Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

unberâten Part.-Adj. (15 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Iw 6206 disiu hachelte vlahs,/ dise spunnen, dise nâten;/ und wâren doch unberâten:/ in galt ir arbeit niht mê/ wan daz in zallen
Lanc 13, 10 name darmit solt werden gehohet. Herre, nu beratent die armen unberaten Aleine, die ye und ye uwer geburt so sere hatt
Lanc 15, 2 frauw, des bedorfft ich gar wol, wann ich ein das unberatest mensch bin das in der welt lebet; wann ich han
Lanc 42, 12 den zweyn koniginnen, die beid unfro sint zu Mönster_Roal und unberaten, die ettwann rich waren und wol beraten. //Die history sagt
Lanc 54, 35 des nicht, so sol mir doch gott helffen, der alle unberaten beretet. Belib ich auch dot durch myn recht wiedderzugewinnen, so
Lanc 64, 27 hett. Wie kranck syn hilff was, nochdann hett er sich unberaten die kint wiedder zu gebene, so das man im darumb
Lanc 126, 28 und der mechtigst und der geweltigst; du beratest alle die unberaten syn und hilfest yn uß allen yren nöten.’ ‘Lieber herre’,
Lanc 126, 31 und durch gnad, wann du alle die welt beratest die unberaten ist, als man spricht; ich bitt dich hilff und trostes
Lanc 127, 28 herre Gawan sprach, ob gott wil, es engefure nymer man unberaten uß des kónigs hoff. ‘Ich enweiß’, sprach der konig, ‘ich
Parz 485,4 wirt sprach "gê wir nâch der nar./ dîn ors ist unberâten gar:/ ich mac uns selben niht gespîsen,/ esne welle uns
Parz 486,12 spîse holn:/ dane was gesoten noch gebrâten,/ unt ir küchen unberâten./ Parzivâl mit sinne,/ durch die getriwe minne/ dier gein sînem
ReinFu K, 95 dinen lip,/ so mvz ich sin ein r#;euwic wip/ Vnd vmberaten immer mer./ mir tvt min herze vil wundern we,/ Wen
StrKD 62, 6 frost allen/ gehertet, als er wol chan./ do lief ein unberaten man/ durch einen walt ane phat./ des wart er an
StrKD 161, 340 minen wære vil ande,/ solten si zallen ziten sin/ als umberaten so die din./ den gistu niwan gůten trost,/ und sint
Wh 277,28 vür und wider,/ hie ûf wisen, dort ûf velt./ was unberâten kein gezelt,/ er hiez den liuten drunder tragen/ daz si
Seite drucken