Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nœten swV. (89 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 392 sere./ Der herre san wole gesach/ daz die hinde harte genotet was./ ouch clagete sie iz an der stunde/ mit den
AvaLJ 71, 1 uncrefte."/ Unser herre iz uberhorte, $s die zwelf poten in noten,/ daz er umbe sahe $s unde des wibes pete vername./
Brun 3046 brut uns sus votet?/ sint daz mich din libe sus notet,/ so sage ich also ich nu jach e:/ plenitudo omnis
Brun 7596 daz der tot hete getodet./ wie kleine man mich des nodet,/ vrunt, doch wil ich sagen di,/ waz bezeichent daz wort
Brun 7658 her an dem cruze wart gerotet/ und mit slegen also genotet,/ daz di engele sprachen sider,/ do her zu hemele vur
Brun 8804 not,/ alsus saltu durch mich toten/ din vleisch mit karinen noten/ und di werlet durch mich vorsmen./ wiltu nach minen werken
Brun 10086 daz her mit sime tode todete/ den tot der Adam nodete./ sich ditz ist der vogel pellicanus,/ der sines selbes lib
BuchdKg 50, 16 sprach Naaman: #.,Ez ist bezzer, du næmest zwei pfunt,#.’ unde nôte in, daz ez zwei pfunt nam, unde bant si im
BuchdKg 52, 6 got über si. Die herren suln auch die knehte niht nœten deheines dienstes der wider got ist. Unde nœtet ein herre
BuchdKg 52, 7 knehte niht nœten deheines dienstes der wider got ist. Unde nœtet ein herre einen kneht dienstes der wider got ist, der
Daniel 3019 erden die durch Got/ Liden martir unde spot,/ Mit herwekeit genœtet,/ Zu jungest ouch irtœtet/ An dem libe, dar nach vort/
Daniel 4250 Cristus der juden schar/ Geantwurtet zu tœten./ Sie begunden en nœten/ Swerlich mit eime trame,/ Wand sie im waren grame./ Uf
EnikWchr 5014 ‘wir süln in hie niht tœten/ noch in des tôdes nœten./ wir werden an der sêl verlorn/ und müezen dulden gotes
EnikWchr 7982 strebt,/ den hiez ich wærlîch tœten/ und in der marter nœten,/ wan ich bin künic al ein./ mit mir sol nieman
EnikWchr 12168 wil,/ ich heiz di würm tœten/ und heiz di knappen nœten,/ daz si daz bluot gemein/ in glas, in köpf, in
EnikWchr 12798 lâz in hie niht tœten./ wil du in iht anders nœten/ hie, den beschorn man,/ der mir sô wol hât getân,/
Erz_III 152, 49 sele chonde toten./ mit also mangen noten/ wirt jener niht genotet/ den sin erste schulde ertotet./ 153./ Der Juden Abgott./ #s+Ditz#s-
EvAug 207,15 hingingen. do erpot er sich verrer ze gan. vnd si nötten in sprechend. bleib mit vns. wan ez ist abent vnd
GTroj 15350 Der künne ritter vil fro./ __Die ungetrüwen rotten/ Den begunde notten/ Uff den ritter ellenthaft./ Doch schüff sin inliche craft/ Daz
HeslApk 4739 vaste,/ Glicher wiz als imme taste/ Das golt und silber notet,/ Daz man uf sporn da lotet./ __Die seligen uf der
HeslApk 9633 vastene, mit wachen,/ Mit anderen ungemachen,/ Und suln iz vleisch noten/ Und die sunde toten/ Und doch daz vleisch nicht sterben,/
HeslApk 21791 wider Gote/ Von des slangen gebote/ Dort in des obezes note./ Diz tuen wart Adames rote/ Und der unbewollen erden./ Sint
HimmlJer 202 er dolt, daz man in retotit,/ e man in des genotte,/ daz er wantele sin sinne./ so becaihenet got den sunnen,/
HvFreibTr 3542 sîner ungedult/ sie wolde haben getœtet/ und daz er sie genœtet/ hête alsô lesterlîche./ dô sprach die tugentrîche/ Isôt, die blunde
