Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ursache stF. (8 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 206, 15 diu het ainen weizen zagel. daz aber diu kelten ain ursach sei der weizen varb an den tiern, des nim war
BdN 222, 19 daz ist niht ain wunder, wan der wein ist ain ursach der unkäusch. ez spricht auch Aristotiles, wenn der vogel trunken
BdN 277, 23 der getürstichait und der kuonhait. der salamander vorht ist ain ursach, war umb si manigverbich ist, wan von ir vorht fleuht
BdN 429, 22 diser geschrift. der wunder aller ist der götleich will ain ursach mit seiner almähtichait, den diu geschrift ainen wunderær sagt in
Eckh 5:237, 5 mensche gebrestenlîcher vindet und mêr missetân hât, ie mêr er ursache hât, sich an got ze bindenne mit ungeteilter minne, dâ
Lanc 11, 7 gethan, und er frauwt sich sere das er fant recht ursach im zu versagen die groß ere die er im gelobt
Lanc 23, 6 das ir yn möchtent doten. Ich wil uch noch beßer ursach sagen im zu thúne: er hatt gehalten me dann dru
Lanc 363, 16 //‘Nu ritent ir furter!’ sprach er, ‘ich wolt das ich ursach wiedder yn fúnde zu vehten.’ Mit dem komen sie fur
Seite drucken