Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ane adv_prp (6504 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb. Findeb.  

Eckh 5:19, 10 mohte: wā ist dīn got?’ Wan neigen ūf ūzerlicheit und an untrōste trōst vinden und dā von mit lust gerne und
Eckh 5:19, 13 solte er sich schamen vor guoten liuten, daz sie des an im gewar würden. Ein guot mensche ensol niemer schaden geklagen
Eckh 5:19, 17 leides in im gewar wirt. Die meister sprechent, daz unden an dem himel ist viur vil wīt und sunder mittel und
Eckh 5:21, 2 und dar ūz machen, dā gotes źre breiter und grœzlīcher ane lęge. Doch, swie daz sī: in dem aleine, daz ez
Eckh 5:23, 5 in gotes willen. Wil got geben, des ich beger, dar ane sō hān ich ez und bin in wunne; enwil got
Eckh 5:25, 10 in der natūre, daz ein mensche grœzer ist und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten dan ein ander.
Eckh 5:25, 10 natūre, daz ein mensche grœzer ist und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten dan ein ander. Alsō spriche
Eckh 5:25, 10 ein mensche grœzer ist und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten dan ein ander. Alsō spriche ich ouch,
Eckh 5:25, 10 grœzer ist und schœner an bilde, an varwe, an wizzenne, an künsten dan ein ander. Alsō spriche ich ouch, daz ein
Eckh 5:28, 12 dā von bekennet ez alle varwe. Diu want hāt varwe an ir, und dar umbe enbekennet si weder ir varwe noch
Eckh 5:29, 6 und dem durchvluzze und der wunne sich niht glīchen enmac an lust und an wunne. Dar umbe sprichet unser herre gar
Eckh 5:29, 6 und der wunne sich niht glīchen enmac an lust und an wunne. Dar umbe sprichet unser herre gar merklīche: ’sęlic sint
Eckh 5:29, 9 der varwe und enpfenclich aller varwen, alsō der arm ist an dem geiste, der ist enpfenclich alles geistes, und aller geiste
Eckh 5:30, 8 vergęze aller sīner natūre, und ītelkeit trüege in ūf biz an den himel. Alsō treget blōz, arm und ītel aller crźatūren
Eckh 5:31, 9 glīch dem lūtern viure, daz āne allez mittel haftet unden an dem himel. Alzehant vergizzet und verzīhet er vater und muoter,
Eckh 5:31, 11 muoter, bruoder und swester ūf der erde und jaget ūf an den himelischen vater. Vater hie niden des vunken ist daz
Eckh 5:33, 15 gestillet noch geswīget noch genüeget niemer weder viure noch holze an keiner wermde noch hitze noch glīchnisse, biz daz viur gebirt
Eckh 5:34, 7 ez selbe aleine minnet, als der munt in dem und an dem wīne suochet und minnet den smak oder die süezicheit.
