Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erwenden swV. (89 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 796 daz der gotis holde/ mineme trechtene niene wolde/ die ere da irwenden./ do gienc her dar ce stunde/ vn̄ wiste, alse her
Ägidius 1276 in da langir behaben./ do her in abir mit nichtte/ irwenden nemochte,/ do hiez her ime uor tragen/ die uiel herlichen
Daniel 7338 wart mir schin/ Von sinen beiden henden;/ Er swur sundir irwenden/ Bi Gote, der ewic ist,/ Disse dinc die hetten vrist/
EnikWchr 2589 Noê bat got den rîchen/ von herzen vlîziclîchen,/ daz er erwant sînen zorn,/ sît doch diu werlt wær verlorn./ er ract
EnikWchr 11498 ergân./ ir sült nâch im senden,/ ob er sîn well erwenden,/ sîner grôzen kintheit;/ ez ist im lîht nû worden leit.’/
EnikWchr 20077 daz geschach,/ ein herter wider den andern sprach:/ ‘wellen wir erwenden werren,/ sô nemen einen herren;/ den süllen wir uns setzen,/
EnikWchr 24687 rehte/ dem herren und dem knehte./ des kan mich nieman erwenden.’/ er begund zehant senden/ und hiez des balde gâhen,/ sînen
EnikWchr 28235 er von mir liez sînen muot?/ ich kan in niht erwenden,/ er well mir boten senden./ möht ich in mit höbscheit/
Eracl 498 sæleclîche/ diu sêle von dem lîbe schiet./ den tôt mac erwenden niet/ deheines mannes wîstuom,/ schaz noch der rîchtuom,/ burge noch
Gen 1084 chinde gebâre./ /Daz aver scol werden $s daz nemach nieman erwenten./ mannes gewerf nehilfet porvile $s ube is got niene wile./
Himmelr 11, 8 hímile gesehen sint/ von den saligen ougen $s dei gare erwenet sint/ in die hohe scowente $s von des fleiskes glusten,/
Himmelr 12, 16 ellente,/ daz er uns mit unchusten $s die heimvart iht erwente./ d%/az wir bescirmet sin $s unter dinere herscefte/ noch von
Hochz 615 getan hat,/ der uns da gerne wil geschenten,/ der genaden erwenten:/ der chan im wol geraten,/ wie er sich da vor
Iw 3958 lebende vor schein./ er rihte sich ûf und saz/ unde erwante dem lewen daz/ daz er sich niht ze tôde stach./
Iw 4345 sehen/ daz iu dehein schade mac geschehen/ dâ ichz kan erwenden./ diu rede sol sich enden:/ sî müezen iuch lâzen vrî,/
Iw 6011 mir ist leit/ al iuwer arbeit:/ und swâ ich die erwenden kan,/ dâne wirret iu niht an.’/ //Dô neic sî im
KLD:BvH 15: 6, 1 wünschen triuten/ deist für ungemüete guot."/ //‘nieman kan mich des erwenden,/ der mir tougenlîch ist holt,/ dem wil ich mîn herze
KLD:GvN 1: 2, 9 in sorgen worden alt./ daz mac diu vil kiusche wol erwenden. wil diu guote mir ir helferîche helfe senden,/ son darf
KLD:GvN 29: 1, 4 wunnenclîcher schîn?/ sol mîn fröidesiech gemüete/ und mîn sendez herze erwendet sîn,/ daz tuo mir ein wîp mit güete./ daz got
KLD:Kzl 16:14,10 vor argen werken guot,/ ist daz si missetât dem man erwendet./ geschiht des niht, reht alse ein bluot/ nâch arger tât
KvWHerzm 148 nû volge, trûtgeselle, mir/ durch dîner hôhen sælden art/ unde erwende dise vart,/ die sîn lîp hât ûf geleit/ über daz
Litan 917 zu sehene gebe du den blinden;/ uon diner segene mose irwenden/ allirslachte siechtum;/ dv lostis adeo datum/ uon der grimmin heidinscefte/ mit
LobSal 207 si vrolichin von imo varin;/ vil minniclichi su von imo irwant,/ er vrumit si ubir daz meri in iri lant./ //Der
Märt 7698 das wer ergangen zehant,/ und hiet in sein Got nicht erwant./ doch durch Got er lait/ dultichleichenn dye arbait./ er gie
