Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

halmel stN. (9 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 375, 12 welher aber an den ästleinn beleibt hangend und an den hälmeln, der ist rain und weiz. dar nâch wirt er goltvar
BdN 438, 21 von der sunnen oder von der hant, sô zeuht er hälmel an sich, und læzt sich niht gern graben. der andern
BdN 447, 14 man den stain reibt unz er erhitzt, sô zeucht er hälmel an sich, und sô er gewaschen ist mit wazzer, sô
BdN 451, 14 antlütz, wan er ist den gelsühtigen guot und zeucht diu hälmel an sich, sam der aitstain tuot. //VON DEM LAGAPEN. /Lagapis
BdN 463, 7 wenn man in mit den vingern reibt, sô zeucht er hälmel an sich und der kleider säum, reht sam der magnes
EnikWchr 5542 und wolgetân/ und hêten dô vil liehten schîn./ ûz ieslîchem helmelîn/ mit grôzen kreften schôz/ siben eher, diu wârn grôz,/ daz
EnikWchr 5649 gên./ dâ sach ich siben halm stên,/ und ûf ieslîchem helmelîn/ muosten siben eher sîn,/ diu wârn korns alsô vol,/ daz
HvFreibTr 6644 Rîwalîne/ wart ouch schîn, den dû betrüge/ und im daz helmel vür züge,/ unz daz er leit des tôdes nôt./ nu
SüklV 396 betriuget,/ daz er iz dar gesciubet,/ dem hat er daz halmel vor gezogen,/ unz er in gar hat betrogen./ //Got der
Seite drucken