Eckh 5:35, 11 ist und niht ledic der crźatūre, gote unglīch und kalt an götlīcher minne. Noch ist aber ein ander sache; swer die
Eckh 5:35, 13 die merken und bekennen wölte, sō würde er billīche getrœstet an ūzerlīchem schaden und leide. Ein mensche vert einen wec oder
Eckh 5:38, 5 ze swęre ist noch grōz genuoge, daz si sich dar ane und dar inne bewīsen müge und sich darīn bilden. Und
Eckh 5:38, 9 und alle zīt glīche gegenwertic - und ouch dar ane gote glīch, den kein crźatūre volkomenlīche enpfāhen mac, noch gotes
Eckh 5:38, 21 ganzen willen in allen guoten werken, hāt iezent getān, dar ane ouch glīch gote, von dem schrībet Dāvīt: allez, daz er
Eckh 5:39, 1 getān und geworht. Dirre lźre hān wir ein offenbāre bewīsunge an dem steine: des ūzer werk ist, daz er nider valle
Eckh 5:40, 15 ein tac, ein stunde. Ouch ist daz inner werk dar ane götlich und gotvar und smacket götlīche $t eigenschaft, daz, ze
Eckh 5:43, 20 in alle die eigenschaft götlīcher natūre. Nū ist ein eigenschaft an gote nāch Salomōnes worten, daz alliu dinc got würket durch
Eckh 5:44, 13 durch got und līdet durch got. Dar umbe und dar ane sō ist er gotes sun, nāch gote und in got
Eckh 5:44, 22 verre er guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz er minnet und würket allez, daz er minnet und
Eckh 5:45, 3 edeln menschen, der ūz vuor in ein verrez lant nemen an sich ein rīche und wider ze komenne’. Ouch sol man
Eckh 5:45, 7 natūre niderwert ze tal, und ouch liget sīn wesen dar ane. Doch von īndrucke und von īnvluzze des mānen in dem
Eckh 5:50, 10 Augustīnus: «der ist gar gītic und unwīse, dem niht engenüeget an gote», und sprichet anderswā: «wie mac dem menschen genüegen an
Eckh 5:50, 11 an gote», und sprichet anderswā: «wie mac dem menschen genüegen an gotes gāben ūzerlīche oder innerlīche, sō im niht engenüeget an
Eckh 5:50, 12 an gotes gāben ūzerlīche oder innerlīche, sō im niht engenüeget an gote selben?» Dar umbe sprichet er aber anderswā: herre, wīsest
Eckh 5:52, 24 verbrant und verderbet von des viures hitze, ź dan ez an den himel kome. Alsō spriche ich: allez, daz man līdet
Eckh 5:53, 3 daz wort, daz man sprichet ’durch got’, wan ez enkumet an daz herze niemer dan durch gotes süezicheit vliezende, in der
Eckh 5:53, 7 vil wīse ein guot mensche allenthalben getrœstet wirt in līdenne, an leide und würkenne. Ein wīse ist, ob er līdet und
Eckh 5:55, 10 in ertrīche allez, daz er tuon wolte, ouch glīch dar ane gote. Nū mac man bekennen und wizzen gropheit der liute,
Eckh 5:56, 14 wie sich ouch trœsten sol und mac ein guot mensche an sīnem leide, wie man daz vindet an den werken, niht
Eckh 5:56, 14 ein guot mensche an sīnem leide, wie man daz vindet an den werken, niht aleine an den worten guoter und wīser
Eckh 5:56, 14 leide, wie man daz vindet an den werken, niht aleine an den worten guoter und wīser liute. // man liset in
Eckh 5:57, 19 minne und ich ouch siech sī, dan ob ich gesunt an dem lībe węre und mich got niht enminnete. Daz got
Eckh 5:59, 8 iemer gewar würde. man schamet sich sō vaste eines gebresten an dem antlitze, daz die liute sehent ūzerlīche. Waz wil ich
Eckh 5:59, 25 morder lībes und guotes dicke vert und līdet grōzen gebresten an spīse und trankes, slāfes und anders ungemaches und doch alles
Eckh 5:60, 6 maniger grop mensche sol sprechen, daz vil wort, diu ich an disem buoche und ouch anderswā geschriben hān, niht wār ensīn.
Eckh 5:112, 1 dem bilde guoter und heiliger liute und aber noch gāt an den stüelen und heltet sich nāhe bī den wenden, labet
Eckh 5:114, 17 in der sźle. Und daz ist, daz unser herre meinet an disen worten, dā er sprichet, daz ’ein edel mensche vuor
Eckh 5:116, 28 daz doch niht sęlic węre, doch enliget diu sęlicheit dar ane niht; wan daz źrste, dā sęlicheit ane geliget, daz ist,
Eckh 5:116, 28 diu sęlicheit dar ane niht; wan daz źrste, dā sęlicheit ane geliget, daz ist, sō diu sźle schouwet got blōz. Dā
Eckh 5:117, 18 daz ez aleine varwe habe, dā liget allez sīn wesen ane. Alsō spriche ich, daz der edel mensche nimet und schepfet
Eckh 5:117, 20 und schepfet allez sīn wesen, leben und sęlicheit von gote, an gote und in gote blōz aleine, niht von got bekennenne,

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