Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ketzer stM. (38 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 214, 9 pischof schol alleu vergiftigeu tier in seinem pistuom, daz sint ketzer, wuochrær und alle übeltætige laien und pfaffen, vertreiben mit seinem
BdN 217, 1 rœmischen stuols und kainen auzweg suochent fremdes gelauben, sam etleich ketzer tuont. der reht vest christen schreit ân underlâz: pruoder Piro,
BdN 217, 10 sünder von allen seinen panden. /Auz dem gelauben tretent etleich ketzer, die sich in laien$/ weis ân all weih an nement
BdN 217, 19 hôrt ir peiht und satzt in puoz. wider die selben ketzer schraib Clemens der pâbst, der sehst seins namen, dem pischolf
BdN 219, 3 niht: gêt und zaigt euch den rôhen gepauern und den ketzern. wider die äffer hât Amos der weissag gesprochen auz gotes
BdN 251, 20 und seineu wunder læzt schawen, und dar umb, daz die ketzer geschant werden, die anders niht gelauben wellent denn der nâtûr
BdN 459, 1 die muoter der parmherzichait, Marîam. kain jud noch kain ander ketzer mag mich des gewenden, wan ich sprich, daz ich daz
BdN 484, 18 schekkot, weiz und swarz, und bedäut die gleichsnær und die ketzer, die weder diz noch daz ganz haltent. /Ain prunn ist
Brun 1846 wart,/ zu hant wart her mensche und got,/ wie di ketzer haben des gespot./ daz ist daz ich hie mete mene:/
Brun 4977 werde/ den hemel und quam uf di erde./ ich sage ketzeren durch zorn,/ daz daz hemelische einhorn/ Maria ving mit irre
Brun 5324 geiste/ waz von Marien ist geborn./ ditz schribe ich den ketzeren durch zorn,/ daz wizze ritter und knecht./ der heilige geist
Brun 8475 kint,/ di vorsten di kristenheit mit schalle,/ daz si von ketzeren nicht valle/ abir an ein nuwe ertum./ di jungen sus
Brun 11652 lerere,/ daz wir uns hie mete wafen/ kegen der valschen ketzer strafen,/ di kegen uns also ein her duren./ ich sage
EnikWchr 21884 daz im iht geschæch als Augustîn,/ oder er müez ein ketzer sîn./ __Die herrn wil ich iu nennen,/ daz ir si
Erz_III 103, 1 verbirt:/ da von er geseliget wirt./ 103./ Die verlorenen Christen./ //Khetzer, juden, heyden/ dunchent uns die Gotes leiden,/ wan si des
Hiob 3967 an underlaz/ Iſt gar ſchuczlich und gehaz./ Vort dy ſelben ketczer dry/ Hilden den irren wan da by/ Daz nichſnicht des
HvNstGZ 6528 und zeichen groz:/ Dez sint die heiden alle bloz./ Die ketzer sieht man weinen,/ Die bosen und die unreinen,/ Die valschen
Märt 153 so vill/ und so lang auff daz zill,/ daz dye checzer uber hant/ hetten gewunnen uber alle lant./ do Hylarius daz
Märt 4885 lange phlag,/ der pischolf Auxencius tot lag./ denn tottenn dy cherczer taugen,/ wann er wert denn ungelauben./ nün wart missehellung hie/
Märt 4942 grozzer lieb ye,/ und grosse not sy auch litenn/ von checzern, mit den si auch striten/ mit red, mit ler, mit
Märt 23127 der haidenschefte/ und darczü manigen haidenn./ daz begünde laidenn/ den checzern die da warnn,/ die starkch warn pey den jarn./ den
Mechth 2: 24, 46 das noch m#;euste min súndiges herzeblůt vliessen under der ungel#;vobigen ketzeren f#;eussen. Katherina, ich gan mit dir ze strite, wan die
Mechth 4: 2, 49 er beniden der luft ein sch#;eone valsche clarheit, die mangen ketzer hat verleitet, und sprac: «In dem trone uf dem stůle
Ottok 45501 ditz dinc irren wolde,/ den selben man solde/ für einen ketzer brennen,/ wand man möht an im erkennen,/ daz er kunftigez
Ottok 86037 sant;/ aber den bischolf/ wolt der grâf Ruodolf/ als einen ketzer hân versoten./ dô wart ez im verboten./ daz tet der
Parad 32, 19 geschaffin di gesichticlichin und unsichticlichen dinc. daz ist wider di ketzir, di da sprachin di gesichticlichin dinc hette ein andir got
Parad 32, 22 und nackit for sinen ougin. daz ist ouch wider di ketzir, di da sprachin: ‘Got hat so vile zu tune dort
SchlierbAT_(LS) 1,78 die kriſſtenhait mit vmbcʒewnt iſt vnd wefridt vor [2#’r#’a] den kecʒern vnd vor andern vngelaubhëfftigen dieten. Denſelben ſt#;eorer den peiſſet die
Seuse 77,14 «h#;eorent mich, ir herren alle sament! Wir kunnen disem b#;eosen kezzer nit lasterlichers todes an getůn, denn daz ich disen langen
SHort 2704 vil grosen flis/ wie si den gůten man versmitti/ nach ketzers, morders, diebes sitte./ wie herteclich si sin pflag,/ ich gar
SpdtL 148, 6 in dem banne; er sol auch niht jude sîn noch ketzer noch heiden; er sol ein êkint sîn; er sol auch
StRAugsb 106, 32 die suppra anno 1423. Art. XXXVI. Unde ist daz ein chetzer wirt gevangen umbe ungelauben unde wirt den phaffen geantwurtet, wirt
StRAugsb 124, 4 ist ob er in heizzet einen zohensun oder merhensun, mussensun, ketzer, meineide oder einen diup oder einen viertaeter oder einen rauber
StrKD 112, 1 hat erhaben/ und ziuhet si nach im in den graben./ Chetzer; Iuden^. und Heiden/ dunchent uns die got leiden,/ wand si des
Tauler 115,5 der heiligen kirchen willen, obe sú in not keme mit ketzern; aber daz si úch verbotten. – Nu sprach Cristus húte
Tauler 255,21 nút ze frogende war umbe; oder ich enwolt nút ein ketzer heissen noch ich enwolt nút ze banne sin geton. ___Och
WernhMl 3014 wart/ Volbringen ire hiene vart./ __Och sturbent inden ziten/ Alle kæczer und sodomiten/ Allenthalb durch allú lant,/ Wa der tot ir
WernhMl 4384 betrogen sint.’/ Das wolt versechen alles Got/ Und wenden aller kæczer spot:/ Doch ist sin laider noch ze vil,/ Wan mæniges
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