Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
âhte#’1 stF. (80 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
den morgen,/ daz iemen des gedæhte,/ wær er in tûsent æhten,/ daz manz an im iht ræche/ ode im iht arges | |
leit/ #s+Johanne sineme knechte#s- –/ Wend er iz in Gotes echte/ [4#’r#’b] Von sinem vater dort vornam –,/ Daz her iz | |
vorwege,/ [19#’v#’b] Daz leben wider brechte,/ Daz in des vater echte/ Waz biz an die stunde/ Daz der sun begunde/ Deme | |
zun hulden/ Sineme vater brechte,/ Sich selben treib in di echte/ Des keisers, danach Pilates,/ Durch willen des grosen rates/ Den | |
leit/ Dar um daz her die menscheit/ Uz sines vater echte/ Wider zu gnaden brechte./ Sus opfert her sich alle tage/ | |
Von des heiligen geistes flammen,/ Daz her uz des vater echte/ Den menschen wider brechte/ In die ewiclichen genist,/ Als wirt | |
bî im niht langer fristen./ er gebôt uber siu sîn æhte,/ daz man siu schiere fur in bræhte,/ unde swer siu | |
der hailige man./ ‘dô wir wærlîchen hôrten sagen,/ daz diu æhte geboten wart/ z’Effesô uber die stat,/ duo fluhe wir hin | |
newolten niht vur komen;/ daz wart dem kaiser zorn,/ sîn æht er uber si gebôt:/ zwêne wurden ir gehoubetôt./ die friunt | |
er gewan ainen grimmigen muot:/ durch die micheln nôt/ sîn æhte er uber si gebôt./ daz enstuont niht lange,/ unz si | |
den wahtæren verstoln./ die selben unser scholn/ sîn in die æhte geschrirn!/ und sît des vlîzic, ob wirn/ die schulde mit | |
verschart/ und widerrufen wart mit swachem ende./ darnach die starke echte quam/ des großen keisers Dioclecianus,/ der rute genzlich uß den | |
rat, / den acker prüfe bi der sat. / nicht acht ist gut des hanen krat,/ ab er si wiß, swarz | |
din zuhant,/ wann dich beschribt des todes hant/ in siner echte buch./ Wie oft uß kumers flüte / Karthago Hanibal/ lost | |
ſal ſich die ſcultheizi undirwindi^. undi ſal den man zu achti tu^. Heit he abir dichein andir guit^. daz ſal man | |
nicht in=wil vuri=cumi^. ſo ſal min in ani widirreidi zu achti tu^. ſuaz he dan ſienis guitis hindir umi leizit^. da | |
noch andiris niemin^. Is abir daz die man di zu achti gitan is, daz he nicht widir gibezzeri in=mac noch in=wil^. | |
wundit^. Wundit ein man din andirin ſogitanir wundin, da die achti zu rechti ſal ubir gei^. wirt he bigrifphin undi daz | |
ummi di teidinc^. Suilich man ſogitani ſachchi tuit, da die achti zu rechti ubir ge ſal^. in=wil he nicht vuri=cumi, undi | |
he dan inweic, undi wirt he ſint bigrifphin, alſi die achti ubir in gigen is^. ſo ſal min umi ummi di | |
Nach demi ſal he ſich ſelbin weri, iz unvirſprochin. Von achti^. Suilich man zu achti gitan wirt undi ſich der achti | |
ſich ſelbin weri, iz unvirſprochin. Von achti^. Suilich man zu achti gitan wirt undi ſich der achti intredi wil, daz mac | |
achti^. Suilich man zu achti gitan wirt undi ſich der achti intredi wil, daz mac he woli tu^. het he iz | |
helfin brengi bi mi eidi, daz he zu unrechti zu achti gitan ſie. Ummi ſuilichi ſachi he zu achti gitan is^. | |
unrechti zu achti gitan ſie. Ummi ſuilichi ſachi he zu achti gitan is^. da ſal min un widir uz dir achti | |
achti gitan is^. da ſal min un widir uz dir achti lazi^. unde he in=ſal da nimeni nicht ummi gebi, wedir | |
getân/ kein dienst, daz ers gedæhte,/ daz er mir lasters æhte/ mit eime site werte,/ daz er den rîter nerte./ sîn | |
vnd swer im keinen rat tvt,/ Daz man den zv echte tvn sol./ des mvgen dise herren gevolgen wol.»/ Randolt sprach: | |
er sprach: «ich verteile im ere vnd gvt/ Vnde zv echte sinen lip/ vnd zv einer witwen sin wip/ Vnd zv | |
in kinne got an mir armen man./ wande mich hat in achte getan./ ein kuninc der heiz rother./ vnde sizzet westrit ober | |
//Mir hât ein wîb/ den tumben lîb/ aller fröide in âhte brâht./ daz ist ein nôt,/ daz ich den tôt/ habe | |
daz ich bin,/ lîb unde sin./ Ich wolde ins rîches âhte sîn/ und vallen in des bâbstes ban,/ daz ich der | |
daz sol der keiser und ander werltlîche rihter mit der æhte betwingen, und daz geistlîche sol twingen mit dem banne. Als | |
einen tac, sô sol in der werltlîche rihter in die æhte tuon; und als er in der æhte ist sehs wochen | |
rihter in die æhte tuon; und als er in der æhte ist sehs wochen und einen tac, sô sol man in | |
aller geziugschaft. /Die auch jâr und tac in des rîches æhte sint, die erteilet man alle rehtlôs; man verteilet in eigen | |
ist auch arcwænic der in dem banne oder in der æhte ist. //Und ist daz ein phleger ein ungerihte tuot, man | |
im gevohten hete, der rihter sol in zehant in die æhte tuon; er sol in sagen meineide, er sol in sagen | |
von ist daz gesetzet: Unde tuot man einen man ze æhte vor einem rihter, als er dar inne ist sehs wochen | |
tac, man bringet in ûf dem næhsten gerihte wol ze æhte. Alsô tuot man von dem gerihte aver in ein anderz. | |
aver in ein anderz. Alsô tuot man in wol ze æhte in allen gerihten die von dem rœmischen künige lêhen sint. | |
man umb antwurten vor sînem herren. //Swer in alsô vil æhte kumet alse hie vor gesprochen ist, der ist ieglîchem rihter | |
æhtschatzes schuldic. Daz ist dar umbe gesetzet daz man die æhte fürhte unde schiere dâ von kome. //Alse der man in | |
unde schiere dâ von kome. //Alse der man in der æhte ist sehs wochen und einen tac, sô sol der rihter | |
im diu boteschaft kumet, sô sol er in in die æhte tuon. Man mac auch verbannen einen ieglîchen man in ieglîchem | |
er geklaget hât, und der rihter sol in in die æhte tuon, ez ensî danne umbe gülte: dâ sol man nieman | |
von dem hie vor geredet ist, unde wil ûz der æhte komen, und ist ener niht zegegen der in ze æhte | |
æhte komen, und ist ener niht zegegen der in ze æhte hât gevrumet, der rihter mac in mit reht niemer ûz | |
gevrumet, der rihter mac in mit reht niemer ûz der æhte lâzen als umb ein ander schulde; daz kumet von der | |
den rihter, unde bitet ener daz man in ûz der æhte lâze, ist daz er bürgen setzet alse reht ist, man | |
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