Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

britel stM. (26 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

GrRud Ab 3 [B]onifait bat./ [behalten er i]z sime neven solde/ bi dem britel er iz [nicht newold]e,/ als$/ er doch ze jungest tete/
HvNstAp 19891 sigelott./ Ir pfard was gar wunniclich,/ Ir sattel und ir prittel reich./ Sy furt ain gaisel in der hant:/ Der hertzoge
Lanc 293, 16 blödesten ritter ließ vahen von der werlt und mit dem britel zu yne leiten. ‘Ich ließ mich vahen, frau, als der
Lanc 315, 15 er off das roß kam, da nam ern mit dem britel und furt yn den weg wiedder den er kumen was,
Lanc 315, 29 fuß ligen!’ Er lieff under den baum und nam einen britel, er kam wiedder zu mym herren Gawan und gab yn
Lanc 358, 24 kam nach ir riten. Ich nam die jungfrauw mit dem britele und wolt sie hinweg furen. Da wolt sie der ritter
Lanc 381, 29 Des wart der herre gewar und ergreiff yn mit den briteln. ‘So mir alle heiligen’, sprach er, ‘ir enkument nů da
Lanc 384, 15 roß starck und groß was, und leyte es mit dem britel uber die brucken; er slug es mit dem spere und
Lanc 395, 7 morder bist’, sprach das gezwerg und begreif Hestorn mit dem britel und slug sin roß mit eim holcz fur das heubt,
Lanc 416, 34 Da nam im ein ander ritter das pfert mit dem britel und stieß es so sere von im das er bynah
Lanc 418, 9 sint ir gefangen!’ sprach sie und greiff im in den britel. ‘Von dißem gefengniß han ich mich schier erlöset’, sprach er,
Lanc 424, 30 můt da ern dot sah. Er nam Segremorsen mit dem britel: ‘Herre ritter’, sprach er, ‘kert wiedder, ir hats genung gethan!’
Lanc 475, 19 gnug gethan, rugent ein wil!’ und begreiff yn mit den brideln. ‘Thun bald din hant abe’, sprach Lancelot, ‘und laß mich
Lanc 475, 27 die hant abe!’ Da det Lionel die hant von dem bridel und ließ yn riten. ‘Ich sagen uch von myner frauwen
Lanc 475, 29 der schulden die ir ir sint schuldig!’ Er zoch sinen bridel off zuhant da ers hort, und schalt Lionel ußermaßen $t
Lanc 546, 5 herre Gawan sprang einsitt und begreiff das roß mit den brideln, so das es off synen hehsen bleib siczen, und wer
Lanc 557, 2 kunde. Er was vor im und begreiff yn mit dem bridel, nochdann hett er sich entzeichent so er meist mocht; er
Lanc 602, 15 wip.’ ‘Halt schon’, sprach er und begreiff yn mit dem britele, ‘ir hant sie ferre gnug gefuret!’ ‘Warumb?’ $t sprach Key.
Lanc 602, 22 da sie jostieren solten, Meleagant nam die konigin mit dem britel und sprach das sie mit im qweme, sie wer gefangen.
Lanc 603, 28 wiedder zur stat wert lieff und hett beide, sattel und britel, gebrochen. Er grußte den ritter und bekant sin nit. Lancelot
Mügeln 274,11 nicht reiten rum in kummers kittel,/ noch laß des klaffens britel/ dich zoumen noch des drouwes bant./ Des keisers Gaius/ nam
Mügeln 377,11 uß steter tugende fasse/ der reinen siten flut./ wen zornes britel zoumet,/ er soumet $s uf in der ruwe last./ glut
PrOberalt 77, 24 daz sint die hiligen tugent, diu rechten werch, und sinen britel, daz ist diu hůte siner gebot, da mit er uns
SAlex 391 ginc./ Vestian daz ros entfienc,/ alsiz Alexander wolde,/ mit einem breitele von golde/ mit gesteine wol beslagen./ sînen vater ginc er
Tr 7041 gâhete/ und dem alsô genâhete,/ daz er die hant zem brîtel liez/ und den linken vuoz gestiez/ wol vaste in den
VAlex 335 unde giench ––/ Vestian daz ros entfienc/ mit eime guldînen bridele ––/ unde giench sîneme vater gegene./ unt alsô si zesamene
Seite drucken