Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

bëten#’1 swV. (109 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Ägidius 915 celle./ do gienc her stille/ in daz urone munstir/ vn̄ gebette ime aldar,/ daz iz sinis dankis nieman ne gesach./ ouch
ÄJud 194 daz waffin./ do gi su vallin an diz gras,/ su betti als ir was./ su sprach: ‘nu hilf mir, alwaltintir got,/
ÄPhys 6, 3 iſt ez uile unreine ſolihe uuarin di der eriſt criſt petiton. un after diu abgot beginen. Daz bézêichenet di$/ der neuuedir
AvaJo 3, 3 man $s in daz gotes hus al eine beslozzen./ er betete umbe di liute $s mit micheler guote./ do sah der
AvaLJ 4, 4 reine, $s do si in dem gademe saz eine./ si bette umbe daz heil der werlte, $s do chom ir des
AvaLJ 25, 1 bi, $s si vielen nider alle dri./ Vile wole si gebeteten, $s danach si ime gebeten/ golt zaller erist, $s wande
AvaLJ 27, 1 von Arabya, $s daz was ergangen iesa./ Do si do gebeteten, $s eine naht si sich enthabeten,/ ein sconer engel in
AvaLJ 36, 3 $s si bat daz chint mit ir gen./ do si gebetete, $s vil wol si getagete./ do iz allez was ergangen,
AvaLJ 101, 8 ze wege gie, $s fur got er nider viel./ er bette in mit herzen, $s er lobte in mit sinen werchen./
AvaLJ 167, 2 $s die frouwen sazzen bi deme grabe./ Maria_Magdalene $s diu betete unze none./ duo daz osterzit fure wart, $s duo gie
AvaLJ 185, 2 in daz lant,/ uf einen berch vil hohen, $s da betten si an unseren herren/ unde sin heiligin muoter: $s du
BdN 121, 3 dâ wir daz kräuz solten tragen mit vasten und mit beten und mit allem götleichen dienst, dâ sei wir laider kranch;
BrEng 44 vn2de fvr allir dir br#;ovdron vůſce daz ſi vbir in betten. Vn2de heiſcit ez denne dir apt ſo ſol er impfangin
Eckh 5:21, 18 got weiz und minnet und wil. Und daz lêret uns beten und begern got selber, dâ wir sprechen: ’vater unser’, ’geheiliget
Eckh 5:186, 2 nützer getân in wârer gehôrsame, ez sî messe lesen, hœren, beten, contemplieren oder swaz dû maht gedenken. Nim aber swie snœde
Eckh 5:188, 9 swenne man daz gebet alsô volbringet, sô hât man wol gebetet: als man zemâle ûzgegangen ist in got wârer gehôrsame. Und
Eckh 5:191, 1 inne sîne kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol man beten, daz man wölte, daz alliu diu gelider des menschen und
Eckh 5:203, 8 wære gar unreht, $t wan ez ist ein bezzer werk beten wan spinnen und ein edelriu stat diu kirche dan diu
Eckh 5:291, 8 inwendigen werke kêren und dar ûz würken, ez sî lesen, beten oder - ob $t ez gebürt - ûzwendigiu werk. Wil
Eckh 5:426, 7 $t ich alsô und spriche, daz abegescheideniu lûterkeit enkan niht beten, wan swer betet, der begert etwaz von gote, daz im
Eckh 5:426, 8 und spriche, daz abegescheideniu lûterkeit enkan niht beten, wan swer betet, der begert etwaz von gote, daz im werde, oder begert
Gen 967 seich, $s daz fihe man ze trenche treib,/ er stuont, bette, $s daz in got gewerte,/ daz er ime daz wîb
Herb 3483 Appollen er ez brachte./ Vn2de als er im nahte,/ Do bet er vn2de las,/ Als do site was./ In einer kvrzen
JPhys 8, 30 und lerte unſ ein niuwez ſanc. unde hiez unſich ſuſ peten. Pater noſter qui eſ in celiſ. der ſtein daz iſt
JPhys 11, 30 mit warer pihte. in$/ daz goteſhuſ gan. unt ſculn da beten unde ſingen gote in$/ unſerem herzen. Daz dritte geſlâhte iſt
KLD:Kzl 16: 8,14 des herzen sinne./ weltlîchiu diet ist gote kunt,/ geistlîcher liute beten unde wachen./ ich wæne ez gulte tûsent pfunt/ ein grâwer
Konr 10,39 die ſelben ſtat gemachet, $t darumbe ob dehein criſten do betten wolte, das erʒ durch die vnreinecheit $t lieʒʒe, vnd was
Konr 14,106 hieʒ ſi ſlahen, vncʒe das elliv %:ir bein ʒebraſten. Do bete ſant Vitus vnd chomen vnmaʒlich tonre ſlege vnd plicʒe vnd cʒeruielen
Lanc 112, 25 aß. Sie was dick so múd von singen und von betten, von wachen und von fasten, das sie nicht me enmocht;
Lanc 192, 17 dem crucz lag ein geistlich man off syn knyen und betete. Der ritter grußt yn, und er gnadet im. ‘Lieber herre’,
Lanc 326, 31 im; sie sah wo er fur das crúcz knyet und bette sere gezauwelichen. $t Da wart ir ußermaßen wol zu mute,
Lanc 416, 18 frauwen die in dem múnster lagen uff yren knyen und betten das sich der truchseß bas gehub dann myn herre Gawan.
