Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ob er iz Christ wære/ oder her Helyas $s oder Jeremias/ oder deheiner der wissagen: $s "wa fur sul wir in | |
niht Christ./ ich nebin iz niht Helyas $s noch ouch Jeremias./ nu vernemet iz mit sinne: $s ich bin iz ein | |
du sist Elyas./ so sprechent sumliche daz, $s du sist Jeremias/ oder etlicher der wissagen, $s da vur wellent si dich | |
umb spricht diu geschrift in dem andern puoch des weissagen Jeremie: waz nu mensch, waz kraft hâst dû in dem wege | |
nâchvolgent und dem irdischen guot. dâ von spricht der weissag Jeremias: si sint gepunden pei dem wazzer Eufrates und sint gevallen. | |
dar zuo gehœrt. ez ist ain puoch, daz haizt historia Jeronimi und haizt ze däutsch daz puoch von den geschehen dingen, | |
ie drei mônet ain varb, sam Origines spricht und historia Jeronimi. er ist pulvervar oder trüeb, pluotvar, grüen und lauter. der | |
er nie herre enwart. Und dar umbe sprichet gar wol Jeremias, der wîssage, dô er was in grôzem lîdenne und klagenne: | |
den tôt./ daz bezeichent sîne nôt/ – dâ von iu Jeremîas seit –,/ der der werlde sünde treit.’/ ‘Tuo dar zuo | |
ungescheiden./ ih wil #;iv noh einin zeigen,/ einen heiligen prister jeronimum:/ der was ein scellindiz organistvm,/ ein pife des heiligen geistis./ | |
ſtant vnder der meſſe? Der meiſter ſprach: Deʒ ſolt du Jeronimum fragen, der ſprichet, ſwelch menſche vnwurdecliche in der meſſe ſtande, | |
Die clagelichen leʒʒen, die man ſinget, beʒeichent die clage, die Jeremias hete, do ieruſalem wart ʒerf#;euret. Vnde wir betútent mit den | |
sin reinsam witzicheit./ minn$’ des ewen s#;eit Josias,/ sinen magtdům Jheremias,/ Job s#;eit sin verdoldicheit,/ Tobias sin barmherzicheit,/ Daniel sin verstendicheit,/ | |
herzen schinen,/ an den sunderliche reincheit was/ als Daniel ind Jeremias/ ind etslich van mer einveldicheide./ si hadden me gods heimlicheide,/ | |
alles sch#;eo |
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dem buche maß./ Darnach das buch sal gan / hern Jeremias sunder wan. / siben und fünfzig sal es han/ capitel | |
fünfzig sal es han/ capitel nach der lere min./ wie Jeremias sach/ – es saget – der Juden ungemach,/ gefengnis, das | |
wie das die Juden sochen/ musten. das e gesprochen/ von Jeremia lange was./ Kint, miner ler gebruch / und setze nu | |
uns tut kunt die schrift und Isaias,/ Ezechiel, David und Jeremias/ und ouch her Zacharias,/ her Daniel und Balaam./ Von der | |
im saite daz er von ainer maide geborn solt werden; Jeremias sait daz er under den læuten sin solt; do sait | |
in selben Moysen und sinen bruder Aaron und Josue, David, Jeremiam, Esaiam und die hiligen wissagen. diu ainlift weil diu ist | |
gap und sprach sie durch ir munt./ Îsajas unde Ezechîêl,/ Jerêmjas unde Danîêl,/ Amos unde Aggêus,/ Elîas und Elysêus,/ Oseê, Nathan | |
daz gotes gebot/ an ir tugende ervüllet was./ ouch sprichet Jêremîas:/ "got wil mit niuwen sachen/ ûf der erde machen/ ein | |
gesehenden ougen blint./ an in bewæret sich ein wort,/ daz Jêremîas sprichet dort:/ "herre, blende ir herze sin,/ daz sie niht | |
wart ervüllet diu geschiht,/ wan man in dâ tœten sach./ Jêremîas aber sprach:/ "alle, die die wege gânt,/ gedenkent, sehent und |