Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

berāten stV. (129 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

AvaLJ 203, 1 gesendet,/ daz si solten bredegen $s daz heilige ewangelium./ Do berieten si sich sciere, $s du erwelten si viere:/ daz eine
Eracl 944 mich lāzen ze deme,/ der mich noch nie verlie,/ der berāte mich ouch hiute hie./ nū helfe mir unser herre Krist,/
Eracl 1406 deme,/ der mich noch nie verlie,/ er sol mich hiute berāten hie.’/ er reit für unde wider,/ den market ūf unde
Eracl 1965 des enein:/ dō diu sunne vol erschein,/ sie wāren wol berāten,/ daz sie leisten unde tāten/ rehte als in geboten was./
Eracl 2144 līden,/ swaz mir ze līden geschiet./ got, der mich ie beriet,/ berāte mich durch sīn źre./ swenne ich mit sīner lźre/
Eracl 2145 swaz mir ze līden geschiet./ got, der mich ie beriet,/ berāte mich durch sīn źre./ swenne ich mit sīner lźre/ mīnen
Eracl 2161 disen frouwen machen/ umb einer frouwen lachen./ wir sulen uns berāten baz./ ich tuon es niht umbe daz,/ daz ich durch
Eracl 3957 noch hiute.’/ des freuten sich ir liute/ und wāren wol berāten,/ daz siz gerne tāten./ ich wil iu kurzlīchen sagen,/ des
Eracl 4721 nęmen./ wie sie über daz wazzer quęmen,/ des muoser sich berāten./ vil gerne sie daz tāten./ sie sluogen ūf ir gezelt/
GrRud #g+a#g-b 1 ze tale./ der bote n[am] sin eine w[are.]/ //[$p] wol beraten/ mit guten umbe hangen./ ein bette stunt da bevangen/ mit wizen
HvNstAp 1710 Sy waren anders gar verloren;/ Und wie er sich do periett/ Das er von in danne schiett/ Und fur gen Pentapolin:/
HvNstAp 6764 Er schoß vogelein, di er priet,/ (Als in Got ir beriet,/ Er ließ dar naher seusen)/ Und schnitzte veste reusen:/ Da
Kchr 17177 diu sęlige chunigīn:/ die armen si bewāten,/ die nōtigen sie berieten,/ die haidenscaft si bedwungen./ swaz si an dem rīche gewunnen,/
KvHeimHinv 1050 epitalamicā./ daz bediutet hōhiu brūtliet./ als er die armen dō beriet,/ sō berāt er uns immer mźre/ durch sīner muoter źre./
KvHeimHinv 1051 bediutet hōhiu brūtliet./ als er die armen dō beriet,/ sō berāt er uns immer mźre/ durch sīner muoter źre./ Dō diz
KvHeimUrst 130 ist uns wīser lźre nōt.’/ Vür die zīt immer mźre/ berieten si sich sźre/ wie si im benęmen daz leben./ ‘waz
KvHeimUrst 1337 dar giengen si sitzen./ mit güetlīchen witzen/ hźten si sich berāten./ Cayphas und Annas bāten/ Jōsźpen sitzen zwischen sich./ ‘swaz ir
KvWTurn 23 alsō tugenthaft./ ellende und arme ritterschaft/ mit rīchen gāben er beriet,/ und wart von sīner hovediet/ zeimāl des willen überstriten,/ daz
KvWTurn 1154 den gewerte:/ ritter unde varnde diet/ mit hōhen gāben er beriet,/ und reit alsā von dannen/ mit allen sīnen mannen./
KvWWelt 54 Sus saz der hōchgelobte/ in einer kemenāten,/ mit fröuden wol berāten,/ und hęte ein buoch in sīner hant,/ dar an er
Lanc 4, 8 lehen.’ Da sprach der konig Ban, er wolt sich des beraten und wolt es im antworten des nehsten tages oder enbieten
Lanc 10, 4 oder behalten. ‘Herre’, sprach er, ‘ich han mich des wol beraten mit mynen gesellen; sie wollen und ratent das wir den
Lanc 10, 7 ich des me off mich nemen. Ich han mich also beraten das ich uch dißen thorn wil offgeben, ich und myn
Lanc 13, 10 uff das uwer name darmit solt werden gehohet. Herre, nu beratent die armen unberaten Aleine, die ye und ye uwer geburt