Iw 4488 die wil er vor mir tœten/ und mich dâ mite nœten/ daz ich im ir swester gebe./ got welle niht daz
KLD:BvH 15: 2, 5 möhte ich einen man verjagen./ sich, der wil mich fröide nœten/ und doch sorge niht erlân:/ jô mües er mich niun$/
Konr 2 O,169 sant Stepfan bat umb die in stainten. in den gr#;eozzen n#;eoten da ein iglich mensch siner liben freund wol m#;eocht vergezzen,
Konr 6,20 der keiſer des innen wart, das er criſten was, do n#;eot er in, das er die apgoter ane bete. Do der
Konr 12,7 gevangen $t vnd wart fur den kæiſer Domicianum praht. Da not er in, das er gotes verlovgenote vnd von ime niene
Konr 14,8 hieʒ Hylas vnd was ein edeler herre vnd riche; der note den ſvn, das er div apgot ane pete. Des ne
Konr 14,18 fur mich pringen!#.’ Do er fur in praht wart, do not er in, das er diu apgot ane pete. Do er
Kreuzf 2228 striten;/ waz sie dem zu leide tâten/ und die sînen genôtet hâten,/ mit vollem strîte manicvalt/ in der lantgrâve nu daz
Kreuzf 6758 crîe sô/ was die. waz ie zwêne man/ in strîte genôtet ein ander hân,/ dâ man ir beider manheit nu/ wege
MF:Reinm 13: 5, 8 die mir da sanfte wâren bî./ nu muoz ich vröiden noeten mich,/ dur daz ich bî der welte sî./ /Der ie
Minneb 2065 kruter und die edeln stein,/ Der kraft mag man wol noten,/ Daz sie einen menschen t#;eoten/ Und im sinen atem stillen:/
Minneb 3495 So daz sie starker mynnen kraft/ Und rechte lieb kunde n#;eoten,/ [162#’v] Daz sie in sulhen roten,/ Als salmander ist gevar,/
Minneb 4326 sehe vor im toten:/ [179#’v] Waz sich der jamers k#;eunde noten/ Und leides umb den sun do hette,/ Also waz cleglichen
Mügeln 68,5 würd ich doch gerochen an dem kremer arg,/ der mich genötet hat mit manchem slage stark./ der müste dann die meste
Mügeln 249,10 von Cyrus wart getötet,/ zu Rom mit gift künig Mitridax genötet,/ bloß an ein krüz gelötet/ Cresus der künig trank todes
Mügeln 294,1 künste dache/ Nectanabus der beste ist./ Wie man mit hitze nöt / den menschen und mit schossen töt / und wie
Mügeln 374,7 klaen/ im naen $s und in verblenden gar;/ den pellicanus nötet/ undank und rechter zorn,/ das er die kindel tötet./ sus
NvJer 14548 sî einin dâ zuhant/ slûgin unde tôttin,/ den andrin sî nôttin/ mit drouwe unde bandin,/ unz daz er bekand in/ wî
NvJer 26307 zuspent;/ dî prîstir er dâ tôtte,/ dî munche er mortlîch nôtte,/ und ân andrin schadin grôz/ dâmitte der hundisgenôz/ Masouwen dô
Ottok 3218 die man muoz verklagen./ aber ditze tœten/ muoz immer jâmers nœten/ allez unser kunne./ man hât uns grôze wunne/ nâch ungenâden
Ottok 3404 daz er in müeste tœten;/ des liez er sich niht nœten,/ er vergap im guotlich./ nû prüeft ein dinc jæmerlich./ die
Ottok 3440 füeren hin/ und hiez si balde tœten./ ein Walch begunde nœten/ ein hôhen grâven frechen,/ ob er im vor solt sprechen/
Ottok 4626 ein wîp,/ daz si mich heizet tœten/ balt, soltû si nœten./ dû tuo, swaz ir liep sî,/ daz ich belîb des
Ottok 4866 vetern suon/ sô gar umb sust tôte,/ dâmit er jâmers nôte/ sîne muoter und ouch mich./ sol ich darumbe niht gerich/
Ottok 5094 muot hât/ die gevangen ze tœten./ do begund sich jâmers nœten/ vil manic getriwez herze,/ daz dâ muot der smerze,/ der
Ottok 13336 ungenuht/ den von Merenberc hiezet tœten/ und sô maniger marter nœten./ ouch wart den fursten kunt getân,/ ir hetet zwêne hôhe

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken