Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
mettene F. (71 Belege) Lexer BMZ Findeb.
gegenwertich oder swā sī sīn, sō sulen sie vor die mettene drūzehen $t pater noster sprechen unde vur iegelich der anderen | |
nōtdurfte $t ir ambehte dar kumen niht enlźzet. Zu der mettene nāch dem invitatorio unde dem ymno sulen die brūdere gemeinlīche | |
des weges mūdekeit mugen sī mit urlobe des morgenes von mettene unde von den cīten sīn, daz man niht alleine den | |
nit sol venien ze vesper biz an den māntac ze mettin.] Diz sint die venien der brūdere sente Marīen des Dūschen | |
ūzgźnde der octaven heiligen drīveldikeit unde von dem cristesābende von mettenen biz nāch der octaven des obersten tages niht envenie āne | |
gźt, eines, als man die vumfzźn salmen $t anhebet vor mettene, eines, unde darnāch als der priester sprichet pater noster vor | |
unde darnāch als der priester sprichet pater noster vor der metten unde vor den gecīten, sō sal man sīn an der | |
von unser vrowen sal man gar venien. /2. Zu der metten von dem tage zu gloria patri nāch Deus in adiutorium | |
grūneme dunrstage sō enveniet man niht, danne nāch der vinsteren mettene zu dem salmen miserźre mei Deus unde zu der collecten | |
unde zu der collecten respice. /13. An dem ōsterābent die metten, prīme, tercie, sexte unde nōne sal man halden, als an | |
die von dem heiligen is, unde des morgens $t zu metten zu der collecten unde zu tercien unde sexten unde nōnen | |
niht sal venien zu vesperen biz an den māntac zu mettin.] [An alre sźlen tage zu metin, zu prime, ze tercie, ze sexte | |
vesperen biz an den māntac zu mettin.] [An alre sźlen tage zu metin, zu prime, ze tercie, ze sexte unde ze nōne enveniet | |
drīzec lieht umbe sich/ und macht ein amt hźrlich./ sīn metīn sang er vruo/ und ein messe dar zuo/ und tet | |
nider/ und habt in guter dinge wider./ swenne er ze$/ mettin sol gen,/ so tut im we daz uf sten./ swenne | |
wenne der mensche einen gůten slaf hat geton vor der mettin, denne sol er sich verstelen allen sinen sinnen und sinlichen | |
geistes? Die meiste helfe und #;eubunge ist des nachtes nach mettin die wile die nacht lang ist. Die menschen die zů | |
slaf wol gehaben mśgen nach irre notdurft. ___Denne nach der mettin so sol der mensche sines grundes war nemen und keren | |
und kere sich in das selbe das er nach der mettin tůn wolte. ___In allen dingen lerent das ir iemer ze | |
das ir iemer ze friden blibent, wie si vallent. Nach mettin so blibe in dem kore wol einer singenden messe lang, | |
und hiez Melōten ūf stān/ und mit im hin zer mettīn gān./ nu Marke von dem bette kam,/ //Melōt sīn mel | |
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