Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

künde stFN. (135 Belege) Lexer Lexer BMZ Findeb. Findeb.  

Parz 17,1 er vrâgn der mære,/ wes diu burc wære;/ //wan err künde nie gewan,/ noch dehein sîn schifman./ si tæten sînen boten
Parz 240,28 in zuo getâten,/ den aller schœnsten alten man/ des er künde ie gewan./ ich magez wol sprechen âne guft,/ er was
Parz 324,4 er sprach "mir biutet kampf ein man,/ des ich neheine künde hân:/ ine hân och niht ze sprechen dar./ starc, küene,
Parz 340,24 pin,"/ sus sprach der werde Gâwân/ "sît ich ir keine künde hân./ wellent siz in übel wenden,/ eine tjost sol ich
Parz 398,22 ein gezelt/ vil kûme drûffe stüende./ mit sehn gewan er küende/ erbûwens lands, hiez Ascalûn./ dâ frâgter gegen Schanpfanzûn/ swaz im
Parz 406,13 minne hân."/ dô sprach der werde Gâwân/ "mich lêret mîner künde sin,/ ich sage iu, frouwe, daz ich pin/ mîner basen
Parz 468,21 ouch er was komen dar:/ er frâgte in von der küende,/ wiez umben grâl dâ stüende./ ___der wirt sprach "mir ist
Parz 516,7 verspreche,/ ern wizze ê waz er reche,/ unz er gewinne küende/ wiez umb ir herze stüende./ ich kunde ouch wol gerechen
Parz 519,19 gebirge guldîn./ dô dâht diu edele künegîn/ "wie gewinne ich künde dises man,/ dem der grâl ist undertân?"/ si sant ir
Parz 633,2 niht."/ //___Dô sprach mîn hêr Gâwân/ "ir sult sîn fürbaz künde hân,/ sît er sich prîse nâhet/ unt des mit willen
Parz 689,17 ir habt den prîs alhie genomn./ ich hete iur gerne künde,/ wâ ich her nâch fünde/ mînen prîs, ob ich den
Parz 735,4 reise./ der selbe kurteise/ was ein heidenischer man,/ der toufes künde nie gewan./ ___Parzivâl reit balde/ gein eime grôzen walde/ ûf
Parz 759,16 er vorhte et an mir sünde,/ ê wir gerechenten ze künde./ nu hân ich sîne hulde wol,/ die ich mit dienste
Parz 771,8 ich füere unz ich in fünde:/ sît gewan ich strîtes künde./ von mînen zwein landen her/ fuort ich kreftec ûfez mer./
Parz 771,20 dritte./ ich hân durch wîp vil getân:/ hiute alrêst ich künde hân/ daz mîn vater Gahmuret ist tôt./ mîn bruoder sage
Parz 825,7 den manlîchen/ habn in al den rîchen,/ swâ man sîn künde ie gewan./ höfsch, mit zühten wîs ein man,/ mit triwen
ReinFu K, 1358 tieres kint,/ Daz ich genennen niht enkan,/ wand ich ir kvnde nie gewan./ Ver Hersant vnd Ysengrin/ qvamen dar vnd die
ReinFu K, 1787 vernemt seltsene dinc/ Vnd vremde mere,/ der die glichsere/ Vch kvnde geit, wen sie sint gewerlich./ wan er ist geheizen Heinrich,/
Rennew 31651 crenket vaste sinne,/ swer gert verrer minne/ und ir gewinnet k#;eunde./ Minne, ez ist dir s#;eunde,/ ob sie din trost verderben
Rol 6092 sprach:/ ‘owe daz ich dich ie gesach/ oder ie dehaine kunde gewan!/ daz wil ich iemir gote chlagen./ uon dir aíním/
RvEBarl 27 himel und ûf der erde hie/ biz durch der helle künde./ vor dir daz abgründe/ bibent unde in vorhten swebet./ von
RvEBarl 1010 //Nû was bî im ein wîser man./ dô er des künde êrst gewan,/ er nam sîn heinlîcher war/ dan ander sîner
RvEBarl 1186 angesiht gegeben./ sie sint sô smæhlîche getân:/ ich wolte gerne künde hân,/ waz in geschehen wære."/ daz was den sînen swære:/
RvEBarl 1470 sehen! wie ist der stein getân?/ der steine ich guote künde hân/ und kan ir kraft erkennen wol."/ "den stein niemen
RvEBarl 3264 schrift uns alsus vergiht:/ ez gehôrte mensche nie,/ gedanc es künde nie gevie,/ menschen zunge ez nie gesprach,/ vleischlîch ouge nie
