Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
kêren swV. (1482 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
dicheinen walde ie gesahen:/ selbe sie des iahen./ z#;ov deme karten do die weide man/ vn̄ leiten allin iren uliz dar an/ | |
der heilige man/ so gemůwit solde werdin./ do sie dannen kerten,/ do was hindir in bestan/ gienir schuldige man/ der den | |
trut/ mit inneolichen worten./ nach sinen geuerten/ hiez her in keren./ der gotis bote here,/ mineme trechtene her des lob gab/ daz | |
lantkundigen man,/ die den herren uůrten,/ in eine stat sie karten/ vn̄ herbergiten dare./ da was ein munstir zware/ in des | |
sconin wibi!’/ //Di kamirari daz gihortin,/ wi schiri si dar kertin!/ di vrowin si uf hubin,/ in daz gezelt si si | |
und oren. //Swelich ros fueter reh ist, daz plet sich und chert all virew von im. dem stoz man saif in den | |
Wendír uil dar um irstarb./ Prophilias der geherte/ Vbir Dionísin kerte/ (Des uíl manigír íntgalt)/ Vn̄ bescutte mit gewalt/ Den kuonín | |
uon bíle/ Mit allir macht puníere,/ Daz wir mine baníere/ Kerín ím zů gegíne/ Beseht uch allir wegíne/ Ob ir noch athísis/ Minís | |
knappin,/ Die warín thugínt er gelârt./ Zucht wirt ín unzucht gekârt:/ Der houisscheite wirt íntwonít./ Wie sere selhde uon uns uonít/ | |
daz iz alle die horent, $s die den sin dare cherent./ uber elliu diu riche, $s so stet iz vorhtlichen./ An | |
dem velde,/ vil lute si rerent, $s so si zesamene cherent/ mit luteme gescreie $s ingegen dem urteile./ An dem drizehenten | |
die vil harte geret, $s die hie von der werlt cherent./ die sizent da ineben gote $s in der scare der | |
unser hertuom, $s unser vernunst unde unser wistuom/ der ist gecheret an in, $s vil edele ist unser sin./ unser herze | |
Do Johannes got lerte, $s an di bredige sich niemen cherte./ alse er wart gevangen, $s do chom got gegangen/ unde | |
sælig sint, $s di an mir niht gewirsert sint."/ Do cherte er sich ze deme anderen $s und sprach von Johanne:/ | |
eren./ daz mendet sich inne mir, $s iz hat sich gecheret hin ze dir."/ do chuste si diu frowe $s Sancta | |
ze Rome umbe einen phenninch./ durch gotliche geslahte $s so negechert er nie von menesclicheme rehte./ E er uns wurde gesendet, | |
in unser lant./ Do ilten die herren $s ze Jerusalem cheren./ si begunden vragen $s die wisen, di da waren,/ ube | |
die burch ze Jerusalem./ do ilten si ze dem templo cheren, $s da vunden si einen wisen herren./ Symeon der alte, | |
martyr ane versten./ do siz allez gehorte, $s dannin si cherten/ in die burch ze Nazaret, $s alse iz hie gescriben | |
gotis guote, $s er mohte sin gemuote/ zuo ime niht cheren, $s er hazete sinen herren./ in ime huob sich michel | |
al becherte./ Do wolte unser herre $s ze der heidenscefte cheren./ do chom er ze zwein burgen, $s der hiez einiu | |
sunde, $s nu var in gotes munde!"/ Swa er hine cherte, $s die tumben er lerte,/ die armen er troste, $s | |
wurgete der ewige tot./ Hin ze dem jungeren er sich cherte, $s den er geminnet hete:/ "sih, dize ist min muoter", | |
undanches muozze lazen./ Do newolte er niwiht vermiden, $s do chert er sich ze den sinen,/ die in der vinster waren, | |
chore $s do muosen sie horen./ in die burch si cherten, $s vil luzel si lerten,/ unz er si in siner | |
sere $s nach unserme herren./ alle ir sinne $s waren gecheret in sine minne./ swigente si sazen, $s vil tiefe si | |
$s vil drate si uz giengen./ in die burch si cherten, $s vil rehte si lerten./ si begunden iesa bridegen $s | |
allen zungen./ den tach si lerten, $s swa si hine cherten./ an dem anderen tage, $s also ich vernomen habe,/ du | |
lertest, $s do du uf den berch mit dinen jungeren chertest./ Ein gebe vil tiure $s diu misket sich zuo unserem | |
die himele er si fuoret, $s so si nach gote cheret./ so suln in die suochen, $s von swem er sin | |
wol zimet, der geniset wol. Swenne sich der sieche dicke chêret zuo der wende, daz ist niht guot. Sô er die | |
der geniset niht. Sô der arzet gêt zuo dem siechen, chêret sich der sieche zuo der wende, der stirbet des andern | |
ist ain verkêrter paum, wan der mensch hât sein haupt gekêret gên dem himel und die füez auf dei erd; sô | |
füez auf dei erd; sô hât der paum sein haupt gekêret in die erd und die füez gegen dem himel. Daz | |
wan er volgt der sunnen trægleich. der nun sein antlütz kêrt gegen dem himelwagen und den ruck gegen mittem tag, dem | |
schein, und dar nâch werd daz vinster tail gegen uns gekert. daz ist falsch und widersprechent ez die grôzen maister und | |
er niendert kain lieht an dem tail, daz gegen uns gekêrt ist, dar umb, daz des mônen kugel dicke ist und | |
man die kerzen aufriht, und verlischt, wenne si ze tal kêrt. alsô wirt enzunt der hailig gaist, wenne sich der mensch | |
bedäut hungerjâr in dem land, dâ er den schopf hin kêrt, dar umb, daz diu fäuhten auz dem ertreich ist gezogen | |
wochen und stuont gegen dem himelwagen und het den sterz gekêrt gegen däutschen landen und wegt sich mit ainr überwertigen wegung | |
in dem herzen, dar umb erstickent si ân wunden. ez kêrt auch der mensch daz antlütz gegen dem slag, dar umb, | |
daz sei, und kêrt daz antlütz umb, und in dem kêren stirbt ez. wizz auch, daz der donr allermaist schat hertem | |
tag und daz ander gegen norden oder gegen der himelspitz gekêrt. der selb weiz regenpog kümt dâ von, daz der wolken | |
pild vor in stên, daz hât daz antlütz gegen in gekêrt, und wenn die läut gênt für sich, sô gêt ir | |
spricht, sô schickent si sich alsô, daz si ain aug kêrent zuo der milten hant irs herren und daz ander zuo | |
und fuort ez. welhez aber diu augen von der sunnen kêrt, daz wirft er hin sam ain unedelz kint. Adelînus spricht, | |
sint und ân frühten. aber wenne si widerwärtichait habent, sô kêrent si sich ze got mit vlêhen und mit piten und | |
genesen. wan ist, daz er des menschen antlütz versmæht und kêrt sein augen von im, sô stirbt er; siht aber er | |
sô stirbt er; siht aber er den siechen an und kêrt sich niht von im, sô geniset er, wan er bekent | |
Ergebnis-Seite: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >> |