Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gelīchnisse stFN. (194 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 4, 33 źrst wirt swanger, wenne si zuo gevęht diu pild und geleichnüss aller bekantleicher ding und diu pild antwürtend ir die fünf
BdN 42, 31 und lindez bedäut ainen vorchtigen menschen. des nem wir ain geleichnüss an dem hasen und an dem hirzen. aber kraus hār
BdN 310, 13 leib unserr frawen ān alleu mail, und dem zuo ainer geleichnüss spricht diu geschrift, daz würm würden auz dem rainen himelprōt,
BdN 346, 13 diu pflanzung der rōsen in Jericho.’ nu prüef die herzenminnicleichen geleichnüss. Jericho ist als vil gesprochen, sam die lźręr der hailigen
BdN 403, 1 fuorent wan kainerlai ander korn, und daz ist durch die geleichnüss, die si habent mit menschleicher art. daz prōt, daz kümt
BdN 482, 11 ist pach oder der pach ist prunn. daz mag ain geleichnüss sein von der götleichen drivaldichait, dā der vater und der
Brun 7210 gerit similitudinem./ di sele ist gemachet so man seit/ zu glichnis aller wisheit/ und hat an ir daz ist gewisse/ ouch
Cranc Jer 23,14 und an den propheten von Jherusalem habe ich gesehen ebrechis glichnisse und den weg der lugene. und di hende der snoden
Cranc Ez 1,5 eyn gestalt eynis mezzingis, und uz sinim mittil virir tyre glichnisse. und dis was ir gestalt adir angesichte, einis menschen glichenisse
Cranc Ez 1,10 ging vor syn antlitze adir vor sich hin. ouch das glichenisse irir antlize was [191#’b] eynis menschen antlitze und einis lewen
Cranc Ez 1,13 si und wantin sich nicht, wen si gingin. und daz glichnisse der tyer und ir angesichte was als glymmindir vuerkolin und
Cranc Ez 1,16 waz als des meris angesichte und der virir was ein glichnisse. und ir angesichte und ir gewurchte was, als ab ein
Cranc Ez 1,22 was der geist des lebins in den redirn. und ein glichnisse einis firmamentis was obir dem houbte der tyer als ein
Cranc Ez 1,26 irim houbte, was als ein angesichte einis saphirinsteinis einis tronis glichnisse. und uf dem glichnisse des tronis was eyn glichnisse als
Cranc Ez 1,26 ein angesichte einis saphirinsteinis einis tronis glichnisse. und uf dem glichnisse des tronis was eyn glichnisse als ein angesichte einis menschen
Cranc Ez 1,26 tronis glichnisse. und uf dem glichnisse des tronis was eyn glichnisse als ein angesichte einis menschen do bobene. unde ich sach
Cranc Ez 8,2 die hant des herren. und ich sach, und set: eyn glichnisse als einis angesichtis eynis vuers, von synen lendin und nyderwert
Cranc Ez 8,3 eynis schinis [200#’a] und eyn gesichte eynis mezzyngis. und ein glichnisse einer hant uzgeract irwuschte mich mit deme hare minys houbtis.
Cranc Ez 8,10 hy tuen. ich ging hynin und sach, und sehet, alle glichnisse der slinginden wurme und unlust der tyer und alle [200#’b]
Cranc Ez 10,1 cherubin, was als eyn saphyrenstein, und als eyn gestalt eynis glichnisses eynis gesezes irschein obir in. und er sprach zu dem
Cranc Ez 10,8 linwot. [202#’b] der nam is und ging uz. und eyn glichnisse eynis menschen hant irschein undir den cherubin undir irim gevydere.