Lanc 24, 8 menig ere gethan.’ ‘Herre’, sprach Phariens, ‘ich wil mich des beraten.’ ‘Wie’, sprach der ritter der Phariens nefe was, ‘wolt ir
Lanc 24, 9 der ritter der Phariens nefe was, ‘wolt ir uch des beraten? Ir beratent uch nśmmer darumb, wann ein yglich man der
Lanc 24, 9 der Phariens nefe was, ‘wolt ir uch des beraten? Ir beratent uch nśmmer darumb, wann ein yglich man der gůt man
Lanc 26, 31 er gelobt das leist er nöte sins danckes. Mit sym berattenne ging er vor, biß es die lut vertroß und das
Lanc 36, 37 gnug und werden noch armer in dißen drien tagen, got enberat mich noch anders dann ich mich @@s@versich. Ich han dick
Lanc 42, 12 zu Mönster_Roal und unberaten, die ettwann rich waren und wol beraten. //Die history sagt uns das die koniginn Alene von Bonewig
Lanc 54, 35 nicht, so sol mir doch gott helffen, der alle unberaten beretet. Belib ich auch dot durch myn recht wiedderzugewinnen, so muß
Lanc 59, 21 Er bevalh sie vier rittern zu behalten biß er sich beriet was er mit yne thun wolt. Der konig macht groß
Lanc 74, 17 ich uch herren das gesaget das ir uch heruber wol beratent: ob ir mich des sicher wollent thun, ob ich Claudasen
Lanc 74, 23 mynselbes sele ummer darumb in der helle mśst wesen.’ Sie berieten sich lang und kamen zuletst uber ein das yn Phariens
Lanc 77, 32 Die hohsten und die besten ritten alle beneben abe und berieten sich fast lang und sprachen, keme Claudas in sin lant
Lanc 100, 21 mögent sie uch verwaltigen; des hant sie sich allsampt wol beraten. Darumb sy uch nit zu gach, ir dörffent auch nymer
Lanc 126, 28 der getruwest bist und der mechtigst und der geweltigst; du beratest alle die unberaten syn und hilfest yn uß allen yren
Lanc 126, 31 durch hilff und durch gnad, wann du alle die welt beratest die unberaten ist, als man spricht; ich bitt dich hilff
Lanc 318, 17 sie haben möchten. Sie antwurt yn wiedder das sie sichs beraten wolt. So wart sie so trurig das sie nicht enmocht;
Lanc 318, 18 So wart sie so trurig das sie nicht enmocht; sie beriet sich mit yrn höhsten barunen und fragt sie was sie
Lanc 478, 20 slag ich uwer frauwen das heubt von dem buch!’ Da berieten sie sich und sprachen, wolt sie der konig also von
Lanc 510, 19 truwen die sie im schuldig waren, das sie sich wol berieten und wießen im einen man dem er sin lant mit
Lanc 510, 20 sin lant mit truwen und mit eren bevelhen mocht. Sie berieten sich lang und kunden nit uber ein kumen. Da was
Lanc 516, 19 urteil sagent.’ ‘Herre’ sprach Bertelac, ‘myn frau wil sich herumb beraten’, und ging uß mit iren frśnden. Sie bat sie alle
Lanc 516, 32 enqwam; also mögen wir noch hint in der nacht uns beraten was wir thun mögen.’ ‘Ir hant wol geredet’, sprach sie
Lanc 520, 14 yn beide, dot und lebende sah; nochdann wollen wir uns beraten.’ Da gingen sie uß und berieten sich. Und der konig
Lanc 520, 14 nochdann wollen wir uns beraten.’ Da gingen sie uß und berieten sich. Und der konig Agwisel wolt nit lenger frist geben,
Lanc 520, 36 ir ummer einen herren haben mśßent; nu gent hinweg und beradent uch wol, sit myn herre Gawan der kron @@s@nit enwil,
Lanc 521, 27 riet, und sprach, er wolt es versagen nit. Die barun berieten sich lang und kuren zu jungst Agwisel von Scotenlant. Da
Lanc 525, 19 zeichet im das er furbas ging, als sie sich vor beraten hetten. Lancelot kam durch jhens getreng, das groß was und

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken