Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nôtwer stF. (14 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

SpdtL 140, 3 in niht erlæt, er slehet enen ze tôde in rehter nôtwer: nu vrâgen wir, wie er die nôtwer bereden sülle. Wir
SpdtL 140, 4 tôde in rehter nôtwer: nu vrâgen wir, wie er die nôtwer bereden sülle. Wir sprechen alsô: er sol sô er aller
SpdtL 140, 15 swaz er getân habe daz habe er getân in rehter nôtwer sînes lîbes. //Hât aver der tôte man einen mâc von
SpdtL 180, 28 raube erslagen ist, daz sol man rihten als umbe die nôtwer, ez ensî danne alsô ob man den raup oder die
SpdtL 204, 5 haubet abeslahen. //Slehet ein man ze tôde den andern durch nôtwer, unde getar er niht bî im belîben, daz er in
StRAugsb 113, 5 den clagern nihtes schuldic. Swaz der man tut in rehter notwer, $t ez si umbe den totslac, ez si von wunden
StRAugsb 113, 8 oder von chratzen oder swaz der man tut in rehter notwer, mag er die notwer bringen als davor geschrieben stat, der
StRAugsb 114, 1 da er in sins libes mit 113 benoetet, daz heizzet notwer. Laufent aber lute einander an unde waerdent die von einander
StRMünch 45,22 angesprochen und mag er daz bringen, daz er ez getan notwer sines libes, der sol darumb deheinem rihter#h:b#g: niht b#;euzzen. //[18]
StRMünch 259,7 und mag er daz pringen, daz er ez hat getan notwer seines leibes, der sol darumb niemen pessern noch p#;eussen ⟣.#h:1#g:
StRMünch 347,9 oder mit pflegern, und s#;eullen dowider nicht reden.#h:c#g: Von der notwer.#h:d#g: //[125] Waer auch daz ein man einen anspraech, er hiet
StRMünch 514,9 slegen. //[Wortlaut wie Stadtrechtsbuch, Artikel 206; Seite 374]#h:1#g: [29] Wer notwer bereden mag und der angelauffen ist. //Swer den andern anlauft,
StRMünch 514,12 anlauft, und sich ener wern müz, und ob er die notwer war macht, alz recht ist, swaz er im tut notwer
StRMünch 514,13 notwer war macht, alz recht ist, swaz er im tut notwer seines leibs, do ist er dem richter dhainer půzz schuldig
Seite drucken