Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
sie prn (18976 Belege) Lexer BMZ Findeb.
underscheit und zweiunge, und suochet in im daz ein, daz si in im und durch ez selbe aleine minnet, als der | |
sźle in glīchnisse hazzet und ennimet niht glīchnisse als in ir und durch sie, sunder si minnet sie durch daz ein, | |
hazzet und ennimet niht glīchnisse als in ir und durch sie, sunder si minnet sie durch daz ein, daz in ir | |
ennimet niht glīchnisse als in ir und durch sie, sunder si minnet sie durch daz ein, daz in ir verborgen ist | |
glīchnisse als in ir und durch sie, sunder si minnet sie durch daz ein, daz in ir verborgen ist und wār | |
sie, sunder si minnet sie durch daz ein, daz in ir verborgen ist und wār ’vater’ ist, ein begin āne allen | |
herre sprichet: ’sō diu vrouwe gebirt daz kint, sō hāt si leit und pīn und trūricheit; sō aber daz kint geborn | |
und trūricheit; sō aber daz kint geborn ist, sō vergizzet si leides und pīn’. Dar umbe sprichet ouch und manet uns | |
der crźatūre engibet er kein guot, sunder er verlīhet ez ir ze borge. Diu sunne gibet dem lufte hitze, aber lieht | |
borge. Diu sunne gibet dem lufte hitze, aber lieht gibet si im ze borge; und dar umbe, alzehant sō diu sunne | |
natiurlīchiu menschlīchiu tugent sō edel und sō kreftic ist, daz ir kein ūzerlīchez werk ze swęre ist noch grōz genuoge, daz | |
kein ūzerlīchez werk ze swęre ist noch grōz genuoge, daz si sich dar ane und dar inne bewīsen müge und sich | |
źrsten tage. Rehte alsō spriche ich von der tugent, daz si hāt ein innigez werk: wellen und neigen ze allem guoten | |
und ie daz werk grzer ist und gote glīcher, ie ir daz werk līhter, williger und lustiger ist. Und alliu ir | |
ir daz werk līhter, williger und lustiger ist. Und alliu ir klage und leit ist, ob leit in sie gevallen möhte, | |
Und alliu ir klage und leit ist, ob leit in sie gevallen möhte, daz diz līden durch got alze kleine ist | |
und al ūzer werk in der zīt alze kleine, daz si sich niht ganze eröugen noch volle bewīsen noch darīn bilden | |
noch volle bewīsen noch darīn bilden enmac. Sich üebende wirt si kreftic, und von milte wirt si rīche. Si enwölte niht | |
enmac. Sich üebende wirt si kreftic, und von milte wirt si rīche. Si enwölte niht geliten noch überliten hān leit und | |
üebende wirt si kreftic, und von milte wirt si rīche. Si enwölte niht geliten noch überliten hān leit und līden; si | |
Si enwölte niht geliten noch überliten hān leit und līden; si wil und wölte alle zīt āne underlāz līden durch got | |
zīt āne underlāz līden durch got und durch woltāt. Alliu ir sęlicheit ist līden, niht geliten-hān, durch got. Und dar umbe | |
glīch und ouch glīchnisse selbe gote verre und vremde sint. Sie haftent und behaftent $t und gestillent in dem, daz guot | |
von allen den, die gotes süne sint, nāch dem, daz sie minner oder mź lūterlīche von gote aleine geborn sint, nāch | |
blōz alles geistes suochet sin und wārheit der geschrift in ir selben, daz ist: in dem geiste, dar inne si geschriben | |
in ir selben, daz ist: in dem geiste, dar inne si geschriben ist und gesprochen ist: in gotes geiste. Sant Pźter | |
niht enhānt, nāch irm groben menschlīchen sinne wellent urteilen, daz sie hrent oder lesent in der schrift, diu gesprochen und geschriben | |
Dar umbe: got hāt alsō geschaffen die werlt, daz er sie noch āne underlāz schepfet. Allez, daz vergangen ist und waz | |
einem, dan der sun ist. ’Ich’, sprichet der vater, ’sol sie leiten in ein einde und dā sprechen ze irm herzen’. | |
ein bevindent die obersten; gezogen über natūre und überbildet suochent sie ein in einem, ein in im selben. Dar umbe vil | |
trōst. man sol wizzen, daz aller natūre unmügelich ist, daz si iht breche, verderbe oder ouch rüere, in dem si niht | |
daz si iht breche, verderbe oder ouch rüere, in dem si niht enmeine ein bezzer guot dem selben, daz si rüeret. | |
dem si niht enmeine ein bezzer guot dem selben, daz si rüeret. Ir engenüeget niht, daz si ein glīch guot mache; | |
niht enmeine ein bezzer guot dem selben, daz si rüeret. Ir engenüeget niht, daz si ein glīch guot mache; si wil | |
guot dem selben, daz si rüeret. Ir engenüeget niht, daz si ein glīch guot mache; si wil alles ein bezzerz machen, | |
rüeret. Ir engenüeget niht, daz si ein glīch guot mache; si wil alles ein bezzerz machen, als wie? Ein wīser arzāt | |
ein anderz. Dar umbe ist von den aposteln geschriben, daz sie sich vröuweten, daz sie des wirdic węren, smācheit durch got | |
ist von den aposteln geschriben, daz sie sich vröuweten, daz sie des wirdic węren, smācheit durch got ze līdenne. Gotes sun | |
aller dirre werlt daz wesen, daz got gibet, sō bliben sie blōz niht, ungenęme, unwert und hezzeclich. Vil anders edels sinnes | |
götlīchen minne, diu des guoten menschen herze al umbe in ir beslozzen hāt. Nū mac man offenbārlīche bekennen, wie billīche und | |
daz sīne vriunde, guote liute, iemer sunder līden enwęren, ob sie niht enmöhten unlīdende līden. Alle güete des ūzerlīchen līdennes kumet | |
und wizzen gropheit der liute, die gemeinlīche wunder hānt, sō sie sehent guote liute smerzen līden und ungemach, und vellet in | |
ein gedank īn und ein wān, daz ez sī durch ir heimlīchen sünde, und sprechent ouch underwīlen: ach, ich wānde, daz | |
und ich wānde, im engebreste niht? Und ich spriche mit in: sicherlīche, węre ez leit und węre ez in leit und | |
ez leit und węre ez in leit und ungelücke, daz sie līdent, sō enwęren sie niht guot noch āne sünde. Sint | |
ez in leit und ungelücke, daz sie līdent, sō enwęren sie niht guot noch āne sünde. Sint sie aber guot, sō | |
līdent, sō enwęren sie niht guot noch āne sünde. Sint sie aber guot, sō enist in daz līden niht leit noch | |
gote in sīner hant’. ’Tumbe liute dunket und węnent, daz sie sterben und verderben’, ’doch sie sint in vride’, in wunne | |
liute dunket und węnent, daz sie sterben und verderben’, ’doch sie sint in vride’, in wunne und in sęlicheit. Sant Paulus, | |
unmęre und unwert; got ist aleine wert, dar umbe sint sie gote wert und gotes wert. Der dritte sin ist, den | |
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