Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
tërzje F. (26 Belege) Lexer BMZ Findeb.
Abir in dir hopt vaſtvn {f{(49r)}f} von vrůge vnz v#;iolchlich ze tercia ſvnſ ſi ſizzen obir leczvn. vn2de den von deſ hin | |
mit im hett; und hett geheißen, ob der konig zu tercie fur die port keme, das man im die porten off | |
und reyt zu der Dolorosen Garden, es was wol um tercie. Und der konig hett des morgens umb primzytt ein ritter | |
tag, das im kein abentur wiedderfur. Des andern tages umb tercie begegent im ein jungfrauw off eim zeltenden pferd ritende. Und | |
off syn huffslege wiedder, er reit alle die morgenstund biß tercie wiedder uß dem wald und kam uff ein schön waßer | |
ein messe und ritten ir straßen, also riten sie biß tercie und kamen off die marck da der frauwen lant schied | |
riten. Also reyt myn herre Gawan alle die morgenstunde biß tercie und kam in den walt von Brekeham ritende alles die | |
komen was reit sin roß. Also ritten sie biß zu tercz und kamen zuhant @@s@off den steynweg der fur das lant | |
an dem strit hett, und es was zwuschen mittemtage und tercz. Auch hett Hestor den konig so uberladen mit großen slegen | |
bevolhen!’ Er reit zu wald und suchten den konig; umb tercie kam die frau von Tamilierde zu irm tag und fraget | |
von hinnen?’ sprach Lancelot. ‘Das det er hut enmorgen zu tercie’, sprach er. ‘Warumb ritt du mit im nit?’ sprach die | |
morgens fru wiedder uff ir straß. Also ritten sie biß tercie und kamen uff ein schon waßer da ein gewapent ritter | |
uff ir roß und ritten alle die morgenstunde biß off tercie. Da sprach myn herre Gawan, er riet wol das sie | |
ritte, und das er des nehsten dornstags vor pfingsten umb tercie an derselben stat were dar sie yn dem konig Artus | |
ſprach: Durch waʒ wurdent die ſiben dage cit geſeʒet: Metin, prima, tercia, ſexta, nona, veſper vnde conplete? Do ſprach der meiſter: Die | |
niht enmúge. //Der iunger ſprach: Durch waʒ began wir die Tercie? Do ſprach der meiſter: Jn der dritten wile wart unſerme | |
heilige geiſt uber die ʒwelfboten. Da uon began wir die tercie uon dem heiligen geiſte. //Der iunger ſprach: Nu ſage mir | |
vol, ein s#;eusse wol./ Prime: minnen gere, ein s#;eusse swere./ Tercie: minnen lust, ein s#;eusse turst./ Sexte: minnen v#;eulen, ein s#;eusse | |
eine pône!/ si mûz die sext unt die nône,/ die terz unt die prîme,/ complêt unt ouch die mettîne/ unserm hêrren | |
unsers herren mit flizze bauten. die da ze prime, ze tertze, ze sexte, ze none in dem wingarten arbeiten begunden, mit | |
collecten, sô enveniet man niht zu der collecten. Zu prîme, tercie, sexte unde zu nône unser vrowen sô sal man venien | |
unde nâch prîme, biz man gesprochen hat benedicite. /3. Zu tercie, sexte unde zu nône zu gloria patri nâch Deus in | |
der collecten respice. /13. An dem ôsterâbent die metten, prîme, tercie, sexte unde nône sal man halden, als an dem karvrîtage | |
sie crucifixus eciam pro nobis, unde in der pfingestwochen zu tercie zu dem êrsten verse des ymnus veni creator spiritus, sô | |
des morgens $t zu metten zu der collecten unde zu tercien unde sexten unde nônen veniet man ouch die collecten niht. | |
mântac zu mettin.] [An alre sêlen tage zu metin, zu prime, ze tercie, ze sexte unde ze nône enveniet man nut, sunder ze |