Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

dëgenheit stF. (17 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Athis F 111 genuoc:/ Wende die werlt noch nie getruoc/ Not uestirn man zů degin heit,/ Und wêne níemír mer getreit;/ Die werlt. sín glich ist
GrRud F 53 der greve mit siner manheit./ grozer eren half in sin degenheit./ Halap der kunic riche/ der gebot wisliche/ groze samenunge/ alden
GTroj 2817 Paris,/ Noch hütt begang mir den prisz/ Durch dine rechten tegenhaitt!/ We daz ich ie von husse raitt/ Suss ungewappnett für
GTroj 4071 und riche/ [70#’v] Clagten do geliche/ Sin ellend und sin tegenhaitt:/ In was sin edell sterben laid./ Man clagtte sinen werden
GTroj 5887 waz komen heldes craft/ An manliche ritterschaft,/ Ellend gar an tegenhaitt,/ Zuchtt gegen der miltte straitt./ Hartte ward ir baider kampff:/
GTroj 8283 an ie bas und bas,/ [142#’r] Do ir von siner tegenhaitt/ Von der magtte ward gesaitt./ Der tag mit volle vertriben
GTroj 8841 Sin? won daz diu edle gertt/ Von kindes jugend ie tegenhaitt ./ Da von dir billich beraitt/ Sol wesen handlunge rich/
GTroj 9186 gestain und gold:/ Daz ist üch, ritter, beraitt./ Üwer hochen tegenhaitt/ Ir hetten daz edell küngrich/ Billich erstritten und och mich./
GTroj 10969 stunden,/ [188#’r] Mich dunket ich es funden/ Hette an diner tegenhaitt./ Tür mir hie, fürst gemaitt,/ Kund diner geburtte under schaid!/
GTroj 15569 kampffe waz gar ungefüg!/ [267#’r] Abyronnen er erschlüg/ Mitt manlicher tegenhaitt./ Daz im des danke würd gesaitt ,/ Daz zimett wol
HimmlJer 452 der haizet ime singen/ von werltlichen dingen/ unt von der degenhaite,/ daz endunchet in arbaite./ wir haben noch zwaigere wege gewalt,/
Kchr 11740 riet im diu frowe –,/ dô er gie durch sîn degenhait./ dô saz er ûf unde rait/ mit manigem snellen knehte.
KvWTurn 859 zins./ er was noch herter denne ein flins/ an ritterlicher degenheit./ Nu daz er in der nœte streit/ und alsô was
NibB 108,1 ich her bekomen./ Ouch hœre ich iu selben $s der degenheite jehen/ daz man künec deheinen $s küener habe gesehen./ des
Roth 768 uirlorn./ Der was uerre gegangin./ v der riesin lande./ Durch degenhete willen./ mit drowe vnde mit minnen./ so uirvvant in aspriam./
Roth 1315 die stat./ ir zoch zo dietheriche die cracht./ Die von degenheite./ Ge lidin hatten arbeite./ Sie ne hatten die kleider noch die
SAlex 2536 dicke daz gesaget,/ daz er mêr mit wîsheite/ dan mit degenheite/ dih kuninc wil bedwingen/ und den zins an dir gwinnen;/
Seite drucken