Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

unschuldec Adj. (122 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Athis Ac 1 de romere./ sin wandel ist uch zo swere./ //Ledich vnd vnschuldich bist./ di were de haue als eyn míst./ De du
AvaLJ 156, 8 vil liebiu frouwe,/ do du sus sahe handelon $s din unsculdigen sun,/ do man in marterote also sere $s daz fleisk
BdN 123, 6 sô verkêrnt si guoteu dinch in pœseu und vergiftent die unschuldigen mit irr valschen pitterkait. //VON DEM AURRINT. /Bubalus haizt in
BdN 484, 1 die stimm hel und guot, und bedäut die zäher der unschuldigen, wan der stimm und der klag ist gar süez vor
Eilh St, 7095 gar ubele getan,/ daz] ir ine saget slan,/ Wanter was unsculdich.#.’/ ‘du spot[es!’ #.,nein ich.#.’/ ‘so lugestu’. #.,nein, ich] ne tůn.#.’/
ErfJud 2 /Deſ dich dirre ſculdegit deſ biſtur vnſchuldic. So dir got helfe. Der got der himel vnde erdin
Gen 2192 sehet, nû gât durh nôt $s uber uns daz sîn unsculdige bluot.’/ /Duo Joseph ire rede fernam $s er chêrte sich
Gen 2339 irgân!’/ /Vile harte si irchômen, $s sprâchen daz si des unsculdich wâren:/ ‘den scatz den wir funten $s duo wir unsere
Herb 8163 ein hunt."/ Sie sprache1n: "vns ist wol kvnt,/ Daz ir vnschuldic sit./ Ouch spreche1n si=z dur nit."/ Do sprach calcas vurbaz:/
HvNstAp 946 hie zu stund/ Williclich mit guter gyer./ So pistu doch unschuldig mir/ Und an meinem tod gewesen./ Will aber Got, ich
Iw 758 ich doch lasters dâ gewan,/ dâ was ich ein teil unschuldec an./ mir was der wille harte guot:/ done mohten mir
Iw 1675 richet,/ daz sî den lîp zebrichet./ dâ ist sî selbe unschuldec an:/ ouwê jâ sluoc ich den man./ disiu zuht unt
Iw 4505 daz rihten über mich/ unde lieze den gerich/ über mîniu unschuldigen kint,/ diu biderbe unde guot sint!’/ //Dô der gast sîn
Iw 5267 müezet mich bestân/ ode die juncvrouwen lân./ mir hât diu unschuldige maget/ bî dem eide gesaget/ daz sî wider ir vrouwen
Iw 5435 gerihte sprach,/ ob ez alsô geschach/ daz er mit kampfe unschuldec wart./ dazn wart ouch hie niht gespart:/ sî wurden ûf
KLD:Kzl 1: 3, 7 wie pflegent ir der fürsten?/ war kumt der herren guot?/ unschuldic wilt ir ehtent,/ gîtic ist iuwer hac,/ buoz unde bezzerunge/
KLD:Kzl 16:16,15 schament des si doch sint gêret./ dâ ist diu scham unschuldic mite./ scham ist ein tugent, der sî zuo rehte kêret./
KvHeimUrst 2085 den tôt./ nû versach ich mich daz er die nôt/ unschuldic und wir schuldic liten,/ und sprach mit jæmerlîchen siten:/ ‘herre,
KvMSph 61, 25 und wil vallen.’ Herre vater Jesu Criste durch den selben unschuldigen tod erl#;eos uns vor allem #;eubel und beschirm uns vor
KvWHvK 721 lachen dô began:/ er sprach: ‘ir ûzerwelter man,/ ir sît unschuldic, hœre ich wol:/ dâ von ich gerne lâzen sol/ gegen
KvWKlage 20, 1 frou Milte fröuden frî:/ der rede si bevilte./ ‘Ich bin unschuldec’ sprach si ‘gar/ des si mich, frouwe, zîhet./ des swer
Lanc 11, 11 ‘Darzu $t wil ich uch raten’, sprach Claudas, ‘sint ir unschuldig, so wert uch sere, wann ir ensint nit krancker dann
Lanc 11, 13 auch als gut ritter geheißen als er ist. Sint ir unschuldig, so sint des sicher das ir uch sin wol erweret,
Lanc 24, 17 sprach: ‘Herre konig, herre, ich wil mynen oheym dißer verretery unschuldig machen mit mym libe und wil dißen kampff fur yn
Lanc 25, 7 gab des dem konig auch das syn, das er des unschuldig were, und wolt yn zuhant lúgenhafftig machen off der stat.
