Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vergëbenes Adv. (14 Belege) Lexer  

HvNstAp 2817 pflag Lucina raines lebens./ Sy was auch dar inne nicht vergebens:/ Sy hette silber und gold./ Ir waren alle leute hold./
Lanc 64, 32 herren zu komen. //‘Herre, herre’, sprach Phariens, ‘ir teidinget alles vergebens, ir mußt uns die kint heruß geben, es sy uch
Lanc 120, 22 wißent das wol’, sprach sie, ‘das man die ritterschafft $t vergebens nit engab noch spötlich; man leyt yn ein schwere burden
Lanc 258, 22 was, das ich mich so ferre gearbeit hett darumb zu vergebens. Herre’, sprach sie zu dem konig, ‘gebent mir urlob, ich
Lanc 258, 23 morn frú heimwert riten! Ich seh wol das ich mich vergebens han gearbeit, $t ich han in mym land viel zu
Lanc 328, 26 sprach er, ‘das ir wol sprechen mögent das ir sie vergebens funden habent, mögent ir ein so schön frauwe mit gewalt
Lanc 392, 24 Hestor und versuchte yn in manige wise, es was aber vergebens. Mit dem het man gebetet, und Hestor was in einer
Lanc 418, 11 jungherre!’ sprach sie. ‘Des war, jungfrau’, sprach er, ‘ir bittent vergebens, ich sag es uch nit.’ ‘Nu saget mir’, sprach sie,
Lanc 423, 23 von Norgales hett mir nie so manchen großen schaden gethan vergebens als er gethan hatt; wann were er gesunt, so were
Lanc 463, 24 wolt ir das wir uch geleitent? Múwent uns durch got vergebens nit, wir haben zorn und musal allesampt zu vil!’ ‘Nu
Lanc 572, 26 der im entflohen was. Da was im leit das er vergebens gevochten hett, und wúst wol das es zaubery was. Er
Lanc 584, 18 túre, und Lancelot gedacht das er den schlußel selb zu-$/ vergebens nit trúge. Da lieff er im zu und stach im
Mechth 2: 25, 78 ich dir alles widerwegen,/ und wil dir mich selben eweklich vergebens/ nach allem dinem willen geben.»/ «Herre, ich wil dich zweiger
Mechth 7: 52, 17 wan das si sint und lebent, das hat in got vergebens gegeben. Die heligen neigent sich und b#;eogent sich vor gotte
Seite drucken