzet von siner begirlichen rede in g#;eotlicher minne, wan in
Seuse 139,24 diser welt. Und do im in der betrahtunge die sinne neiswi entsunken, do duht in in einer gesiht, er wurdi gef#;euret
Seuse 140,9 und blikte in denn lieplich an und waz im denn neiswi enpfintlich, wie daz als reht war were, [62#’r] daz er
Seuse 141,4 gotes wort, daz dez g#;eotlichen wunders nieman ahtete. Ze jungst neiswen, do sú zů in selber kamen #(IMAGE) und gotes vermugenden
Seuse 143,3 uf einen alter stat, und vor den bilden hinderkom si neiswi in enpfintlicher wise der gross smerz, den dú zart můter
Seuse 143,5 gůten frowen och als we von erbermde, daz ir herz neiswi erkrachete enpfintlich in ir libe, daz si von amaht nider
Seuse 144,3 glicher andaht als och dise. __Do die zwen lieben gesellen neiswi meng jar bi einander mit g#;eotlicher geselschaft waren gewesen und
Seuse 144,9 an dem fritag von únsers herren marter. Dar na úber neiswi meng jar, do starb dem diener sin gesell vor an,
Seuse 146,21 na dem diener, der do priol waz, und beval dem neiswi vil guldin, daz er die anderswa under arm gotesfrúnd teilti,
Seuse 159,1 im selben und in allen dingen, so beschiht dem menschen neiswi wunderlich, so er sich selber dez ersten an siht, waz
Seuse 163,3 got ellú ding worden, und ellú ding sind im hie neiswi got worden; wan im entwúrtend ellú ding in der wise,
Seuse 165,21 kreft entwúrket werdent und dú element gelútert, die kreft stand neiswi als in irem ewigen sinne, wan sú sich dar mit
Seuse 167,23 genomen, und hat denn nút s#;eoliches schowens; wan einvaltekeit ist neiswi sin wesen worden, und er ist ein gez#;eow [70#’v] und
Seuse 174,2 tages waz im, wie daz veterlich herz in geischlicher wise neiswi unsaglich ane alles mitel an sin herz zartlich geneiget were,
Seuse 175,21 alles mit grossem liden wol erarnet werden.» Aber ze jungst neiswen, do es sich alles hat erlúfen und es got zit
Seuse 175,23 kom dú selb jubilierend gnade her wider und ward im neiswi in beliplicher wise, er weri da heim oder f#;euri us,
Seuse 182,30 obresten wesens ungemessenheit; und in der ingenomenheit kunt der geist neiswi in sin selbes vergessenheit und verlornheit, als #s+Paulus#s- sprach: «ich
Seuse 187,22 verlornheit sin selbsheit ist von der g#;eotlichen art, dú im neiswi ellú ding worden ist, als dú scrift seit. In diser
Seuse 263,23 #;vogen. Ach, ein můter aller gnaden, mir ist aber als neiswie als weder min sel noch kein endrú súndigú sel bedurfe
Seuse 270,23 rechtem úberwundem herzleide do seig ich nider under dem krúze neiswie dik und geleit die sprache; und so ich wider zů
Seuse 338,6 entbildet und úberbildet in des ersten exemplars einikeit, und koment neiswi in ein volles vergessen zerganklichs und zitliches lebennes, und sint
Seuse 348,26 dú zů dez menschen lebenne h#;eorent, und hat der mensch neiswie nút me ze t#;eunne, ja in wúrkender wise, als er
Seuse 373,20 ein so grossú himelschú fr#;eode in sinem herzen, daz er neiswi in himelscher, jubilierender wise ir disen brief santte. __Dar na
Seuse 375,10 du siest in allen dinen geteten, so bist du aber neiswi noch tusentvalt minneklicher und loblicher úns armen súndigen menschen, dú
Seuse 380,20 todes we und ist si biter, so můss es doch neiswen sin; des todes stunde ward nie kein mensch úberhabt. Der
Seuse 381,1 si horte die gnedigen rede, do ward ir ir herz neiswi reht erkicket dar abe und vergiengen ir die vordren todschreken,
Seuse 385,28 můss ich dir eins von dem geminten sagen, daz er neiswi dik in mir hat gepflegen: __Des liehten morgens, do man
Seuse 386,18 daz es im zemal alle sin kraft benam; es waz neiswi, als so sich herz mit herzen in blosser vernúnftklicher wise
Seuse 394,19 an úch von dem minniclichen got in miner h#;eohsten andaht neiswi dick bin ermant, der es von úch wil han.» Er
Seuse 394,26 so tief in úwer herz ist gesenket, daz allen menschen neiswi reht ein núwú kraft dannen enpfintlich m#;eoht dringen. Dar umb
Seuse 435,14 wider in einen kreftigen inker r#;euffet der gemahel einer sele neiswie dick und sprichet: «#s+Revertere, revertere,#s- ker wider, ker wider, Sunamitis_–
Seuse 445,15 des todes we und ist bitter, so můsz es doch neiswenn sin. Oder wart ie kein mensche so zart oder so
Seuse 447,20 du siest in allen dinen geteten, so bistu doch aber neiswie tusentvalt minneklicher und lobelicher in uns armen súndigen menschen, die
Seuse 468,4 ich dir eines von mime geminten sagen, des er kúrtzlich neiswie dicke hat in mir gepflegen [hier bricht auch s ab;
Tauler 329,10 den orden umbe und wil us l#;voffen gegen Triele und neiswo hin und enphahet des gezúges nút, umbe ir sinnelich uswúrklicheit.

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