Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

wirde stF. (127 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

StrKD 68, 91 und męre,/ sam der gut gartenęre,/ des lop in guter werde lac,/ die wile er eines garten phlac;/ so si in
Tannh 1, 21 welt:/ er lat es niht durch smaehen haz./ /Nach siner wirde in nieman gar geloben kan./ swaz er getuot, wer tar
Tannh 6,116 schulden klagen./ got gebe im dort ze lone:/ nach siner wirde müeze er tragen/ im himelrich die krone!/ /Uz Sahsenlant herzoge
Tannh 14, 39 Ze Hinperc het ich schoeniu guot. $s got im der wirde lone!/ wenne sol ich iemer mer $s die gülte drabe
Tr 5733 ir vater Rūāle./ und swaz er zuo dem māle/ zir wirde und zir źren/ sīner koste mohte kźren,/ dā hęte er
Tr 8399 werdet al die vrist,/ die wīle und er geniten ist./ wirde unde nīt diu zwei diu sint/ reht alse ein muoter
Tr 8401 diu sint/ reht alse ein muoter unde ir kint./ diu wirde diu birt alle zīt/ und vuoret haz unde nīt./ wen
Tr 15435 ziu leisten sīn gebot./ nu bekennez aber got:/ swaz iuwer wirde missezimet/ und iuwer reine lob benimet,/ daz ich daz vil
Tr 18741 sźre an in vervlizzen:/ swar an er mohte wizzen/ sīne wirde und sīn źre,/ dar an vleiz er sich sźre,/ dā
UvZLanz 5418 alsus ist ergangen,/ daʒ ein alse vorder man/ durch sīne wirde gewan/ stuol zer tavelrunde,/ dar nāch in kurzer stunde/ bevalch
UvZLanz 8400 wirbet sęliclīche,/ swer mit frümikheit begāt,/ daʒ er dā heime wirde hāt:/ wan lop von lantliuten/ sol nieman verkiuten./ //Diz bedāhte
Wh 5,11 die volge lān,/ daz süezer rede wart nie getān/ mit wirde und ouch mit wārheit./ underswanc noch underreit/ valschete dise rede
Wh 45,13 den līp verlōs, des prīs embor/ noch hiut in hōher wirde swebt/ denne manges künges der nu lebt./ āne Feirefīz Anschevīn/
Wh 45,22 was Pīnel./ der drīer tāt was sō benant,/ ob heidnischer wirde erkant./ nū nāht der kristen ungeval./ die heiden berge und
Wh 63,26 iu allen machen;/ daz dritte kleit scharlachen rōt./ in dirre wirde bistū tōt./ wie was dīn schilt gehźret,/ ir milte dran
Wh 65,25 kźren muoz./ ich hān mit sünden manegen gruoz/ und hōhe wirde enpfangen./ ez ist alsus ergangen,/ daz diu küneginne ir prīs/
Wh 66,16 wol sō kurc,/ die man erkennen mohte,/ diu baz ir wirde tohte/ denne mīnem armen prīse:/ ich weiz wol, ist got
Wh 180,10 liehter schīn/ und ir süezer minneclīcher munt?/ dem wirt diu wirde nimmer kunt,/ als ob ir māge lebeten,/ die ie nāch
Wh 191, 4 sin ervant aber nie den list,/ einvaltic noch spęhe,/ von wirde noch von smęhe,/ der in übergienge/ daz er den touf
Wh 193,29 līp umbevahen,/ daz mac ir wol versmāhen;/ wan ich bin wirde niht gewent,/ unt hān mich doch dar nāch gesent.’/ //Dem
Wh 194, 4 der junge unverzagete/ in alsō smęhlīchem leben/ mit zuht nāch wirde kunde streben./ er sprach ‘dīne scham gar verbir./ der künic
Wh 220, 9 schiltlīchem dache/ bī sölhem ungemache/ dā man den līp durh wirde zert/ unt dem laster von dem prīse wert./ mir saget
Wh 220,21 ze bźder sīt/ behielt aldā und alle zīt./ diu hōhe wirde sīne/ über al die Sarrazīne/ was erschollen unt erhōrt./ dō
Wh 253,15 uns!/ sus hān ich, herre, iuwers suns/ engolten und der wirde sīn,/ daz iuwer māge und die mīn/ zem tōde ir
Wh 256,10 ungeschant/ unz an ir ende lebten/ und ir zīt nāch wirde strebten./ mīnes vater einvaltekeit/ geschuof daz er mit kreften reit/
Wh 331, 8 daz nie vürsten soldier/ baz wart vür dich geźret./ dīn wirde wirt gemźret./ bist aber dū hōher denne ich bin,/ sō
Wh 388,17 sich selben het ergetzet,/ daz er dicke was geletzet/ maneger wirde in Franchrīche./ er tet wol dem gelīche/ daz er der

Ergebnis-Seite: << 1 2 3
Seite drucken