Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
bëten#’1 swV. (109 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
celle./ do gienc her stille/ in daz urone munstir/ vn̄ gebette ime aldar,/ daz iz sinis dankis nieman ne gesach./ ouch | |
daz waffin./ do gi su vallin an diz gras,/ su betti als ir was./ su sprach: ‘nu hilf mir, alwaltintir got,/ | |
iſt ez uile unreine ſolihe uuarin di der eriſt criſt petiton. un after diu abgot beginen. Daz bézêichenet di$/ der neuuedir | |
man $s in daz gotes hus al eine beslozzen./ er betete umbe di liute $s mit micheler guote./ do sah der | |
reine, $s do si in dem gademe saz eine./ si bette umbe daz heil der werlte, $s do chom ir des | |
bi, $s si vielen nider alle dri./ Vile wole si gebeteten, $s danach si ime gebeten/ golt zaller erist, $s wande | |
von Arabya, $s daz was ergangen iesa./ Do si do gebeteten, $s eine naht si sich enthabeten,/ ein sconer engel in | |
$s si bat daz chint mit ir gen./ do si gebetete, $s vil wol si getagete./ do iz allez was ergangen, | |
ze wege gie, $s fur got er nider viel./ er bette in mit herzen, $s er lobte in mit sinen werchen./ | |
$s die frouwen sazzen bi deme grabe./ Maria_Magdalene $s diu betete unze none./ duo daz osterzit fure wart, $s duo gie | |
in daz lant,/ uf einen berch vil hohen, $s da betten si an unseren herren/ unde sin heiligin muoter: $s du | |
dâ wir daz kräuz solten tragen mit vasten und mit beten und mit allem götleichen dienst, dâ sei wir laider kranch; | |
vn2de fvr allir dir br#;ovdron vůſce daz ſi vbir in betten. Vn2de heiſcit ez denne dir apt ſo ſol er impfangin | |
got weiz und minnet und wil. Und daz lêret uns beten und begern got selber, dâ wir sprechen: ’vater unser’, ’geheiliget | |
nützer getân in wârer gehôrsame, ez sî messe lesen, hœren, beten, contemplieren oder swaz dû maht gedenken. Nim aber swie snœde | |
swenne man daz gebet alsô volbringet, sô hât man wol gebetet: als man zemâle ûzgegangen ist in got wârer gehôrsame. Und | |
inne sîne kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol man beten, daz man wölte, daz alliu diu gelider des menschen und | |
wære gar unreht, $t wan ez ist ein bezzer werk beten wan spinnen und ein edelriu stat diu kirche dan diu | |
inwendigen werke kêren und dar ûz würken, ez sî lesen, beten oder - ob $t ez gebürt - ûzwendigiu werk. Wil | |
$t ich alsô und spriche, daz abegescheideniu lûterkeit enkan niht beten, wan swer betet, der begert etwaz von gote, daz im | |
und spriche, daz abegescheideniu lûterkeit enkan niht beten, wan swer betet, der begert etwaz von gote, daz im werde, oder begert | |
seich, $s daz fihe man ze trenche treib,/ er stuont, bette, $s daz in got gewerte,/ daz er ime daz wîb | |
Appollen er ez brachte./ Vn2de als er im nahte,/ Do bet er vn2de las,/ Als do site was./ In einer kvrzen | |
und lerte unſ ein niuwez ſanc. unde hiez unſich ſuſ peten. Pater noſter qui eſ in celiſ. der ſtein daz iſt | |
mit warer pihte. in$/ daz goteſhuſ gan. unt ſculn da beten unde ſingen gote in$/ unſerem herzen. Daz dritte geſlâhte iſt | |
des herzen sinne./ weltlîchiu diet ist gote kunt,/ geistlîcher liute beten unde wachen./ ich wæne ez gulte tûsent pfunt/ ein grâwer | |
die ſelben ſtat gemachet, $t darumbe ob dehein criſten do betten wolte, das erʒ durch die vnreinecheit $t lieʒʒe, vnd was | |
hieʒ ſi ſlahen, vncʒe das elliv %:ir bein ʒebraſten. Do bete ſant Vitus vnd chomen vnmaʒlich tonre ſlege vnd plicʒe vnd cʒeruielen | |
aß. Sie was dick so múd von singen und von betten, von wachen und von fasten, das sie nicht me enmocht; | |
dem crucz lag ein geistlich man off syn knyen und betete. Der ritter grußt yn, und er gnadet im. ‘Lieber herre’, | |
im; sie sah wo er fur das crúcz knyet und bette sere gezauwelichen. $t Da wart ir ußermaßen wol zu mute, | |
frauwen die in dem múnster lagen uff yren knyen und betten das sich der truchseß bas gehub dann myn herre Gawan. | |
bevalh yn got und bat yn das er fur yn bete. Da er zu Camelot qwam, alle die da waren machten | |
steinweg qwamen, sie sahen einen bruder uff eim kirchoff ligen bedend. Min herre Ywan reit aldar und bat yn das ers | |
daz dv an dime martirtage tete,/ do dv unsin herrin bete,/ swen dichein not toubete,/ daz er dines namen gehugete,/ daz | |
suze,/ alse du dar an tete,/ do dv in gnaden bete/ mit grozen ruwen ane wart,/ do er uon sinen mazen | |
$t wilen ſo ſich naht vnde dac ſcheiden beginnet, do betite der helige criſt, daʒ er blůtige trehene ſwiʒete. An der | |
guten vnbe die ubelen iht? Der meiſter ſprach: Niht! Wen betent ſie vnbe die uerdampniten, ſo teten ſi wider got. Wen | |
bitent niht wen daſ got ʒe důnde gedaht hat, ſi beten anderſ %/vppecliche. //Do ſprach der iunger: Hant die gůten uolle | |
teil,/ geschehe imande da von ein heil,/ daz mir der bete ouch gutes./ Nu bite ich das des selben mutes,/ der | |
Do sprach der botte: «Ir s#;eollent wúschen und begiessen und betten und blůmen str#;eowen.» Do sprach dú ellende sele: «Wenne ich | |
schamen, so ich begússe, so můs ich weinen, so ich betten, so můs ich hoffen, so ich blůmen briche, so můs | |
des trostes Ich súndigú, tregú, ich solte zů einer stunt betten. Do tet got, als ob er mir enkeinerleie gnade w#;eolte | |
mensche tusent selen mit den minne trehenen |
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gepflegen; wenne ich betr#;eubet ie wart, so můste ich ie betten. Do neigete ich mich zů minem liebe und sprach: «Eya | |
dinem zwivalten herzen spilen. Wa ist denne din truren bliben? Betest du denne tusent jar, ich w#;eolte dir nit einen súfzen | |
vegefúr Ein betr#;eubet mensche bat mich, das ich fúr in bete; das tet ich mit vorhten sunder mich. Do gehorte mich | |
stetten bi in haben, |
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cristan e gebútet und s#;eont also herbergen, das si m#;eogen betten und sclaffen von den lúten under einem sunderlichen tache. Als | |
namme sol geh#;eohet werden. Von der swestern gelas, wie si betten und arbeiten s#;eont mit gotte |
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