Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

verscherten swV. (27 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Barth 149, 1 ûz. Nim einen hasen alsô ganzen, daz dar abe niht verschertet sî, weder hâr noch chlô, unde wirf in in einen
Kchr 2657 dû billîche helfe hân,/ nû dû an dem lîbe bist verscertet,/ ich newîze dirz niht harte./ woltes dû mir verjehen,/ wannen
KvHeimUrst 1029 ist doch sô tiure als umbe ein grûz/ daz insigel verschertet,/ noch daz sloz verwertet!/ wâ geschach daz wunder ie?/ der
KvWTurn 908 der von Sahsen/ mit nîde sich dâ werten,/ verhouwen und verscherten/ sach man si liehte schilte./ von Engellant der milte/ spæn
Mügeln 22,5 ouch gesterbet wart/ von dem senat, und sin geschefte gar verschart/ und widerrufen wart mit swachem ende./ darnach die starke echte
Mügeln 79,7 wart,/ wie er gesigte strite hart,/ wie er uf Gelboe verschart/ mit Jonathas wart und ir kraft,/ von Samuel, David und
Mügeln 97,6 die apgöteri/ bi einem wibe wart/ bedüt in laster gar verschart/ und wie in sünden was vernarrt/ jüdische diet, der salden
Mügeln 98,2 Johel, der seit, wie hart / der Juden lant würde verschart / von kevern und houschrecken art/ durch sünd der Israhelen
Mügeln 124,11 dins zwiges frucht der helle siechen nerte,/ und fluches tam verscherte/ des lebenden heils durchgendes tor./ Uß Jacob brinnder stern, /
Mügeln 127,6 phad. / des rechtes widerpart/ von in in Oreb wart verschart./ des sich din alder friedel zart/ stalt jung in dines
Mügeln 161,8 tigel bint –,/ er fürbaß nicht genaden fint,/ wen da verschart der rache sporn./ so mache, meit, sins zornes bürde linde/
Mügeln 193,3 der naturen wirt gelart, / das er sins herzen phort verschart / und sinen kücheln leben tut. / sus larte got
Mügeln 197,4 von der schanden schat. / des ist der eren frucht verschart./ wo das die luft enkan/ ir süßes strouwen hin und
Mügeln 252,12 zinne,/ da slafen mannes sinne,/ not, angest, pin ist gar verschart./ Nu wold ich sin ein tror, / ein trach, ein
Mügeln 318,2 die slang Cristo figure./ In Oreb das kalb / got verscharte, $s zarte/ tavel dinenhalb/ (in dir stunt geschriben rechtes orden):/
Mügeln 322,8 immer sprüßet, $s düßet,/ die der helle sucht/ demphet und verschart des fluches smerzen./ laß uns in not nicht falben,/ der
Mügeln 375,4 keins wages art/ erleschen, biß versenget/ er wirt und gar verschart./ sus wann von zorne munder/ der zunder $s des grimmen
Parz 3,24 inrehalp der brust bewart,/ so ist werder prîs dâ niht verschart./ ___Solt ich nu wîp unde man/ ze rehte prüeven als
Parz 141,4 wand er dîn lant ie werte:/ sîne triwe er nie verscherte./ junc vlætic süezer man,/ die gebruoder hânt dir vil getân./
Parz 421,29 genuoc:/ nie swert er doch durch helm gesluoc./ mir wirt verschert nimmer vel/ durch iuch, hêr Kyngrimursel:/ //Des hân ich mich
Parz 571,6 sîn vester muot der ganze,/ den diu wâre zageheit/ nie verscherte noch versneit,/ dâhte "waz sol mir geschehn?/ ich möhte nu
Rol 4441 man si we scrigen,/ des tiueles higen./ di helme si uerscarten,/ di halsperge si in zezarten./ diu starche hitze si můte;/
Rol 8343 mit dem swerte er in erriet,/ den helm er im uerscarte./ der kaiser des gewarte:/ er kom im an der rechten
Tr 17014 meisterschaft,/ von valscheite noch von lüge,/ dâ mite man si verscherten müge./ und innen ietweder rigel,/ ietweder minnen insigel/ daz was
Wh 79,27 sîniu wort/ vernam, daz er sô grôzen hort/ vür sîn verschert leben bôt,/ er dâhte an Vîvîanzes tôt,/ wie der gerochen
Wh 163,26 werden vater mîn./ tohter, hüete daz mir dîn vride/ iht verscherte mîne lide.’/ Alyze sprach ‘mir stêt hie bî/ Schêrîns und
Wig 10263 / ir gewalt der ist gehœhet; / diu triuwe ist verschertet; / untriuw%..e mit nîde hertet. / diu zît hât sich
Seite drucken