Lanc 539, 5 bevalh yn got und bat yn das er fur yn bete. Da er zu Camelot qwam, alle die da waren machten
Lanc 593, 12 steinweg qwamen, sie sahen einen bruder uff eim kirchoff ligen bedend. Min herre Ywan reit aldar und bat yn das ers
Litan 777 daz dv an dime martirtage tete,/ do dv unsin herrin bete,/ swen dichein not toubete,/ daz er dines namen gehugete,/ daz
Litan 1107 suze,/ alse du dar an tete,/ do dv in gnaden bete/ mit grozen ruwen ane wart,/ do er uon sinen mazen
Lucid 82, 2 $t wilen ſo ſich naht vnde dac ſcheiden beginnet, do betite der helige criſt, daʒ er blůtige trehene ſwiʒete. An der
Lucid 131, 2 guten vnbe die ubelen iht? Der meiſter ſprach: Niht! Wen betent ſie vnbe die uerdampniten, ſo teten ſi wider got. Wen
Lucid 132, 3 bitent niht wen daſ got ʒe důnde gedaht hat, ſi beten anderſ %/vppecliche. //Do ſprach der iunger: Hant die gůten uolle
Macer Reimvorr. 47 teil,/ geschehe imande da von ein heil,/ daz mir der bete ouch gutes./ Nu bite ich das des selben mutes,/ der
Mechth 2: 2, 38 Do sprach der botte: «Ir s#;eollent wúschen und begiessen und betten und blůmen str#;eowen.» Do sprach dú ellende sele: «Wenne ich
Mechth 2: 2, 40 schamen, so ich begússe, so můs ich weinen, so ich betten, so můs ich hoffen, so ich blůmen briche, so můs
Mechth 2: 7, 3 des trostes Ich súndigú, tregú, ich solte zů einer stunt betten. Do tet got, als ob er mir enkeinerleie gnade w#;eolte
Mechth 2: 8, 3 mensche tusent selen mit den minne trehenen (22#’r) Ein mensche s#;eolte betten mit grosser begirde vil einvalteklich vúr die armen selen got
Mechth 2: 26, 5 gepflegen; wenne ich betr#;eubet ie wart, so můste ich ie betten. Do neigete ich mich zů minem liebe und sprach: «Eya
Mechth 4: 5, 25 dinem zwivalten herzen spilen. Wa ist denne din truren bliben? Betest du denne tusent jar, ich w#;eolte dir nit einen súfzen
Mechth 4: 6, 3 vegefúr Ein betr#;eubet mensche bat mich, das ich fúr in bete; das tet ich mit vorhten sunder mich. Do gehorte mich
Mechth 4: 27, 27 stetten bi in haben, (72#’r) so si essent oder sclaffent, bettent oder predient oder messe singent oder bihte h#;eorent; und wa
Mechth 4: 27, 40 cristan e gebútet und s#;eont also herbergen, das si m#;eogen betten und sclaffen von den lúten under einem sunderlichen tache. Als
Mechth 5: Reg. 16 namme sol geh#;eohet werden. Von der swestern gelas, wie si betten und arbeiten s#;eont mit gotte XII. Wie got antwúrt einem

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