RvEBarl 4856 ich/ dich minnet ie vür alle man,/ sît daz ich künde dîn gewan,/ als dîn liebe mir gebôt,/ sô hân ich
RvEBarl 5050 sich,/ daz sie dar brâhten einen man,/ der ir ê künde nie gewan/ und den daz jâr ze künige dâ/ nâmen
RvEBarl 5583 lieben râtgeben:/ "sich, wie daz ärmeste leben,/ daz dirre welte künde hât,/ in den hœhsten vreuden stât!/ //Mir und dir was
RvEBarl 5874 und übel unde guot verstân/ und daz ich des wol künde hân,/ daz der einborne Krist/ aller dinge schepher ist/ und
RvEBarl 5911 rîcher lîp./ ich minne sî vür älliu wîp,/ der ich künde ie mê gewan."/ dô antwurt im der alte man./ er
RvEBarl 7092 sorgen ûfgewecket,/ daz dû sô minnest einen man,/ des ich künde nie gewan:/ ich vürhte, er ein kristen sî./ dû bist
RvEBarl 7116 der süeze Jôsaphât:/ "lieber mîn, vriunt Zardân,/ wildû des mannes künde hân,/ sô verbirc heinlîche dich/ hinder daz gestüele, dâ ich/
RvEBarl 7316 dîn gedenke in gote/ vür den liebesten man,/ des ich künde ie mê gewan,/ und nim ein anderz von mir./ swie
RvEBarl 7659 volget drâte/ mir, swes ich im râte./ swenn er beginnet künde hân,/ daz er unrehte hât getân,/ sô lât er die
RvEBarl 9480 ie name wart geseit./ diu süntlîchest missetât,/ der disiu welt künde hât,/ geschiht ûf der erde./ si lît als unwerde,/ daz
RvEBarl 14298 niht./ wol mich, sun, daz ich dîn ie/ ze kinde künde gevie./ wie sol ich gedanken dir,/ daz alsô vil genâde
RvEBarl 15294 bat er got zeigen im den man,/ von dem er künde sîn gewan:/ des wart er gewert vil wol./ ze jungest
RvEBarl 15618 dînem rîche,/ sît daz er mit der lêre mîn/ hât künde des gelouben dîn./ hilf im in sînen kurzen tagen/ daz
RvEBarl 15953 lac./ der süezeste und der beste smac,/ des weltlîch man künde ie gevie,/ von den lîchamen gie./ dô weinde diu getriuwe
RvEWchr 38 kerubin gesat/ und die tiefe der abgrúnde/ hat in kuntlichir kúnde/ beslozin und gemezzen./ din kraft hat besezzen/ ellú lebin darnah
RvEWchr 1420 Ind%.ya,/ da sint gewaltecliche/ drú dú grozten kúnicriche/ der ieman kúnde me gewan./ des lant marcke vahet an/ ze dem gebirge
RvEWchr 25450 hiez Asahel,/ der was der snelleste man/ des vor im kúnde ieman gewan,/ als iuh wirt hernah gesagit./ __ David der
RvEWh 2965 und sprach/ ,Wol mich, das ich ie gesach/ Und ie kúndi din gevie!/ Min wan betroc mich an dir nie,/ Wan
SM:Had 16: 3, 3 wurde ich noch, als ich do was,/ Do ich ir künde vie:/ ich was vil fröiden rîche,/ diu mir do gar
SM:Te 3: 2, 1 lieber wolte sîn noch ungeborn./ //Guot wîb, sît ich dîn künde alrêst gevie,/ sît wær du mir in mînem muote/ daz
SM:Te 4: 1,12 ich tumber mich enthaben nicht,/ diu welt, diu müeze es künde hân./ //Ir reinen wîp, ir wolgemuoten man,/ vernemet von ir
SM:Te 10: 3, 9 stân! ich wilz doch ê/ mit gefuogen dingen/ ir ze künde bringen/ ûf ir milten güete, swiez ergê./ //Fröiden bilde und
SM:Tu 2: 6, 3 sünde,/ des ruoche got vergeßen,/ Wand er gab mir ze künde/ die zarten, diu mich senden hât beseßen./ Sust hât er
SM:UvS 25: 1, 3 guotes gan,/ daz wîzzet nieman wîser mir./ Sît ich ir künde alrêst gewan,/ so hât ich hôhen muot von ir./ Nu
SM:UvS 29: 2, 9 iegeslîcher möhte lâzen dran./ owê, daz ich der trüge ie kunde an in gewan!/ wie übel ich mich des schaden schame

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 >>
Seite drucken