Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erbarmhërze Adj. (5 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Iw 4856 daz got unser herre/ im sælde und êre bære/ der erbarmherze wære:/ erbarmet er sich über sî,/ dâ stüende gotes lôn
RvEBarl 4085 ouch lêret uns vürbaz Krist/ hân erbärmede, als er ist/ erbarmherze an güete./ uns lêret sîn dêmüete,/ daz wir uns erbarmen/
RvEBarl 6219 namen hât/ und mit gesiht sich schouwen lât./ er ist erbarmherze;/ der sündelîchen smerze/ ist er ein bezzerære/ reine und vil
RvEBarl 15600 mich geniezen lân,/ daz dû, vil lieber herre Krist,/ alsô erbarmherze bist,/ daz dû nieman verderben lâst,/ an dem dû reinekeit
SM:UvS 35: 1, 6 des briche ich leider an mir selben triuwe!/ nu sende, erbarmeherzer got, mir des so stæte riuwe,/ daz ich der werlte
Seite drucken