Cranc Ez 10,10 redir als eyn gesichte eynis crysolitensteines und ir angesichte eyn glichnisse der vire, als do eyn rat ist mitten in dem
Cranc Ez 10,21 eynis iczlichen, und vyer vlogil waren eynem iczlichen. und eyn glichnisse einer hant einis menschen was undir iren vlogen. und das
Cranc Ez 10,22 einer hant einis menschen was undir iren vlogen. und das glichnisse irir antlitze waren di antlitze, di ich sach by dem
Cranc Ez 23,15 und geverwete rittirshubin uf iren houbtin, der vurstin gestalt und glichnisse aller sone von Babylonien und des landis der Chaldeen, in
Cranc Dan 10,16 und sweig. und set, do rurte mine lippe als ein glichnisse einis menschensonis, und ich tet uf minen munt und wart
Cranc Os 12,10 und habe gesichte mannichveldeget, in der propheten handelunge ist min glichnisse entworfen. aleine Galaad ein apgot, idoch rasen si ane not,
Cranc Os 13,2 in gemacht einen got, gegozzen von irem silber als ein glichnisse der apgote, iz ist zumale ein gewurchte der wercmeister. denne
Cranc Vorr. Am 320,17 got noch ruye geben noch genade tun. want bi deme glichnisse des vuers, von deme er spricht, daz iz gesant sulle
DvAStaff 7 ir vntugenden gereinit werde, d%/v ander $t daʒ ſi gottiſ gelichnvſt teilhaft werde. Swie ſi aber m#;evʒe fśrderen aller tvgende flis,
DvAStaff 55 wir fśrderlicher wider braht ze der erkantnvſſe gottis [vnde ſiner gelichnvſte vnde ze der enphindvnge ſiner minne], die wir mit den
DvAStaff 158 vnde z#;ov wem dv dich mit minne twingeſt, in des gelichniſte wirſt dv zehant von der minnen geſelleſchaft verwandelt’ [, alſe
DvAStaff 380 andehteclichen betten, [vnde beſl%/vz die t%/vr,] das dv alle lipliche gelichniſte von dem hercen ſchiebeſt [vnd in lutere virſtantniſte got mit
DvAStaff 409 vnd wie vol genaden. Da virgent alle die ſchatten liplicher gelichniſte, die anders weder wachende noch in dem ſlaffe vns niemer
DvAStaff 457 gotte vnd alleine d%/v gottis craft wurket da die gottis gelichniſte $t in der reinen ſele. Wan ſwie dv ſele nach
Eckh 5:30, 9 sźle ūf ze gote. Ouch ziuhet ūf in die hœhe glīchnisse und hitze. Glīchnisse gibet man dem sune in der gotheit,
Eckh 5:30, 9 gote. Ouch ziuhet ūf in die hœhe glīchnisse und hitze. Glīchnisse gibet man dem sune in der gotheit, hitze und minne
Eckh 5:30, 10 sune in der gotheit, hitze und minne dem heiligen geiste. Glīchnisse $t in allen dingen, sunderlīche mź und ze dem źrsten
Eckh 5:30, 12 dem źrsten in götlīcher natūre, ist geburt des einen, und glīchnisse von einem, in einem und mit einem ist ein begin
Eckh 5:30, 14 der blüejenden, hitzigen minne. Ein ist begin āne allen begin. Glīchnisse ist begin von dem einen aleine und nimet, daz ez
Eckh 5:31, 3 sō ist von nōt wār, als ich gesprochen $t hān: glīchnisse und hitzige minne ūfziuhet und leitet und bringet die sźle
Eckh 5:31, 5 himel und in der erde’. Sō spriche ich danne, daz glīchnisse, geborn von einem, ziuhet die sźle in got, als er
Eckh 5:32, 13 überbildet, als sant Paulus sprichet, alsō spriche ich nū von glīchnisse und von der minne hitze: wan nāch dem, daz iht
Eckh 5:33, 1 ez ie glīcher dem, dar zuo ez jaget. Und wan glīchnisse $t vliuzet von dem einen und ziuhet und locket von
Eckh 5:33, 6 herre in dem wīssagen Isaias und meinte, daz kein hōch glīchnisse und kein vride der minne engenüeget mir, biz daz ich
Eckh 5:33, 15 weder viure noch holze an keiner wermde noch hitze noch glīchnisse, biz daz viur gebirt sich selben in daz holz und
Eckh 5:34, 5 der wārheit, daz diu verborgen kraft der natūre hazzet verborgenlīche glīchnisse, als verre ez in im treget underscheit und zweiunge, und
Eckh 5:34, 11 Und dar umbe hān ich gesprochen, daz diu sźle in glīchnisse hazzet und ennimet niht glīchnisse als in ir und durch
Eckh 5:34, 12 gesprochen, daz diu sźle in glīchnisse hazzet und ennimet niht glīchnisse als in ir und durch sie, sunder si minnet sie
Eckh 5:34, 15 Und dar umbe spriche ich: alle die wīle daz noch glīchnisse wirt vunden und erschīnet zwischen viure und holze, sō enist

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