MF:Reinm 13: 2, 5 ze guoten sin./ Ist aber, daz ich es niht mac erwenden,/ sô mohte mir ein wîp ir rât wol enbieten und
MF:Reinm 15: 1, 7 wan leit und ungemach./ wie solt ich iemer dise unsaelde erwenden?/ unmaere ich ir, daz ist mir leit,/ si enw%/art mir
MF:Reinm 19: 1, 7 ir s%/ô, daz si %/âne ir danc/ mit vröiden muoz erwenden kumber, den ich trage./ /Mich betwanc ein maere,/ daz ich
MF:Reinm 20: 1, 2 suoche an mich deheinen rât:/ ich mac mîn selbes leit erwenden niht./ nu waene ich, iemen groezer ungelücke hât,/ und man
MF:Reinm 25: 3, 3 des einen, dâ man lônen sol./ obe ich dise unsaelde erwenden kan,/ sô vert ez nâch ungenâden wol./ Mir ist ungelîche
MF:Reinm 36a: 2, 1 vil übel an mir getân./ /Sô si nû vil gerne erwenden wil/ ein leit, daz mir von ir geschiht,/ sôst mir
MF:Reinm 48: 2, 4 ie nâch hôhem muote ranc,/ daz hât mir mîn ungelinge erwendet sô,/ Daz ich-waene-des engalt,/ daz mich wan einer liebe twanc/
MF:Wolfr 2: 1, 7 tegelîch, als er wil tagen:/ den tac, der im geselleschaft/ Erwenden wil, dem werden man,/ den ich mit sorgen în []
Mügeln 24,3 unde swacht, / wen er hie wil; das nieman mag erwenden. / Cresus, der künig von Lidia gewaldig groß,/ bi sinem
Mügeln 209,4 / wo richer hat zu lügen phlicht, / (des doch erwente wol sin gut,)/ und wo an siten mist/ der alde
Mügeln 268,8 tugent zil,/ der arge rat es nicht enwil/ gestaten und erwendet das./ der swache mag in keiner wis geliden,/ das sich
NibB 175,4 ir lant,/ daz in ir übermüeten $s werde in sorgen erwant.«/ Von Rîne si durch Hessen $s mit ir helden riten/
NibB 322,4 lant./ des hât mich her Gîselher $s mit grôzen triuwen erwant.«/ Sus beleip der küene $s durch vriwende liebe dâ./ jâ
NibB 909,3 etewaz errochen $s sîner vriunde leit!/ wand$’ in vil kûm$’ erwanden $s die Guntheres man./ dô reit er zuo dem künige;
NibB 1518,3 lâzen $s liute und ouch diu lant?/ daz niemen kan erwenden $s iu recken iuwern muot!/ diu Kriemhilden mære $s nie
NibB 2250,4 dem helde was ez leide, $s vil gerne hêt erz erwant./ Er vrâgte, war si wolden. $s »wir wellen mit iu
NibB 2362,3 vant./ dô was mit sînem leide $s ir sorgen vil erwant./ si sprach: »willekomen Gunther $s ûzer Burgonden lant.«/ Er sprach: »ich
Parz 217,4 stæche/ und im die freude blante:/ op si die nôt erwante,/ daz dienter vor unde nâch./ mir wære ê mit ir
Parz 325,15 mære komn/ als ir wol ê hât vernomn,/ die lîhte erwanden einen gast/ daz wirtes gruozes im gebrast./ ___von Cundrîen man
Parz 328,19 fuor dâ her durch ein sîn lant./ er wolde gern erwendet hân/ mîn vart diech her hân getân:/ daz warber, dône
Parz 543,19 op mîn teil an ir sol wesn,/ des enmager niht erwenden,/ sol mirz gelücke senden./ wær unser strît von ir gesehn,/
Parz 600,18 bejage./ ___swaz im an sînen wunden war,/ die nôt het erwendet gar/ Orgelûsen varwe glanz./ si sprach "ir sult mir einen
Parz 617,8 vor iwerm tor./ ___dô der clâre Amfortas/ minne und freude erwendet was,/ der mir die gâbe sande,/ dô forht ich die
Parz 769,14 minne hât gepfendet/ an freuden manegen rîter guot/ und in erwendet hôhen muot."/ ___er sagt ir urliuge gar,/ und ouch von
ReinFu K, 269 Von wazzer niht vertirbet./ din neve alsvst erstirbet./ Daz machtu erwenden harte wol./ von stanke ich grozen kvmmer dol.»/ Der rabe
ReinFu K, 1639 fvr kvmen,/ als ir alle habt vernvmen,/ Daz enmac nieman erwenden./ man sol nach im senden/ Boten me dan dristvnt./ der

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken