Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

senftec Adj. (25 Belege) Lexer BMZ  

BdN 24, 5 hertgriffig. daz trückner vel ist räuher und daz fäuht ist senftiger an dem griff. //VON DEM RUCKEN. /Der ruck hât seinen
BdN 28, 3 spricht. diu leber ist süez und ir nâtûr ist ainr senftigen gestalt und ainr milten schickung. des menschen leber ist sinbel
BdN 29, 2 ir gallen haben gesetzt von der lebern, und die sint sänftiger von nâtûr wan die ir gallen habent pei der lebern.
BdN 57, 4 daz ist ze däutsch helfvater, dar umb, daz der stern sänftig ist, warm und trucken, niht sêr, daz ist sänftfäuht. und
BdN 117, 33 elephant, der hirz, daz kämel und daz merswein. alsô die sänftigen läut erwerbent daz lant und daz erb der lebentigen in
BdN 119, 30 wan ez gar fridsam ist: under herten straichen ist ez sänftig und güetig. ez tregt gar swær pürd auf im. daz
BdN 128, 33 seinem gesläht. aber gegen andern tiern ist ez vorhtig und sänftig. der gaiz pöckel habent grôzen krieg umb die gaizel, wenn
BdN 131, 17 pezzer, wan sô ist sein hitz und auch sein fäuht sänftiger dann ê. den hirzen liebet süez gedœn alsô sêr, daz
BdN 134, 15 daz hât die art, daz ez gar schier haimleich und sänftig wirt, und ist kain wildez tier, daz sô schier haimleich
BdN 144, 4 wenne der leo seinen sterz still hab, sô sei er sänftig und fridsam; aber daz ist selten. wenne er anhebt ze
BdN 146, 23 ist leiht von götleichem verhengen, wan der mensch schölt aller sänftigst sein und aller fridsamist under allen tiern; sô ist er
BdN 156, 29 die anderen weiz oder anderr varb. daz tier ist gar sänftig und hât neur ainen veint, den tracken. wenn ez gizt
BdN 159, 15 der ist ain starkez tier under haimischen tiern und ist sänftig, ân daz ez den wider ist, die andern tiern schadent,
BdN 160, 9 waltochsen pindet an ainen veigenpaum, der macht in zam und sänftig. //VON DEM TRAGELAPHEN. /Tragelaphus möht ze däutsch haizen ain pockhirz,
BdN 179, 26 DER TAUBEN. /Columba haizt ain taub. daz ist gar ain sänftig vogel. diu taub reizt niht noch grimmt mit irm snabel
BdN 185, 19 ain Kriech zuo den vogeln gê, sô sein si gar sänftig gegen im; wenne aber ain ander mensch zuo in gêt,
BdN 192, 16 er dester munterr sei, und ze metten zeit singt er sänftiger gegen dem tag. er hât auch die art, daz er
BdN 256, 10 umb, wenn die sneken diu häusel auf tuont durch des sänftigen weters willen, sô werfent die krebz staindl zwischen die schaln,
BdN 282, 9 ain scorp. daz ist ain slang, diu hât ain gar sänftig antlütz geleich ainem käuschen junkfrawen antlütz, aber er hât an
BdN 286, 10 gräuleicher sei denn all ander slangen, iedoch ist si gar sänftig gegen irm weib, sam der grôz Basilius und Ambrosius sprechent,
BdN 290, 26 prüevent in vor, ob er schœn und grôz sei und sänftig. ist daz etleich peinn irs kaisers reht übervarnt, sô tœtent
BdN 322, 19 gar wilden grimmen ochsen dar an, er werd zam und sänftig. des paumes saf ist milchvar und hailt vergiftig pizz, die
BdN 361, 19 himel komen. parmherzichait muoz der wârhait begegen und gerehtichait muoz sänftig sein und fridsam. dar umb spricht der weissag in dem
BdN 439, 2 sant Paulus zuo den Korinten ‘diu lieb ist gedultig und senftig, si tregt alleu dinch und wirt doch niht zeprochen noch
BdN 478, 31 lauter dann ander gesmeid, aber ez müet daz gehœrd, man senftig ez dann mit zin. kupfer læzt sich giezen war zuo
Seite drucken