Lanc 72, 13 dann ye keynen man, biß ir wol gefreischent das ich unschuldig bin. Vernempt $t ir auch das die kint gesunt sint
Lanc 72, 18 fast sere, wann er an im wol horte das er unschuldig was des man yne zeihe. Phariens was in großen engsten
Lanc 73, 6 ir im kein arg thúnt, biß ir gefreischet das er unschuldig ist an unser herren tode; und nochdann möchtet irn mit
Lanc 75, 24 ich gern thun. Seht hien myn trúw, das ich des unschuldig bin des ir mich geziegen hant!’ und hub syn hant
Lanc 100, 14 off uch bezúget also von dißenselben dingen, wollent irs uchselben unschuldig haben, so das ir uch woltent han geweret wiedder mich,
Lanc 385, 25 irs uch da entretent, wann wir wol wißen das ir unschuldig sint.’ //‘Niemer enhelff mir gott, ob ich úmmer in dheinen
Lanc 412, 21 umb keyn ding so trurig wart, und ist es gar unschuldig. Nu hatt der verreter, $t der diep dem herczogen gesagt
Lanc 496, 35 ir gehort was diße jungfrau gein uch spricht? Sint irs unschuldig, so lugent es! @@s@Sint irs aber schuldig, so hant ir
Lanc 497, 4 sprach die konigin und stunt uff, ‘ich sol dißes úmmer unschuldig sin ob got wil, das ich nie frauwen noch jungfrauwen
Lanc 497, 26 schwúrt ein eydt umb alle diße welt nit das sie unschuldig $t were; anders mogent ir auch vehten nit, ir múßent
Lanc 505, 35 ist nů zu hof komen von myner frauwen, das sie unschuldig ist, so ich wol @@s@wenen wil, wann unser herre got
Lanc 516, 1 frauwen die konigin @@s@spricht, des ist myn frau die konigin unschuldig, als ein reyne frau und ein edel frau zu recht
Lanc 516, 25 sint ir geuneret und dot, wann sie an dißen dingen unschuldig ist. Mit dem kampff verlieren wir aber: sie hat die
Lanc 523, 29 das er uch der frist gewere, wann myn frauw gar unschuldig ist an dißen dingen. Und wil ers uch dann nit
Lanc 523, 33 wolle nit; ir behaltent auch uwern eyt, wann ir kein unschuldige frau verurteiln solt.’ Der radt ducht sie all gut, und
Lanc 532, 12 mannes ere; wil ers nit laßen, so ist der man unschuldig daran. Alle die welt spricht uch groß laster umb diße
Lanc 541, 24 wil, doch hat unser herre got gezeiget das ich herrean unschuldig was, gelobet muß er ummer sin! Zu mym herren wil
Lanc 640, 9 hant ir diß gethan?’ ‘Werlich’, sprach sie, ‘ich bin des unschuldig, ob got wil, das Key mit mir icht gewúnne zu
Lanc 640, 21 und wapent uch snelliclichen!’ sprach Lancelot, ‘ich wil sie namelichen unschuldig machen.’ ‘Das ist mir ußermaßen lieb’, sprach Meleagant und ging
Mechth 1: 37, 2 got, das si unwirdig sie der gnaden O vil liebe! Unschuldiger smacheit lustet mich, herzeklicher tugenden beger ich, gůter werken han
Mechth 2: 24, 4 túfel und dú sele sprechent zesamne Eya herre Jhesu_Christe, din unschuldigú pine tr#;eostet mich, wan ich an allen minen pinen schuldig
Mechth 3: 1, 114 usser dem rehten wege.» Alsust singent die martyrer: «Herre, din unschuldiges blůt hat erfúllet únsern tot, das wir sin diner martyr
Mechth 3: 8, 3 ieglich gottes priester an im haben sol, und sprach: «Si s#;eollent unschuldig an in selben wesen und das gezúge, das da h#;eort
Mechth 3: 10, 36 einem blinden #.[durch ire siten mit eime s#;eussen spere der unschuldiger minne#.]; da vliessent us irem herzen manig heilig lere. Si
Mechth 3: 21, 75 in ein ewig lieht und ein grosser trost; wan dú unschuldige sele můs von nature iemer lúhten und schinen, wand si

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken