Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

behendeclich Adj. (32 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 29, 14 kunst und zuo weishait wann dû, und der durchsihticleicher und behendicleicher alliu dinch durchbrüeft mit fleiziger arbait und auch mit ämzigem
BdN 370, 19 werk; aber der rauch trückent sneller diu fäuhten gelider und behendicleicher ân peizen und nagen. der zaher ist guot zuo erznei
KvMSph 60, 24 und die andern niht. Und davon begraif Virgilius h#;eubschleichen und behendicleichen paider scheingeprechen nat#;eur in ainer k#;eurzzen und sprach also: ’des
Lanc 85, 23 ir koment zu Galle in das lant, so solt ir behendiclichen fragen, das nymant mög geprúfen warumb irs fragent. Zum allererst
Lanc 128, 28 das fúrbúg und die stegereiff waren von wißem helffenbeyn sere behendeclichen geschnitten und gegraben mit cleynen bildlin mit jungfrauwen und mit
Lanc 150, 36 synen knappen und gedacht das er wolt ryten so er behendiclichst möcht, das yn nymant solt erkennen als der prise und
Lanc 200, 29 alles das sie haben solten, und furen hinweg so sie behendiclichst mochten. – Nu mußen wir ein wil schwigen von im
Lanc 251, 32 Maloaut by nacht und kam in den hoff so er behendeclichst mocht; und die frauw det syn warten, wann sie wol
Lanc 251, 35 sie verdroß das er so lang was. Er dete sich behendeclich entwapen und ging wiedder in syn joiale. Er leyt sich
Lanc 255, 4 vierczig ritter’, sprach der konig, ‘welch ir wollent, und fart behendiclichen hinweg, ich wil nit das ir me sy!’ Myn herre
Lanc 274, 12 beiden siten; und der gut ritter reit dannan so er behendeclichst mocht. Er reit die wiesen off zwuschen dem gebirge und
Lanc 274, 15 war er sich kerte, und reit nach im so er behendeclichst mocht, biß er by yn kam. ‘Herre’, sprach er, ‘got
Lanc 288, 30 uber das waßer zu dem konig, und die konigin kam behendiclichen aber zu im. Sie fraget yn ob er kein mere
Lanc 359, 29 Gawan der achtet das der ritter sere wol jostierte und behendiclichen. //Sie griffen aber spere und stachen sie enczwey, und myn
Lanc 408, 2 keren. Myn herre Gawan und Giflet schieden dannen so sie behendeclichst $t mochten und kamen mit abenturen an ein ende des
Lanc 411, 26 weg. Die jungfrauw und myn herre Gawan ritten so sie behendiclichst mochten, wann die jungfrau nit enwolt das man sin icht
Lanc 432, 25 batschelier nach yn, und Segremors amie was off die pforten behendiclich gegangen und sah wo ein ritter uß geritten was nach
Lanc 461, 32 der konigin pavilun was, der konig stunt off so er behendiclichst mocht und wapent sich und Keheriet sin neve mit im
Lanc 468, 14 fro; sie saß bi im und stunt off, so sie behendiclichst mocht, da sie das geruff hort under dem here. Sie
Lanc 519, 3 an mym herczen sanfft thut; ich han uch auch so behendiclich $t thun stelen, das nymer man befindet wo hin ir
Lanc 550, 7 die jungfrau vorsprach. Darnach nam er den ritter so er behendeclichst mocht und wond yn uß dem vaße heben, und er
Lanc 586, 7 Da wapent er sich und qwam zu mym herren Gawan behendiclich: ‘Herre’, sprach er, ‘ir sint mir ußermaßen $t lieb, also
Lanc 602, 10 bellig; er reit zur konigin und grußt sie so er behendeclichst mocht, und sie ducht das sie yn bekennet mit siner
Lanc 637, 12 zu bette kam, er lag und gedacht wie er sichselben allerbehendiclichst $t gedöten möcht, das man es nit geware wurde; er
Parz 22,28 dem süezer tugende nie gebrast."/ ___harte wênic des verdarp:/ vil behendeclîchen warp/ der marschalc sîner frouwen bete./ balde wart dô Gahmurete/
Pelzb 127, 3 So sal man vs beydin stuckin des rysis das mark behendiclich vs nemen mit eyme ysin. Dor noch so vuge beyde
Pelzb 130,33 spalde den wynstok vnd nym den kern odir das mark behendiclich vs dem stocke, also verre als du yn gerissin hast,
Tr 702 des, daz in der schar/ nieman nâch ritterlîchem site/ alsô behendeclîchen rite,/ und lobeten elliu sîniu dinc./ ’seht’ sprâchen si ’der
Tr 2105 allez lernet er/ mit dem schilte und mit dem sper/ behendeclîche rîten,/ daz ors ze beiden sîten/ bescheidenlîche rüeren,/ von sprunge
Tr 4715 mit spæher rede entwirfet;/ wie er diu mezzer wirfet/ mit behendeclîchen rîmen!/ wie kan er rîme lîmen,/ als ob si dâ
Tr 7995 die dœne mit gewalte:/ sie steigete unde valte/ die noten behendeclîche./ ouch sanc diu sældenrîche/ suoze unde wol von munde;/ und
UvZLanz 637 von dem lande,/ der muot siu wol bekande,/ daʒ si behendeclîche riten/ und nâch turneischen siten/ wol kunden pungieren./ die bat
Seite drucken