Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

verswern stV. (26 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BrEng 4 vn2de ſolt #;ioch ſverrin n%virſverreſt. vn2de die varheit ſolt mit dim munde fon allim herzin
BrZw 4 Di minne nit uirlazen. nit ſvern. daz nit lihte e1r virſver. Di warhait vz dem herzin. vn2de munde wrbring2en. daz ubel
Eckh 5:241, 3 underscheit in allen crêatûren. Und versageten im alle crêatûren und verswüeren im, jâ, versagete im ouch got selber, er enmissetriuwete niht;
Eracl 3049 nase, ir munt/ stênt sô minneclîche,/ ich wolde rœmisch rîche/ verswern durch sie menegiu jâr,/ in den worten, daz ist wâr,/
Herb 15575 Man sol zv im mvte1n e,/ Daz anphimacus, sin son,/ Verswere die stat vn2de ylion./ Ob er wider|redet daz,/ So mvge1n
Herb 15665 Sint er daz gedinge smahet,/ Daz anphimacus, sin sin son,/ Verswere die stat zv ylion./ Nv lazzet ez an de1n rat
Herb 15692 anfimaco leit,/ Daz die criche1n hette1n vf geleit,/ Daz er vurswre diz lant./ Nv ha1nt sie mich zv bote1n gesant./ Die
KvWLd 23, 46 im lobes niht gan,/ durch daz ie sîn herze zuht verswuor./ Êren van/ von im dan/ snurret wîzer danne ein swan;/
KvWTurn 569 was den êren alsô holt/ daz er schande algar verswuor./ Der künec von Navarre fuor/ ouch in der samenunge./ den
Lanc 96, 23 gesellschafft wolten in gefengniß gehalten umb das, das er sich verschwurn hete das er yn Claudasen in gefengniß selb gelobet hett
Lanc 255, 19 legen das ich in mynen wil legen, ich wolt fur schwern.’ Sie sprachen alle ja. ‘Des gebent mir uwer trúw!’ sprach
Lanc 344, 26 hien fare’, sprach die koniginne, ‘so hantt ir uch nit verschworn; und thút ir des nit, also helff mir gott, ich
Lanc 525, 13 und darzu muß sie das lant von Britanie ymmer me verswern!’ Da schweig Bertelac, und die konigin erschrack des fast sere.
Lanc 594, 6 ußer gefengniß laßen wolt, ob er des konig Artus hof verschweren wolt, und sins gesindes gesellschafft, wo er die fúnde, das
Lanc 594, 14 willen ist, das ich des konig Artus hoff biß wyhennacht verschwern wil, noch das ich biß dann keyner sins ritters gesellschafft
MF:Mor 2: 5, 6 werden gruoz./ des ich ir wol getrouwe,/ daz hât sî versworn./ ir ist leider zorn,/ daz ichz der werlte künden muoz,/
Parz 480,16 durch sîn êre/ mînem bruoder hulfe von der nôt./ ich verswuor ouch fleisch, wîn unde brôt,/ unt dar nâch al daz
Parz 824,24 ûz verrem lande fuor/ hin zir: die man si gar verswuor;/ wan den si got bewîste:/ des minn si gerne prîste./
Rol 2747 han,/ iz ne můze nach dinen eren uz gan./ ich uerswore Charlingen,/ macht ich anders nicht gedingen./ ich beraite si dir
RvEBarl 191 ze allen stunden/ hôhten, swâ sie kunden,/ die weltlîch guot verswuoren/ und in die wüeste vuoren./ genuoge münecheten sich./ diz reine
RvEWh 9441 der in hat./ Dem lande umb sin missetat/ Sol er verswern nu diu lant/ Die im ze erbenne sint benant./ #;vOch
SM:UvS 26a:1, 3 von guoten vriunden umb ein wîb./ Nu hânt sich beidenthalb versworn/ daz herze wider mînen lîb./ Daz herze wil den ougen
StrKD 6, 238 und ouch ein Ritter verlorn./ die selben ros han ich versworn./ daz sneller ist danne alleu ros;/ wer da stein oder
StrKD 6, 336 also we,/ daz dir min zorn wirt bekant./ ginck her, ver swere mir daz lant,/ als lip so dir din leben si!#.’/
StrKD 6, 339 niht me genaden bî,/ wan daz er im daz lant verswur/ und ouch zehant von dannen vur./ Als der herre was
Wig 1089 / owê, waz des noch geschiht / daz man wol verswüere! / daz er alsô gevüere, / dâ hêt er weizgot
Seite drucken